Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 19 april 2013

i väntans tider 19/4

Av AnnCatrin - 19 april 2013 21:03

Hallå!

Spänningen är olidlig ..........vi väntar ju förväntansfullt på att små Lukasbebbar ska födas i Tavelsjö, dom har sett ett gäng på röntgen, nu ska dom bara kom ut oxå .......pigga och krya   
 
Liten trulig farbror är bara så mysig att få ha som sin   Jag förundras varje dag över hur han kan stå med alla tassarna så tryggt förankrade i backen när den andra modellen, busbullen, studsar runt som en guttaperka med sitt känguruskinn under fötterna   
jag hoppas verkligen att han nedärver sitt godmodiga temperament till sina avkommor, sen att dom får en ansenlig dos tjurighet på köpet får vi hoppas att deras ägare kan tänka sig leva med   .....men det är ju så där gulligt tjurigt så att man bara kan le åt honom, för det syns på hela honom att han inte på något vis förstår vitsen eller för sitt liv kan räkna ut vad han skulle ha för vinning av vissa saker men han gör dom ändå, om än med en trumpen min   
 
Här är killen som aldrig tjurar!


Vi åkte upp på södra häromdagen för lite miljöombyte, bygget av bron över Sundsvallsfjärden fortskrider, för mej som bor här i stan blir det ingen större skillnad men jag förstår yrkestrafiken och dom som passerar igenom att det kommer att bli stor skillnad.
 


 


 


 


 
Här får jag faktiskt erkänna att jag "klippt & klistrat" in lite päls på denna pälslösa sidan, tyckte det vart snyggare så med den här bakgrunden   Nu ska jag bara hitta ett sätt att "klipp & klistra" in the real life ....................... om busbullen ska vänstervarva kan han ju inte springa runt som hönan Agda   
 
Förra söndagen var vi några som åkte på gåbingo till moster i Huljen, ingen tur i spel men gott fika efteråt!


 
Plötsligt så händer det .....................fast man blir lika förvånad varje år ...................... framsidan av huset smyckas av dessa söta blommor ...........till sommaren har vi bott här i 25 år ...........inte en lök har jag någonsin planterat ............ både dessa och pingstliljorna kommer ändå varje år   det får vi väl tacka den föregående ägaren för!


 




   
Annorlunda valpmys hos Maria & Zandra, Sheltievalpar 5,5 veckor gamla   man är ju van vid lite rejälare valpar!
 
Men dom har ju en "riktig" hund oxå Bernerdalens Kalimera   


ha en trevlig helg! / AC

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards