Aston & Lukas

Alla inlägg den 23 januari 2013

Av AnnCatrin - 23 januari 2013 19:45



Hallå från sjukstugan!
Attans vilken ilsken förkylning jag åkte på, vaknade på jobbet på fredagmorgon med illavarslande vibbar ...........och sen eskalerade det BIG TIME! 
Det var var bara på ren tjurig vilja som jag åkte sennenträff om söndagen    Man kan ju inte missa månadens höjdpunkt!




  




 


Först en timmes promenad som kändes som ett vasalopp ( som jag bara upplevt från soffhörnet men det har varit nog så jobbigt  ) och sen lite stillsam korvgrillning, trevligt som tusan som vanligt!  
Ulrika hade ju tursamt nog ramlat över denna lilla tjärn precis bakom hörnet där vi brukar vandra!
Tursamhet NO 2 är att jag är ledig hela veckan, jobbar fredag, tråkigt men ytters lägligt att bli sjuk på en ledig vecka ..............................men man kan inte ha roligt jämt   

Långpromenaderna har ju inte stått som spön i backen så för att mildra det dåliga samvetet så packade jag in hundarna i bilen och begav mig mot Sättna igen.

                 
Lite hopp och lek utan att riskera att möta andra på smala stigar kan vara värt att åka några mil för faktiskt när man själv knappt har styrfart framåt!


Körde samma koncept idag oxå, men idag fick vi med oss några till, alltid kul med sällskap, tyvärr så tornade det upp sig en massa moln så solen försvann.


 


 


 


 


 


 


 



    


 




Hemåt igen och krasch i soffan, trött, frusen och miserabel, men det som inte dödar det härdar, SNART SÅ ÄR JAG FRISK IGEN!!!  
Och som den eviga optimisten så konstaterar jag nöjt att jag har ingen feber, jag hostar inte ........ ( än ) .....................och jag har fått en ofrivillig träning av magmusklerna, för hej och hå vad jag har nysit , ATTJO PROSIT........ändå ner från tårna   
Och när man är okurant, så där så att det är helt legalt för att man orkar inte ( älskar att vara sjuk och ha en bra anledning till att göra ingenting) så har man ju tid för att fundera oxå ............


Farmen .......................ett sånt där program man bara måste titta på, jag iallafall, oh återigen fascineras av hur folk blir när dom ska samsas i en grupp, nu är ju tillställningar som farmen en tävling, men det går ju lätt av egen erfarenhet att relatera till liknade händelser i vardagslivet :
Ledare utses utan att gruppen får ha en åsikt, folk bildar pakter till höger och vänster, hakar på starka viljor och låter sig dras med utan en tanke om att stanna upp och fundera "vad tycker jag?"
Det blir tamejtusan en sport att misstolka allt och alla, oavsett vad andra gör eller säger så tycker man annorlunda, man tar sig inte ens ett ögonblick att reflektera över vad
" motståndaren" egentligen säger .............................att stanna upp och reflektera och verkligen rannsaka vad man själv tycker försvinner under vingarna på starka individers beskydd..
Att ha en egen åsikt och stå upp för den oavsett vad andra tycker krävs en del mod för .......................att haka på andras åsikter utan att ens ha varit närvarande när grunden las för denna åsikt är bara svagt och patetiskt.
Det kan omöjligt finnas någon som alltid har alla svar, ibland kanske man måste böja sig för majoriteten och inse att trots att man står fast vid sin åsikt får hacka i sig att dom som tycker annorlunda är fler och denna gång "vinner" dom.
Den enkla lösningen på detta skulle ju kunna vara att dra sig tillbaka i sin håla, tänka ut en ny strategi och lägga fram den på ett mindre aggressivt sätt så kanske man får majoriteten på sin sida? vem vet? plötsligt så händer det ............................  


"gapa först och tänka sen" verkar vara den nya melodin, eller ny och ny, den har nog funnits ett bra tag, det finns alltid rekorderliga världsmedborgare som har som sitt kall här i livet att läsa lusen av oss okunniga mindre vetande varelser.


Stresshormonerna flödar fritt bland folket, har man tryckt tillräckligt många "gilla" idag på FB?, har man inte gjort det är det säkert någon som märker det oxå, det som kommenteras får spydiga svar retur från dom som vet hur man beter sig i
"the real life" ...............................
Vart kan man läsa manualen för "vett och etikett på FB" ?


TEX julhälsningar, om jag lägger upp en hälsning om god jul då gäller ju den alla som kan sen den, är det då ok att bara läsa alla andras julhälsningar och känna mig inräknad i dessa eftersom jag kan se dom eller måste jag trycka gilla och helst en liten kommentar oxå för att ingen ska ta illa upp?


Förra året poppade det upp en hel del oskrivna regler om hur man skulle bete sig på utställning, många hakade på och ojade sig om hur förfärligt det hade varit, på en tillställning dom inte ens varit på själva, men har någon skrivit det på FB då måste det vara sant ....eller?

Det är märkligt i stort och smått vad mycket åsikter det finns runt sånt man inte har en aning om, men om person A påstår att person B sagt eller gjort något då är det per automatik sant .........................MÄRKLIGT!
Fast å ´andra sidan har ju nån sagt att det inte fanns några koncentrationsläger heller ........................... och man måste ju kunna LITA på vad folk säger eller skriver ELLER??


Det kanske är tid för eftertanke och reflektion på det nya året?
Visst jag har oxå åsikter om folk och fä, men jag försöker att hålla dom för mej själv eller ventilera med folk i min närhet, ALLT MÅSTE INTE STÅ PÅ FB!


Fast å´ andra sidan kan det ju vara lite underhållande oxå mellan varven när någon trasslar in sig i obegripliga förklaringar när det ska redas ut vad rätt man har och vad idiotiskt fel dom flesta andra har.


Det är alltid bra att ha en egen åsikt, sen att den inte delas av andra är en annan femma, Om man tror på det man håller på med så behöver man väl egentligen inte ha ett erkännade från den stora massan?
Det är ju där jag tappar tråden ..........................varför man till varje pris måste konvertera motståndarna till sin egen sanning?
" JAG HÖR VAD DU SÄGER / SKRIVER MEN JAG HÅLLER INTE MED DIG " räcker inte det?
Nä, nu ska jag inte fundera nåt mer, då kanske jag får feber   
ha det bäst / AC



mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards