Aston & Lukas

Alla inlägg den 18 november 2012

Av AnnCatrin - 18 november 2012 17:14

Hallå!
Tjo tjim och glada tillrop, en lång ledighet står för dörren, ska iofs på en föreläsning imorgon men med Maria Lundqvist ( Sally ) kan det ju bara bli bra och efteråt ska vi gå ut och äta så det kan ju knappast räknas in i kategorin arbete   
Nästa arbetspass infaller den 30 november, och vips så står advent för dörren, i denna fart hinner man väl inte valla den nyinköpta pulkan innan den ska ställas undan igen!
Slängde ett getöga i kalendern och kan nöjt konstatera att när jag går på som tjänstgörande igen har jag fyra arbetspass, ett APT och en personalfest på agendan .........sen är jag visst ledig 10 dagar igen ............................   och på den ledigheten ska man göra ett besök i huvudstaden, trevligt!
Men nån gång ska jag ju jobba in min heltid så det blir både julaftonskväll och nyårsaftonsskväll och en hel del däremellan oxå.


Det har blivit så sjukt bra med min nya arbetsplats, dels så trivs jag med jobbet och dom som bor där och sen som grädde på moset så försvann alla arbetstimmar förlagda till förmiddag på vardagarna, alla har vi våra egna idéer om vad som är ultimata arbetstider, för mig är det eftermiddagar, nätter och helger .........................och som av en händelse är det pecis så jag jobbar   


Talesättet säger väl att man är sin egen lyckas smed ............................sen det finns ju alltid dom som ska vara smed åt alla andra, den som gapar högst och är mest sarkastisk har alltid rätt eller?
Mellan varven poppar det upp diskussioner på FB som så fint heter att alla ska vara med och tycka ..............................tycker någon annat då ryker den från vänlistor ............................som om det skulle stå BRY i pannan?
Jag känner ett fåtal på min vänlista IRL, men jag tycker det är kul med alla bernerbilder trots att jag inte betraktar min FB-vän som en RIKTIG vän, sen får man ju ansikte på fler och fler eftersom av dom svenska vännerna när man ränner runt på utställningar, det tycker jag är kul!
Utlländska vänner har jag ingen koll på........... och varför är jag då vän kan man undra? ja, dom sållar bort sig själv genom att lägga ut bilder som inte faller mig i smaken tex, men dom flesta verkar vara som vi andra, med ett brinnande intresse för rasen, ja, det räcker för mig!
Och i min sinnevärld så borde dom som bli bortplockade inte märka det eftersom man ändå inte har nåt gemensamt??
men det är klart, om jag basunerar ut att jag ska rensa, då kollar ju folk om dom är kvar ............så varför annonsera liksom??


Sist jag kollade rådde det fria ordet och jag tror inte det har ändrats den senaste tiden.
Om man nån gång kan se saken från "fiendens" sida så kan man möjligen urskilja sin egen enkelspårighet.
Vem sitter på svaret om vad som är rätt eller fel?

Diskussionerna utmynnar alltid i att man måste välja mellan "pest eller kolera".......... VARFÖR?
Om frågan Gäller "pest" då är det väl det som ska ventileras och dryftas ............................ bara för att jag inte vill ha "pest" betyder väl inte det med automatik att jag gärna vill ha "kolera" ??
Eller ............................jag tar hellre "pest" än "kolera" ????? EHHHH???? jag avstår helst båda jag!
Men som förut så dör dessa diskussioner ut då sarkasmen dryper och idiotförklaringarna står som spön i backen när någon tycker annorlunda ..................................  
Tar man ett steg tillbaka och tittar på det som händer i världens största sandlåda och sätter det i realitet mot det som verkligen är viktigt i livet så blir det ganska futtigt .....................tycker jag iallfall!
Likheten med sandlåda är mitt i prick, bortskämda tjuriga ungar som står och hoppar jämnfota av ilska när dom inte får sin vilja igenom ................................. väx upp!
jag gillar FB för där kan jag se vad mina vänner har för sig, vi kan gnabbas lite på en lagom nivå och umgås i cyberrymden på en trivsamt sätt ............................. men denna höst har det helt allvarlligt varit väldigt mycket SKIT på ren svenska ......................... direkta osanningar sprids som dynga på nyplöjd mark och helt plötsligt får inte folk kommentera utan att få gliringar och sarkasmer i retur ........................... MOGET!
Och för att bara understryka FB´s genomslagskraft så fick jag ovanligt många besökare väldigt snabbt på min blogg på förra inlägget ......................... det beror på vilken rubrik man sätter, " hur mycket galenskap ska man tåla"  hehe, medvetet skrev jag inget om vad jag egentligen hade på hjärtat ......... bara för att det fanns en förväntning ...................................  denna blogg har ingen speciell rubrik, vissa ids nog inte ens läsa   
REFLEKTERA bör vi nog göra lite till mans .........................vad är meningen med livet?
Rasar livet samman om nån är av annan åsikt än mig själv på FB? Stannar livet upp och tar en paus om jag inte längre är vän med den och den på FB?
 ......... och följdfrågan till det blir osökt att varför stör det mig att upptäcka att jag inte är vän med någon?   
Måste jag svara sarkastiskt och nedlåtande om någon inte kommenterar som passar mig?
I min sinnevärld är svaren självklara men ta gärna en liten stund för eftertanke ni som behöver fundera   


Visst! jag kunde ha skippat dessa rader oxå men ibland känns det bra att skriva av sig, så är det bara!


Och nu över till nåt helt annat    mina lediga dagar resten av november har jag inget planerat för ....................hade väl önskat lite minusgrader så att dom lerinpackade fyrbenta kunnat tvagas och hålla sig rena över vintern ....................det ser inte ut som så, plusgrader ett tag framöver ........ SUCK ......................... jamän då vandrar vi väl vidare i träskmarkerna, duschar av det värsta och ser glada ut tills det fryser på!
ha det bra / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards