Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 13 december 2012

ursäkta .....jag tänkte bara .....13/12

Av AnnCatrin - 13 december 2012 18:15

........... säga som jag alltid får säga när jag önskat mig snö ........... DET RÄCKER NU!!!!! Stora lappvantar dalar från himlen och vi hinner verkligen inte trampa upp stigar i samma tempo, A´puh!
Förra fredagen hade det snöat som aldrig förr och inte var det lätt pudersnö minsann, näpp, tungt som tusan och med våra antika spadar som man knappt orkar lyfta utan snö så fick det vara nog ........ men beslutsamma steg knatade jag ner på Citygross, 249 riksdaler för en spade är väl ändå lite väl??? rundade huset och slank in på Dollarstore, 150 riksdaler för en fin orange spade var mer vad jag kunde tänka mig att investera så jag slog till och knatade glad ihågen hem igen.
Började förnöjsamt skotta med min nya fina spade men även med en orange  sådan så tryter krafterna till slut, så jag bestämde mig för en liten rast ......................... och det hade ju gått alldeles utmärkt att gå in om jag hade haft en nyckel att forcera dörren med .....................SUCK och DUBBELSUCK   
Maken som befann sig i andra änden av staden fick vända hemöver för att undsätta sin fruga i nöd.
Min "hundpromenadnyckel" var det som jag tappat, jag har ju annars bilnyckel och hemmanyckel på samma knippa, när vi prommar tar jag bara denna nyckel som har ett tunt svart band bara.
Nåja, inga kännetecken som kunde leda nyckel hem till vår brevlåda och med ett ymnigt snöfall från ovan var det inte lönt att gå och leta.
Dagen efter när jag skulle ta på överdragsbyxorna så var där en liten "klang" som inte funnits där förut........... fast jag trippelkollat så var där ändå ett hål i fickan som jag missat och nyckeln låg i tryggt förvar vid fotknölarna   
För er som är bekant med "my name is Earl" så vet ni vad karma kan göra ............  Så nu tror jag med bestämdhet att det var min vilja att inte nedslås av snömängderna utan att istället som en tjurig röd gris med en ny orange spade se allt från den positiva sidan ..........  och detta i sin tur gjorde att nyckeln som av en händelse kom till rätta   

Efter plumsande, skottande och utlåsande på fredagen så avslutades kvällen med en superduper trevlig personalfest.
Man var ju uppklädd till tänderna!
 
Kul att få vara fin ibland!   
På söndagen var det dax för årets sista sennenträff, jag hade ju "tvingats" till ett passbyte, söndagen var egentligen ledig men nån vecka tidigare hade vi utbildning på en måndagmorgon, och då var jag nödgad att byta bort söndagen, det funkar inte att jobba dygn och sen iväg direkt på utbildning, då blir ju mammas pojkar ledsna.   
Det blev lite bilder men kvaliteten är ju inte den bästa när det är mulet ute, man får välja mellan blågrå bilder eller gryniga och då kan jag faktiskt ta lite grynighet.
                           
Lediga dagar till den 19:de, och inte får jag mycket vettigt gjort, en hund har hamnat i duschen iallafall, Lukas pälsmonster, hua, det är ett digert arbete att jobba sig igenom hans tjocka matta av päls för att få en glimt av skinnet   Aston skall väl oxå få sitt julbad, men det får bli till veckan.
Häromdagen prommade vi med Diva, ymnigt snöfall men kameran fick hänga med ändå, man får bortse från skarpa bilder i dessa dagar!
                         
Ibland ska ju Aston Martin skoja till det lite oxå ....... men han kanske skulle försöka hjälpa sin lillebror istället för att bidra till att han blir dubbelt mulad?
         
Men han verkar nöjd med sitt bidrag till leken iallafall !   


Imorgon bär det av med tåget mot STHLM, kul med lite minisemester mitt i det obefintliga julstöket, men lite har jag donat med iallafall, bakat gundalimpor och gravat lax ........babysteps mot en fröjdefull jul!
Ha det så bra och jag kan redan nu säga att det blir inga bilder från STHLM, kameran får stanna hemma, den dagen jag köpt mig en rejäl blixt kan den få följa med till inomhusmiljöer.
// AC

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards