Aston & Lukas

Alla inlägg den 27 maj 2013

Av AnnCatrin - 27 maj 2013 21:00

Hallå!
En välbehövlig minisemester i pannkakslandet är nu lagd till handlingarna, insorterad under "trevligt & roligt som vi gärna minns"   
Plan A var att Camilla & jag med Kliff och Lukas skulle åka, det visade sig att våra tankar om hur resan skulle gå av stapeln inte var synkad någonstans med fröken i Kovlands resplaner så då föll samåkningen.
Då blev det plan B, Kliff stannar hemma, Aston och Lukas åker med, Björn är chaufför och valpvakt till lilla Calle som är för liten för att få följa med in på utställningen som var huvudsyftet med resan, och som en liten bonus fick vi en trevlig vistelse på Vikbolandet hos Astons uppfödare.


 
Calle med sin personliga valpvakt, Calles matte hade stora skälvan för att valpens alla upptåg skulle bli lite för mycket för herr U men herrn bedyrade att valpen hade varit from som ett lamm hela dagen   
Vi åkte redan på torsdagen så då fanns det utrymme för lite turistande på fredagen.
Och vad kan passa bättre än att äta på glassrestaurang vid Göta kanal?
 
Och hundarna blev bjudna på glass till deras stora lycka!


 
Fast vem kan vänta på att någon säger varsegod? Inte Aston iallafall!


 
Lycklig valp som sen luktade vanilj resten av helgen   


 


 



   
Aston med sin snart 12-åriga mamma på morsdag, hon fyller 12 år den 12 juni.


Rasspecial på lördagen, min önskan var ett VG på Lukas och det fick jag, så det är jag klart nöjd med.
Det är rörelserna bak och det är bara att tugga i sig att det inte blir bättre än så här, men hade han inte tränat nu i vår hade vi nog fått ett G, det är jag helt säker på.



   


 


Camilla skulle ju ställa Aston, men han var helt upp i gasen och bara sökte sin matte hela tiden så vi kom fram till att det var lika bra att jag tog honom själv på den enskilda bedömningen.
Så nu har jag för första gången älgat runt med två hundar och händer det nån fler gång får jag verkligen inte glömma att packa ner konditionen, den blev tyvärr kvar hemma denna gång   


 



   
Och tänk att bästa busbullen sprang in ett Excellent, och dagens gapskratt framkallade den sista raden på kritiken:  LOVELY CALM TEMPRAMENT ????? vart kom den ifrån?
Nåja, han skötte sig som en dröm i ringen, annat kan jag inte säga, Lukas får man mer dra runt, den lilla motvallsfarbrorn.
Mycket trevlig engelsk domare, jag är jättenöjd med dagen   


 


Efter en hel dag på utställning återvände vi till Vikbolandet för en lugn kväll innan bilen styrde hemåt på söndagen.
Här är en LÄNK till dom bilder jag lagt på FB från helgen
Nu ska jag göra ingenting i en vecka tills vi styr kosan norrut mot Tavelsjö på söndagen för att äntligen få snusa på pälsbarnbarnen "in real life"
ha det bra / AC

PS
Vissa vill som jag inte vara med på bild men denna bild är jag mest nöjd med faktiskt, och ställer man sig så fint precis mot denna bakgrund så är det bara att gilla läget, STORT GRATTIS Lisa på Bernerdalens kennel till finfina framgångar i helgen  
resultaten finns att läsa på hemsidan.
 
 


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards