Aston & Lukas

Alla inlägg den 1 mars 2013

Av AnnCatrin - 1 mars 2013 09:45

Hallå!


Jag har fått vara med om nåt som jag aldrig trodde jag skulle få uppleva .......... att vara med och skapa nya små fyrbenta   
Men det ville jag inte annonsera innan uppfödaren lagt ut det på sin sida   


Nya små truliga farbröder och söta små gummor som plirar under lugg ser förhoppningsvis dagens ljus runt 23 april.


 
         Doremis Isa Triq & Doremis Lucky Luke Kid    


 



   


 
Oj vad jag lärt mig mycket om parning på bara några dagar, det var inte alls som jag föreställt mig   jag har ju tänkt i banorna om hur hanarna kan vara på träffarna när dom är på dom unga tikarna hela tiden, så jag trodde ju att det skulle bli härdsmälta i skallen på liten farbror när det liasom blev skarpt läge, men ICKE!
Skönt att tikägaren ( Lukas uppfödare Linnéa) har full koll på läget för jag hade väldigt vaga idéer om hur det går till, men nu vet jag!


Om det blir valpar föds dom på Doremis kennel i Tavelsjö Umeå
inavelsgrad 1 ,7
avelsindex
HD 104
ED 100
http://www.doremis.se/index.htm


Jag skulle mer än gärna ta en valp efter Lukas, men tre hundar är en för mycket i min sinnevärld så hur gärna jag än vill så måste jag hålla kvar tanken i förnuftet, hjärtat får definitivt ingen talan i denna fråga!



 


    Lukas


 

   Isa

Så söta tillsammans, detta kommer naturligtvis att bli dom vackraste bernerbebisar som fötts på mycket länge   min helt opartiska bedömning   
Nu håller vi alla tummar och tassar hårt och hoppas på många bebisar.


Och som en parantes kan nämnas att marsvädret börjar som förväntat denna årstid, först ett spöregn och nu snöar det ................kan vi hoppa direkt till mitten av maj tack!
/AC




mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards