Aston & Lukas

Alla inlägg den 12 augusti 2013

Av AnnCatrin - 12 augusti 2013 21:37

Hallå!
Nu sjunger sommaren på sista versen när Byskehelgen är avklarad   Fint väder har vi haft i dagarna fyra, här hemma har det visst regnat ma´ ett ma´ ett ........och så fortsätter det ......... det har kräkregnat hela dagen ........ men inget litet skyfall kan förta känslan av att snart rullar vi igen ......... mot nya semestermål!
         
Man hinner inte så mycket när man kommer om torsdagen ......... men det fick räcka i år, hoppas på fler dagar nästa år, får väl börja fylla spargrisen   
             
För att tjata på lite om foto igen då ...........................tycker att alla bilder ser ut att ha en hinna av tunn lera ..................... blir galen när jag inte får till det som jag vill i photoshop ...........och som om det inte vore nog så driver den nya datorn mig till vansinne, hur jag än gör och skapar nya mappar och har mig så hittar jag inte igen dom bilder som jag vill publicera ..........GRRRRRR
Snacka om att damma av det gamla talesättet att har man inte bekymmer så skapar man sig ............... JAJAMÅN!
Jag hade ju bestämt mig för att låta Lukas slippa ringspringa i helgen .................... men när vi satt och åt på fredagkväll så erbjöd sig herr Anderholm helt otippat att vara handler  
Lukas älskar ju Johan så varför inte??
Nu tillför ju inte tvåmetersJohan något ur aspekten att försöka att få hunden att se större ut   men spela roll då???
Och faktiskt, så sprang den lilla köttbullen ( Lukas ) riktigt bra och svansen gick hela tiden när dom stod framför domaren så tråkigt hade han inte .........jag fick ju smyga i periferin så att han inte skulle se mig 
 
Gömmer mig bakom ett tält, men man vill ju se oxå!

 
Och jag tror nästan Lukas fick bättre kritik än Aston för han föll inte domaren på läppen!
Lukas kritik:
3 år
bra kroppslängd & volym
kunde vara mer vinklad spec. bak
tillräckligt förbröst
en aning mjuk överlinje
vackert huvud som kunde vara lite mer maskulint
bra bett
tillräckligt pigment i munnen
rör sig bra fram
för trångt bak
mycket päls för sommartiden
VG
domarens muntliga kommentar var att han funderade vad han hade för päls på vintern när han ser ut så här nu   
   
Jo det kan jag tala om att det är som ett träningspass att kamma igenom hårsvallet, jag hade nog tagit i lite för mycket nu när han fällt ur all underull för det var lite småsår runt halsen ..........det är inte lätt att vara hårfager!
 
Avelsgrupp kennel Doremis ...................... Doremis Dubble-Nougat med sina avkommor .................jag ville ju ha en hund efter henne .......................snacka om att få det man ber om, han är sannerligen lik mor sin   synd att han inte rör sig likadant   
 
Men jag har världens bästa lilla farbror ........det är LYCKA det!

     
här kommer Lukas tillbaka efter sin runda i ringen .......... MAAAAAMMMA .....vart har du varit ????? sötnöten!
   
Aston fick sitt första "blåa" band i Byske
kritiken:
5 år
bra kroppslängd
behöver mer volym i kroppen
måste vara bättre vinklad, spec. bak
en aning kort hals
behöver mer förbröst
bra huvudlängd
kunde ha mer stop & skalle
trångt bett
rör sig trångt fram & bak
vacker färg
utmärkt temperament
VG
Domare Jari Laakso Finland

Ja, så just nu känns det ju som att Lukas hade varit ett bättre kort på Gotland   

Nåja, det är ju inte därför vi far, det är en veckas avkoppling i fin miljö som är huvudsyftet, men efter denna höst tror jag vi hoppar av rollen som utfyllnad i ringarna, känner mig nöjd på den biten just nu faktiskt!
Känns onödigt att betala för det man kan räkna ut på förhand.
Har man en minsta gnutta självinsikt så vet man vad man har i kopplet och istället för att yra på om massa muntliga kommentarer om vilken fantastisk hund man har egentligen, fast det inte står i kritiken ......... så tuggar man i sig verkligheten ........har man en "bra " hund så har man det på papper oxå, så enkelt är det!
Som en onödig kommentar så klämmer jag väl in för den som inte snappat upp det, jag älskar mina pojkar, dom tillför mycket i mitt liv, det tillför inget att betala 350-500 kr för att någon skall tala om det jag redan vet, det kan jag göra själv ......... GRATIS!   

Jag åker lika gärna på utställning med kameran runt halsen, blir billigare och glädjer fler   
Vi har haft en härlig helg i Byske ......... som vanligt! trevlig kamratmiddag på kvällen ..........
OCH NEJ, Kotten var inte full som en kastrull .......................  hon är SÅ DÄR! fråga oss som motionerar skrattmusklerna stup i kvarten i nyktert tillstånd   
 
Och idag fyller hon år, STORT GRATTIS!!!!!! Ja må hon leva       

ha det bra/ AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards