Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 25 november 2012

som en blöt filt 25/11

Av AnnCatrin - 25 november 2012 22:00

.Hallå!
Det går bra ett tag ... men när ett tag förvandlas till en evighet får man minst sagt spunk och humöret sjunker ner till fotknölarna ...................... VÄDRET, jag pratar om VÄDRET, den där blöta sura grå filten som har lagt sig över oss, det är helt obegripligt hur det kan vara så skitigt t.o.m på asfalten ....... det har ju varit sommar för böveln!   
Och hur två hundar som trampar på samma mark kan bli så olika mycket skitiga är en av livets mysterier ????
Aston Martin kan knappast bli skitigare än vad han är efter en promenad, han är kolsvart på tassar ben och mage och det är helt sjukt när man ser det svarta vattnet när man duschar av honom .......................Lukas har nästan inget under magen och är inte på långa vägar lika skitig på tassarna ........förklara de´t den som kan?
alltså det är ju transportsträckan till och från skogen som ställer till det, väljer man rätt del av skogen så håller dom sig hyfsat ren.
  
Familjens trinda lilla gris enligt dottern ........... ( hunden alltså) hon höll på att svimma häromdagen när hon kom hem, hon har inte sett Lukas på ett tag och tyckte att han såg förfärligt tjock ut .......................nåja, slimmade har han väl aldrig varit och nu när han är fullpälsad igen ser han ju aning rund ut kanske ........... men som en säl med babyhuvud vet jag väl inte   
men bredvid Aston ser han faktiskt bredare ut över rygg och rumpa, men jag vidhåller att det är pälsen som lurar ögat   
Vi får väl se om våran träning ger resultat i vinter, men samma fasta kropp som Aston har kommer han aldrig att få .........skinnet fortsatte uppenbarligen att växa fast benstommen stannat upp   ja det är inte lätt att vara liten farbror!

  

Tur att hans matte älskar honom villkorslöst oavsett kroppshyddans utformning   

 
igår lördag hade vi en sennenträff utan hundar, träffades på café och tittade på gamla kort och böcker om våran ras ............................. jag och min första berner Tommen på bilden ................jag hade fyllt 17 år i juni och hunden som var född i januari var någonstans mellan 6-8 månader beroende på när på sommaren detta var.
 
I augusti samma år hängde jag med till Rönnbäcken, det var troligen nån special, det var inte så noga med underlaget på den tiden tror jag   

 
jag hade visst Rosa på bild oxå!

  

priset kan tyckas billigt men i förhållande till vad man tjänade, eller inte tjänade, jag gick ju i skola, så var det mycket pengar.
Det var min dåvarande sambo som var köpare och när vi gick skilda vägar fick jag köpa Tommen av honom för 800 kr, snabbt som tusan ändrades ågaruppgifterna på SKK och det var äntligen bara min hund   

 

Det var väl inte konstigt att jag var "tvungen" att hoppa av skolan när jag blev med valp, det var en hel del att tänka på, och vi bodde tre trappor upp och valpen fick inte gå i trappor ........... oj oj vad jag kånkade och bar ....... man var ju inte så stor själv på den tiden   

   trevligt att sitta inomhus och fika mellan varven.
Det blir nog fler "teoriträffar" framöver.      
 
kvällskissen
ett stående inslag på Bågevägen, det spelar ingen roll hur sent vi än går på kvällsrundan så ska Lukas alltid ut och kvällskissa, han går raka spåret ut, kliver ner från trädäcket och kissar ..........länge och mycket, samma visa varje kväll, och sen in igen, sötnöten!

 
Jag kunde inte hålla mig .........jag var tvungen att prova mina nya granar, fint blev det! jag köpte likadana till jobbet på Citygross, kom på att jag nog ville ha likadana hem, då var dom naturligtvis slut ............................ har grämt mig lite för det, att jag inte köpte på en gång, inse vilken lycka när samma fanns på COOP i Birsta, och dessutom billigare för det var 30 % på julbelysning för medlemmar!
Blir det nu bara lite vitt och fruset på backen oxå ska nog friden lägga sig i sinnet   
Eventuellt kommer det snö om torsdag ........så dax då när mina lediga dagar är slut för denna gång, hade ju velat sanerat dom stampade jordgolven och tvagat hundar före det.
ha det bra / AC

 
 
Cornelia

Cornelia

26 november 2012 17:38

Jag kan meddela att jag faktiskt körde runt snabeldraken SAMT torkade golv innan jag åkte på jobbet idag. Det kändes liksom nödvändigt att byta skit på golven hemma *S*
Hunden... ja, det är ju tur att den är svart från början. Men om någon dristar sej till att ta i pälsen på henne, så upptäcker de att det var längesedan den hunden stod i duschen. Nåja. Strunt samma. Jag gillar ändå sån här november! Så det så.

http://www.raggsockababbel.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards