Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 29 december 2012

julen varar INTE till påska 29/12

Av AnnCatrin - 29 december 2012 13:30

 ......... inte i detta huset iallafall .........dom får väl stå några dagar till på nåder, tomtarna, men sen så åker dom in i garderoben igen, SKÖNT!


 
Som vanligt i december så stod snön som spön i backen även på julaftonen, vad annat att vänta liksom?
JA, jag vill ha snö när det är vinter, det blir så mycket trevligare och renare då, men det här är ju löjligt!
Det går snart inte att backa ut från gården för gatan är så smal så man blir stående på tvårsan med en bil som har usel svängradie ............det är lite trixande fram och åter innan man kan bege sig   
 
Tomten kom i år oxå till Bågevägen, nu när det börjar sina på barnfronten så har vi ju som tur är hundar som tycker det är tokroligt att få besök!
 
tomten gjorde ingen ansats till att klä av sig så den uppgiften tog Aston på sig, " jag hjälper dig av med handskarna jag"   
hussen fick rycka in och styra upp situationen innan både hund och tomte låg i en sprattlande hög på golvet   tur att tomten inte har hundfobi!
  
Får man inte hjälpa tomten kan man ju iallafall styra upp runt papperet tänkte Aston och kastade sig över den uppgiften istället ....................KNASBOLL!
 
Hussen är långledig och varvar sin ledighet med takskottning ................
 
......... och golvläggning i tvättstugan, fint som snus med golvvärme blir det!


 
och varför gjorde jag knäck i år då ???? Det gick ju väldigt bra dom två senaste jularna att vara utan ........... och jag kan ju inte låta bli att äta ............ SUCK!


 
Mina hundar i ett nötskal ........................ Aston som föddes i kullen som kallades snövit och dom 7 dvärgarna, har sen valpben lagt ner stor energi på att leva upp till rollen som figuren Toker i den församlingen   Och för den som undrar så var det en övertecknad tik med väldigt mycket vitt i huvudet och 7 hanar i hans kull   

             
finns ju fler figurer att likna den galenpannan med oxå ...................   


Och sen den lilla truliga farbrorn Lukas, som konstant plirar under lugg och ser ut som att han bär hela världens bekymmer på sina skuldror .............. man kan tro att han är den mest ensammaste och miserablaste bernern i hela världen .........
 
.......... och det stämmer verkligen INTE!
har aldrig varit med om en hund som pockar på så mycket uppmärksamhet och som kan se så bedrövad ut  


  
 
Aston Martin han ser alltid glad ut, snacka om kontraster!


Igår innan jobbet var jag ner på stan och hämtade min "nya" skakel som kom med buss från Kramfors, dagen före kom en Segebadensele på posten så nu har dom varsin, kan vara bra att ha!
Nu är det bra den där sista lilla detaljen .......... att jag ska ställa mig på ett par skidor ........hmmmmmmm .........  
Vi har så sjukt fina spår runt hörnet så det är ta mej tusan ynkligt att inte utnyttja dom .......... så vem vet? .........plötsligt så händer det ........kanske ............   


 
Snart nyår, jag jobbar men hussen är hemma, jag tycker mej skönja att dom reagerar lite mer på ljud nu än dom gjort tidigare, jag hoppas att det inte utvecklar sig vidare för som Wictor gick an på nyår vill jag inte uppleva igen, han var fullständigt panikslagen och dom två sista åren fick han lugnande för att kunna hantera alla smällare.
 

idag blev frigge av med sitt extra tak   
  

Gott Nytt år från oss alla till er alla !

     
tänk om alla kunde hålla sig till animerade raketer och smällare vad mycket trevligare det skulle vara för alla djur, undrar hur många hundar som försvinner i panik detta nyår?
ha det bra/ AC

 
 
Camilla

Camilla

30 december 2012 13:30

Aston Maritn !!! Det är väl klart det uppskattas då det kommer folk i stugan, att sedan besöket envisas att sitta med ytterkläderna på, ja då är det tur att han kan hjälpa till att klä av :) han är ju bara bäst.
Tänk att två hundar kan vara så olika för det är dom verkligen, men du har tur du ... En av dem livar upp tillvaron på sitt sätt medans den andra gör det på ett annat sätt, då blir det ju upplivat mest hela tiden ;).
Gott nytt år till er också och så får vi hoppas att folk runt knutarna tänker lite på djuren iallafall.
Camilla

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards