Aston & Lukas

Alla inlägg den 7 juli 2012

Av AnnCatrin - 7 juli 2012 14:55

Hallå!
ja tänk att livet rullar på även när man inte är i synk med sig själv, har just nu en liten svacka, känner mig håglös och uppgiven, utan uppenbar anledning som jag kan skönja .................( kärringbrus kan vara en förklaring faktiskt) men för att göra en liten amatörpsykologbedömning så har det nog tagit mer än jag kan tro att byta arbetsplats, när man "tappar fotfästet" och inga regler för hur nåt ska vara längre existerar så är man lite vilsen i pannkakan innan allt faller på plats .....................att jag inte kunnat sova på jobbet har naturligtvis urlakat sinnet lite extra, men tänk att inatt vände det, har sovit som en liten gris, nja, visst har jag vaknat men ändå somnat om, och vaknade utvilad imorse, härlig känsla!
Nu är det i princip SEMESTER !!!!!! allt är ju relativt och det beror ju på ur vilken synvinkel man ser saker och ting ......................ledig till fredag. jobbar fre-lör, sön-mån ..........................ledig hela veckan därpå och jobbar sön-mån ......................sen så! ledig till 24 augusti    den sista helgen är en nödlösning, den fanns inte med i ursprungsplanen för semester men det kom ju ett litet arbetsplatsbyte emellan !
Jag kan ju säga som så utan att bryta sekretessen att det blev en rejäl arbetsinsats igår vilket naturligtvis bidrog till att jag kunde sova med gott samvete.
Det vill väl alla? känna att man tillfört nägot på sin arbetsplats, det tar ett tag att acklimatisera sig och inse att dom man ska stötta och stödja i sin vardag är på en helt annan nivå än man är van vid ....................  
men jag är fortfarande helt övertygad om att jag har fått det bästa jobbet ever ...................men ena hjärnhalvan verkar trilskas ......................"om man inte har full huggning då har man inget jobb" .............. jo, det har man!
Nåja, när jag återkommer efter semestern så kommer fler att att flyttat in, semester för både brukare och personal är överstökad och rekryteringen av mina blivande arbetskamrater avklarad, då kommer vi att vara en arbetsgrupp och vi kan styra upp allt eftersom ....................jag är ingen vän av lösa boliner!
Men oavsett orsak så är humöret för tillfället ur slag, har haft ett peppande samtal med fru Anderholm ....................ska iallfall preparera Aston Martin inför morgondagen ......................sen får vi se om vi sitter fast i kudden eller inte   
 
finaste lilla farbrorn i den här delen av landet!
  


 

varma dagar har iallafall Lukas fattat galoppen, det är skönare utomhus i skuggan än inomhus .......
  


 
hussen har byggt ut "hundhörnan" ....... dit solen aldrig når ......... skönt och svalkande för håriga vänner varma dagar .......................man kan just undra hur många saliga och osaliga andar som vandrat över dessa skifferplattor ...................... dom kommer från en kyrkogård långt väster om Sundsvall ........................dom kanske är förklaringen till alla mystiska saker på Bågevägen!
Men det ger en viss förtröstan att veta att dom legat på vår gård i över 20 år .................... så det är inga onda andar ..................... möjligtvis lite busiga sådana med tanke på mobiler och allt som försvunnit !

 
Och har man egna stenar från en kyrkogård så måste man ju ha en liten gravplats oxå!
Under denna prydnadsberner ligger finaste Doremis Wictor Salle tillsammans med världens vackraste katt Puzlet, dom tassade runt på vår jord samtidigt och kan ta hand om varandra på andra sidan regnbågsbron, där ligger oxå en leuguan vars namn jag inte minns .....................kan bero på att jag tycker att husdjur ska ha päls av något slag!

Min första berner Bläzinas Atom, "Tommen" ligger begravd under rosenbusken hos min mamma, nu är huset sålt men han får ligga kvar under sin favvobuske, vila i frid!


 

hmmm .....konstig husse som gräver en grop mitt i gräsmattan där vi rejsar järnet när vi ska skälla på grannhunden!
 
hur menar du nu hussen?


 

TJOOHOOOO! man kan springa i gropen oxå!


 
Den lugnare varianten hjälper hussen dra upp rötter   
Denna lilla grop är början till en utomhusdusch för hundarna, den ska fyllas med singel så slipper vi slira runt på en blöt lerig gräsmatta.
En upphöjd bänk skall placeras ovanpå och en blandare med varmt och kallt vatten sitter redan på husväggen ......................fattar ni vilken LYCKA att ibland slippa brottas i duschhörnan som gud glömde   
JAHA, och nu kom spöregnet, det som var utlovat imorse, husse hann precis hem från en lite runda med hojen .....................undrar vad morgondagen har för väder i bakfickan???
ha det så gott ni kan i den SK sommaren! / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards