Aston & Lukas

Alla inlägg den 29 juni 2013

Av AnnCatrin - 29 juni 2013 18:39

Hallå!
Hur har ni det i sommarens bästa dagar?
Själv kan jag inte klaga ..........................ifall att jag väljer att fokusera på det positiva, det jag inte kan förändra måste jag lära mig att hantera .............................. och jag kan inte göra livet bra åt dig, hur gärna jag än vill ............................... livet är inte en dans på rosor ......... det är inte alla förunnat att  leva under den stjärnan .................................. livet handlar om att kämpa om man kommit på kant, om att göra om och göra rätt om man hamnat fel, ...........................alla är värd en andra chans ........om och om igen ....................men bränn inte för många broar ................................. till slut finns det inga kvar ...........
       
Hussen i huset är på äventyr i Norge i helgen, det började väl sådär med vädret, hoppas att det blev bättre!
Vi åkte till moster i Huljen för att kolla in hennes husbil i samband med att hussen påbörjade sin resa..................................... hmmmm .......DET GÅR INTE! kanske på dagen men inte om natten, och tänk om det regnar i flera dagar  husbil med hyfsat utrymme men minimalt räknat i bernermått .....................näpp, det får bli stuga i Byske!

Vi har inte nåt sådant där riktigt superställe att bada på, som är lätt och snabbt att åka till ......................... det stör mig en aning, vi bor ju faktiskt vid HAVET!

Alltså som människa finns det ju en uppsjö av ställen, men att bada hund på är jag inte lika säker på.

                     
igårkväll åkte vi ut till Deltat, bredvid Midlanda flygplats, man kan ju välja att trava ut på Smackgrundet, där finns det nudistbad och andra trevligheter, men det är ett naturskyddsområde vilket betyder att hundar skall hållas kopplade ........................det var ju inte riktigt vad jag hade i tanken så vi åkte en bit till, och vid vägens ände fanns en trevlig strandkant!
Nackdelen var att det var mycket rostiga rester i vattnet, har man otur så hoppar dom på en rostig tingest och gör sig illa ..........................nu har jag som tur är inga busbullar i vattenmiljö men man vet aldrig!
Så idag i brist på annat ( läs städa upp gårdagens sandinvasion vilket "vi" inte iddes) begav vi oss på tur igen........................
Först ett stopp nära Y:et, helt ok badställe för den som inte vill fota   men varför nöja sig med mindre än man kan få?
 
   
 helt Ok för ett kvällsdopp, inte så mycket sand, STORA GILLAKNAPPEN!

Kände ändå att vi måste utforska Deltat lite till. men som av en händelse på en lördagförmiddag så var det verkligen inte lika folktomt som på en fredagkväll ..............................
Där vi var igår var det folk idag..........................men alldeles före kunde man svänga av och där var det synnerligen perfekt!
Hann bara parkera bilen så var det en till på väg ner .......................som vände när dom insåg att det var "upptaget"

Om det hade varit som i den bästa av världar så hade jag haft en massa foton därifrån .................. men med en hund kloss i ( betyder så nära som man kan komma för att förvissa sig om att inte missa en godis = busbullen )  och men den andra betandes i vassen så får vi fota en annan dag   
Jag har ju ett litet "uppdrag" att fotobomba en uppdragsgivare med bilder .....................det gör ju inte ångesten för perfekta bilder mindre direkt ..........................men det för drivet framåt att lära sig mer ....................................träna träna   
Som person har jag nog lättare att gräva ner mig i det som inte funkar istället för att lyftas av det som faktiskt fungerar .......................... en form av kontrollbehov kanske?
Så istället för att leta fel i alla mina bilder så ska jag försöka glädjas åt dom som faktiskt är bra.............................  
Jag är sjukt kritisk till allt jag presterar .......................... att skicka bilder blir värsta grejen och jag tror inte att nåt duger, samtidigt får jag tänka till vad det gäller format osv, man kan inte "klippa & klistra" hejvilt när det önskas bilder i originalformat.
 
 
 

Men vi är på rätt spår känns det som, att åka och bada mitt på dagen är väl egentligen inget alternativ .......................... allrahelst inte nu med en icke fungerande AC i bilen,
JODÅ!
  Jag fungerar, men den där mackapären som ska ge kyla har gett upp   
Och på verkstad har bilen stått en hel dag före midsommar .......................men när det väl var "våran" tur så visade det sig att det satt en 04:a generator i en bil anno 2002 ...............vi köpte den -05 så tydligen har dom bytt mackapären innan dess..............DUBBELSUCK ........................ så nya grejor måste beställas, hoppas dom kommer till veckan!
Och som en parantes kan man ju undra varför det inte bara var slut på soppa? NÄ, för nu har ju lilla farbrorn tjänat lite pengar på avkommorna så dom slantarna kan väl inte bara ligga på ett konto och skräpa?
Tur han inte har nåt ekonomiskt sinne. den lilla farbrorn ...........................  

Nej hua, så kan vi inte ha det med onödiga pengar ...........................hur skulle det bli ????

Och NEJ, jag är inte bitter ......................vad tillför det? Nu är det SOMMAR & SEMESTER, om än en blygsam sådan utan större åthävor ..........................FÖR SEN SÅ! Då händer både det ena och det tredje, Både Byske & Gotland ....................och är gudarna med oss så blir det lite valpmys på Vikbolandet oxå!

Ha det bäst i sommarens högtid, så och om det regnar en dag eller två, pärerna behöver sitt oxå! 
// AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards