Aston & Lukas

Alla inlägg den 10 juni 2009

Av AnnCatrin - 10 juni 2009 16:47

Hallå!
Tänk att det finns alltid tid till att klämma in några rader....och munhuggas i telefonen.......tänk om jag kunde göra nåt vettigt istället!
smörgåstårtan är iallfall klar förutom garnering, present inhandlad och även det sista smådetaljerna har shoppats, nu är det bara den där tråkiga städningen kvar....började med det jag brukar ta sist igår, toan, så då är jag väl nästan klar när den är klar eller?
Jag kom helt av mej när allt blev tillbakaflyttat en dag, det är ungefär som att nån skulle säga tre dagar före julafton att den är flyttad...till imorgon......då spricker ju handlingsplanen kraftigt eller hur!
och som grädde på moset så låg det en lapp i brevlådan idag att dom skulle stänga värme och varmvatten imorgon mellan 8.30 -14.00.......allvarligt
bära eller brista, jag ringde kundtjänst och frågade om det möjligtvis gick att ändra på, blev kopplad till en herre på Sundsvalls energi som förklarade att han förstod problemet men att dom gräver för fjärrvärme året runt och det alltid var saker dom måste ta hänsyn till......men hallå! studenten pågår i tre dagar av 365... måste ni stänga vattnet då?... ja, ja, sa jag med en gnutta spydighet i rösten ( jag erkänner det) men det kostar inget att fråga, tack och adjö.
Sen när maken kom hem så låg det en stor gul lapp i brevlådan att dom INTE skulle stänga varmvattnet imorgon utan det blir på måndag istället.....;0)...och bad om ursäkt om det varit förvirrande......förvirrande vet jag väl inte men gräsligt irriterande........
Maken blev helt förstörd när han fick klart för sig att jag ringt och klagat
( klagat, och klagat, ifrågasatt skulle jag vilja kalla det) , jag gör ju jobb där, du sa väl inte vem du var?????
herregud nu kommer dom att prata om Uppfeldts elaka kärring *asg*....ja ja man kan inte vara vän med alla, och om man dessutom får sin vilja igenom så är det ju alldeles alldeles underbart!
sådär ja´varmvattnet räddat till alla i Bydalen som ska iväg på student i morgon, vad gör man inte för sina medmänniskor!
...och jag vägrar tro att jag var den enda som höll på sätta sig pladask på marken av pur förvåning när brevlådan tömdes på innehåll idag.
Men innehållet var inte bara av uppretande karaktär....vackra studentkort på en vacker dotter damp oxå ner.

Angelica Catrin Björnsdotter
(har fotat av kortet därav brist på skärpa)
tänk att en gång var jag oxå ung och vacker....nu är jag knappt "och"......hmmm...har vi en begynnande 50-års kris i sikte??
Skulle inte tro det, jag har inte tid att krisa, många bollar i luften, ideér skall blötas och stötas, pellets ska beställas, locket skall läggas på brunnen, ja ni vet...de e´mycke´nu!
och som en liten extra krydda i tillvaron så slängde jag iväg en jobbansökan.....som skulle betyda dagtid...som jag inte vill jobba...men söka kan man ju göra för spänningens skull ;0).....och bli idiotförklarad på kuppen....kamraten i Hassela säger att vårt förhållande inte kommer att klara av ett dagtidsjobb....jag kommer inte att ha tid med henne *asg*......värre blir det väl med hunden eller? ja, det är mycket att ta hänsyn till det är tydligt det ;0)
nä nu ska jag valla dammsugaren och stödstäda så det ser hyfsat ut, med spöregn ute så ger jag inte golven mycket hopp att dom ska vara skinande rena....och det är inte hela världen heller i min sinnevärld....det är väl tur det!
ha de bra / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards