Aston & Lukas

Alla inlägg den 12 april 2013

Av AnnCatrin - 12 april 2013 20:24

Hallå!
ja, vad ska man skriva när det inte händer så mycket ......... men det kan ju iofs vara bra oxå .......... att livet går sin gillla gång .................... eller gör det det?
 
Jag måste hitta mitt eget sätt att hålla näsan ovanför vattenytan ........................... sen vad som är rätt och fel , vem bestämmer det? 
Vem har rätt att dömma mig utifrån hur jag hanterar min vardag?
tur att man landat i tryggt förvissning på döhalvan ........ då är man inte så känslig längre
( som om jag någonsin vägt in vad som andra tycker och tänker)
Det var så här det blev ......och då roddar jag utifrån det, för att få livskvalité ....................ursäkta svamlet, men ni som vet förstår   


sinnesrobönen:


"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden."

 
livskvalité är att vandra iväg med en rogivande ljudbok i öronen ..................... sen kan man ju ha åsikter om att man fortfarande får stiga åt sidan för att pistmaskinen kommer ångande .......... MEN HALLÅ!!!!!!! spara in lite på kommunens ansträngda ekonomi och låt skidåkarna ställa undan skidorna ......... nu vill vi vandra i fridens liljor UTAN att parera skidåkare!


 
Liten trulig farbror ångar på i watertreadmill ........................... otrolig skillnad på mjukhet i musklerna i bakstället, så utifrån hans förutsättningar har det blivit mycket bättre ....................... han är väl inte så där översvallande lycklig som Aston skulle ha varit om han hade fått följa med matte på träning .......... man får liksom inbilla sig att Lukas tycker det är kul när han står där och plirar under lugg  
Men han är duktig och effektiv i sin träning så nu när vi gått tio gånger så har vi bokat tio gånger till   ........host, det är jag som bokat, Lukas har nog en annan åsikt   


Lite roligt är det allt med en hund med mycket egen vilja, han står ju på en vibrationsplatta efter gångbandet, där blir han masserad och Kerstin på Sundsvalls Hundgym kör nån slags massagemoj över rygg och ben ............han står där och finner sig .....tror man ........men när hon ska köra på benet som är mot väggen ( plattan står mot en vägg) så trycker han sig tjurigt mot väggen .......... " nejmen nu blev han ett med väggen" säger Kerstin plötsligt   det är liten trulig farbror i ett nötskal .......... som en orubblig betongsugga när han bestämmer sig för att inte medverka på något vis   men inte avskräcker det matte, han gör ju det jag ber om .......... fast inte med saltomortaler och ystra krumsprång som Aston Martin   alla är vi olika i vår herres hage ....tur det!


 
Tufspelle, underullen är väck med pusta och övrig päls spretar åt alla håll, nåja man får tänka positiva tankar, man gynnar rasklubben när man anmäler en trulig liten farbror   


 
och som av en händelse när planerna ändrades så anmälde man herr pälslös oxå, inte bara urfälld, så där lagomt renklippt på "domarsidan" oxå .......jaja, vi lever bara en gång ..... GO FOR IT!


 
Snart kommer han ........på en gata nära mig ...................................


 
Äntligen ska det flytta in ett litet knyte hos Camilla!


 
Vi var ner i måndags igen och då blev det spikat vem som skulle bli Calle, oj vad spännande!!!
Längtar tills han kommer  Grattis familjen Anderholm till världens finaste lilla Calle!


 
Trögare vår får man leta efter! trodde inte det var sant när jag fick syn på denna lilla glädjespridare i veckan ......................men det var en snödriva att klättra över för att fota   


 
men lite aprilväder ska inte knäcka oss !!!


 
har börjat ta bilen för att parera skitiga vägar och hamna mitt i snön istället .........

Sonen kom hem ikväll och påpekade att det var grusigt i hallen ......................FEEL FREE to dammsug säger jag då!
Jag skulle nog ha varit hundägare på bronstiden istället .......då var väl jordgolv vardag?


 


Men när våren uteblir kan man hyra sig en stund av lycka ........här ska vi bo i 8 nätter på Gotland,, 3 kilometer från Visby, 300 meter från havet ..............LÄNGTAR!


 
Tlls dess så har jag lärt mig alla inställningar på kameran   Det är ju ett fantastiskt ljus på Gotland, även vid åskgrå himmel och vädret växlar supersnabbt.


 
Och tills vi åker på Gotland kan tänkas att liten trulig farbror bestämt sig för att stanna på kommando och vara medgörlig när matte vill fota .......vem vet ........plötsligt så händer det!
Jag gick av tjänstgöring imorse så nu är det ledigt till torsdag, TREVLIGT!!!
Sommarschemat filas det på för fullt, ser mycket bra ut!
ha en skön helg! / AC






mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards