Aston & Lukas

Alla inlägg den 16 juli 2012

Av AnnCatrin - 16 juli 2012 18:36

Hallå!
 
Ja nu närmar det sig .......hade jag varit kvar på mitt gamla jobb hade det varit dax nu , plus att jag skulle ha varit ledig nästan tre veckor i början av juni ................men man vet aldrig vad som händer på livets krokiga stig ........jag snubblade över ett nytt jobb och fick rucka på mina planer lite .......och jag kan ju säga utan at ljuga .....DET GÖR INGET ! maken till dålig sommar vet jag inte när vi hade sist ........ eller var det den där veckan i mars som var sommaren som kom i förtid?  
Inget planerat för denna vecka, vi har hastigt lagt in ett APT på onsdag, det är svårt att diskutera ihop oss när vi aldrig träffas, hittills har det varit ensamarbete men det poppar ju upp frågor hela tiden, snacka om att inget är som man är van vid   
Jag ska jobba dygn på söndag men sen är det semester inskrivet på schemaraden, om man bortser från söndagens arbetspass som icke är av betungande art på någe´ vis så har jag from idag 38 sorglösa lata så gott som oplanerade dagar framför mig ......... LOVELY!!!!
Semesterresan styr mot Byske, vi åker redan på måndag, blir nog en avstickare in till Tavelsjö och snusa på Lukas halvsyskon, dom är väl så där lagomt söta då!

Jag har ju haft en sjukt irriterande svacka i fotandet, och den är icke helt borta, jag får
f-n ingen skärpa .......så blir det när man försöker lära sin trötta hjärna saker som är utanför det den kan ta in ........till slut pillar man på varenda knapp och har inte en susning om vad man håller på med ......DAAAHHHH .........  
Och jag är ju inte av typen " ge upp, det går inte" ........nä, tänk att under den stjärnan föddes inte ungar ur Anderssons släkte ........kan känna igen drag hos nära relaterade på FB ......... genen "tjurig som en röd gris" har bitit sig fast hos fler än mej!   
Så då fotar man på, snurrar till det lite ytterligare, överväger att stampa på kameran .......men har ändå insikten om att det blev en dyr historia att köpa en ny när liten farbror tuggade i sig den förra så " stilla dej människa" !
Och när man ändå är till sinne så kan man ju ge sig på Photoshop .................samma där, jag blir galen av frustration när jag vet att man kan trolla och trixa, men jag fattar inte hur?????
Lösningen i min sinnevärld är då att köpa mig ett Photoshop Elements 10, budgetvarianten av den hutlöst dyra fullversionen .........NÄHÄ, jag trodde man skulle FATTA när man betalat ...........SUCK..................så nu har det rackarns programmet häcklat mig i flera månader, jag går in i programmet, blir helt förvirrad .......och FÖRBANNAD .......och går ut igen ......GRRRRR   ja, kanske inte det smartaste att bränna sitt krut på men bättre att vara förbannad på döda ting än på levande!
Har googlat mellan varven och sökt hjälp och tänk att nu fanns den ........................men naturligtvis till en kostnad ..........nåja, har man tagit f-n i båten eller kotten i kanoten så får man ro dom iland oxå   upp med lillbörsen och betala bara!
Alltså bara den som någonsin tragglat med något som ter sig helt omöjligt och sen som av en händelse ser ljuset i tunneln, kan förstå den euforiska känsla som infinner sig när glödlampan tänds ......AHA! dubbelsaltomortal och ystra glädjetjut ....JAG FATTAR, JAG kAN !!!!


 


 
Nu kanske inte precis detta lilla experiment är nåt som passar var och varannan bild  ......SO WHAT??? jag kan ......om jag vill!  
   
  


Och snabb som tusan måste man vara för att fånga upp dom som springer ur bild ......  
 Ja alla har vi våra prioriteringar ................här och nu har jag photoshop på hjärnan, och mitt i all galenskap och huvudbry det för med sig så är det ändå en lycka att kunna göra det man brinner för, även om det mellan varven tarvar gränser för vad man förmår ......PÅ` T IGEN BARA!
Det är väl bara så att jag måste ha nåt på G av skapande effekt för att må bra, se skörden av sina egna alster oavsett om det är målade brevlådor eller foton, bara man får pilla lite mår man bra!
Idag när jag kom hem från jobbet tyckte hussen att det var en bra idé att åka till Sollefteå och äta lunch .......EHH ......OK!
Tänkte först lämna hundarna hemma för jag tycker inte det tillför nåt för dom att ligga i bilen en hel dag men å ´andra sidan blir dom ju så sjukt lyckliga över att få följa så så fick det bli!
Nipans restaurang var målet för vår resan, gamla T3, hussen hade ätiti där på sin hojresa, sjukt mycket att välja på men ändå ingen " HEUREKA" ...............tror han blev lite putt, va´ f-n nu har jag bjudit på lunch både i Järvsö och Sollefteå nu får du bjuda ut mig ........hmmm .......i min sinnevärld så vet jag att jag kan laga godare mat själv och kan sällan uppskatta att köpa dyr mat på restaurang ........ nu var ju detta iofs dagens , men ändå!
Hehe, så imorgon skall han bli bjuden på a`la cart på Bågevägen ......så mycket bättre!
Solen letade sig fram i dom trakterna så då måste vi hitta bra utsikt .................Hallstaberget fick det bli, tyvärr väldigt högt gräs i skidbacken och svårt att fota när man själv står mycket högre än "objekten"
 
två blundande hundar i en fantastisk vy .....................så blir det när dom plirar mot solen   tänk att solskrället skulle visa sig där i en annan del av Västernorrland!


 
Tjoohooo i skidbacken!


 

Liten farbror, mattes lilla broiler, istället för att bli bred som en hunk över skuldrorna kan han väl omfördela lite till bakdelen ???


 
Mattes älskade busbulle kan iallafall stå kvar på beställning ..................det kan inte den lilla farbrorn!
 
Det ger livskraft att insupa fantastiska vyer ...................och en insikt om att vi är väldigt väldigt små i det stora hela .........................  


 
tur man har en villig kandidat när man ska träna skärpa!
Ja, det var väl vad jag hade att komma med, jag ska traggla vidare i photoshop och ni andra kan väl göra det ni tycker är kul   

ha en skön tillvaro, om en vecka kommer sommaren! / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards