Aston & Lukas

Alla inlägg under juni 2011

Av AnnCatrin - 28 juni 2011 22:00

Hallå!
Idag har det verkligen varit semesterstämning på hög nivå, gjorde mig en bädd på gräsmattan, slängde åt hundarna varsitt fryst märgben och sen var det bara att inta viloläge ......... för lagd kroppshydda ligger ......... har man väl kommit ner på backen så vill man gärna gruva sig ett tag för att ta sig upp igen  


 
            Hungrig skatunge ville oxå smaka märgmumma........
  Kolla skatan i bakgrunden, dom är både modiga och fräcka, ganska kul att titta på faktiskt, bara för att Aston Martin inte kände för att tugga just för stunden så betyder inte det att han tänker bjuda bort godsakerna till dom retsamma flygfäna ...


  flaxande skator flyr i sista sekunden ........väl uträknat hur länge dom kan sitta kvar innan det är dax att "bättre fly än illa fäkta!"


Tog ett fast tag i ryggeländesproblematiken imorse .......... jag kan väl tillstå att jag blev uppläxad av en kollega igår .......så ok då, ska jag göra nåt så är det väl lika bra att göra det riktigt på en gång så jag ringde vårdcentralen ......... hmmmm ....... förklarade problemet att min rygg sagt upp sig .........och nu är jag fram och förbi "bita ihop stadiet" så nu vill jag ha hjälp att göra nåt åt det .......... "jamän om du har haft det länge så är det ju inte ett akut problem om du förstår vad jag menar"" ja, jag förstår, jag behöver inte en ambulans precis men min farhåga är att det ska bli värre så att jag inte kan jobba .......... " jamän då är det ju akut, när det blir så då får du naturligtvis en akuttid, vi har ju lite dåligt med tider just nu och din husläkare är inte här, jag föreslår att du tränar, du måste träna dom små musklerna runt ryggraden"
Ja, men det är ju därför jag ringer, för att få hjälp, jag kan väl inte bara börja träna på måfå? Nu är det så illa så att det inkräktar på mitt dagliga liv, jag kan knappt torka golven ( som ett exempel, jag nämnde andra exempel oxå som jag inte tänker skriva här   ) då börjar hon att skratta i andra änden !!?? " torka golven? har du ingen hjälpreda?"
Hmmm .......hör det till vanligheterna att alla har en liten Rut instoppad i en vrå som lockas fram var gång hushållsnära tjänster skall utföras?
Sen bad hon faktiskt om ursäkt att hon skrattat, ja det tillför ju inget positivt tänkande från min sida vad det gäller att kontakta vårdcentralen, jag har ju inte klippkort där precis, ringer jag så är det för att jag behöver nån hjälp eller nåt piller av nåt slag....typ en gång vart tionde år på sin höjd...........
Nåväl, hon tyckte att jag skulle ringa sjukgymnasten, men han hade telefontid 9-9.30
Jaha, så då väntade jag snällt en kvart tills klockan slog nio och ringde honom .....och hamnade hos en telefonsvarare som upplyste om att telefontiden var 8.30-9   
Ja, men nu har jag ringt iallafall ............. inte ett dugg klokare, får väl försöka få tag på honom imorgon istället, eller så väntar jag ut eländet.
Drog iväg med Aston till vetten på em, hans vaccination hade visst glömts bort, nu har han ju inte varit på nån utställning, då är det ju viktigast med kennelhostan, den andra behövs ju inte varje år, men nu är det fixat!
Han var väl inte så himla vacker när han legat ute och ätit ben, slabbig var han ju redan före det efter vi gått en runda,  Solen har ju tagit omtag med buller och bång, inget mellanläge här inte! Allt eller inget!
Fick frågan om han hade fukteksem under hakan ......... näpp, allmänt slabb bara!
  Så det blev till att tvätta och föna för den inre sinnesfriden, helt vit blir han aldrig men det ser betydligt trevligare ut när det är nytvättat!
Är fantastisk nöjd med min fiffiga lösning att baxa upp honom på bordet, det tär mindre med ett lyft än att stå böjd i flera minuter, Så nu är ett trimbord beställt efter tips från Stina att jag skulle fråga Åsa  
Det bordet är ju betydligt mindre så vi får väl träna på att stå still ........och hoppa upp själv vore ju kungligt!
  Bästa busbullen har minsann smygbantat ........4 kg! det var väl onödigt! 47 kilo är vikten för dagen.
  Lilla farbrorn skulle behöva släppa ifrån sig hårsvallet på rumpan, han är lite sen i sin utveckling och får krypa in i garderoben betydligt senare än alla andra! .......... för det är inte bara päls, men om han är bakhög nu så växer framdelen förhoppningsvis ikapp  
   Luftig päls är ordet för dagen  
  vet ni vad vi har i våran skog?
  en gästbok minsann! ganska kul, nu är den fullklottrad i två rader, vi får väl se om det kommer upp en ny!
  Aston kan minsann "stanna" det kan inte Lukas  
Nä, nu ska jag fortsätta att bara vila, dom senaste dagarnas flyttbestyr och urstädning har inte varit gynnsamma för den ömma ryggen......... men nu SKA jag vila tills nästa fredag när det är dax att tjänstgöra igen.
Jag tror jag hänger upp SEMESTERSTÄNGT-skylten här oxå, så får vi se när det plitas ner något nästa gång  
   ha det bra / AC

Av AnnCatrin - 25 juni 2011 19:09

Hallå!

Midsommarhelgen flyter på, ömsom regn och ömsom sol, det gör inte så mycket att man jobbar med andra ord!
När jag går av på måndagmorgon väntar 2 veckors ledighet så vi får hoppas att sommaren tar nytt tag då!
  " tycker du om mig eller tyck´ du ja´ e´ äcklig? "
  
snubblade över några bilder från i höstas, tror inte jag haft med denna förut, tyckte väl inte den dög då, nu tycker jag den år urgullig, liten fis plirar under lugg mot avigt inställd duracell som inte begriper varför ingen kommer och hämtar hem den där lillkillen! 
  hmmm ....ok då! du får väl stanna!


  Snart 11 månader gammal har Lukas växt ur begreppet "valpen" ......... en liten fis kommer han alltid att förbli i jämförelse med Aston, det är bara att konstatera att Lukas inte stod först i kön när stora tassar delades ut till dom som föddes
1:a augusti ......... fast handen på hjärtat så har han tassar som harmonerar med kroppshyddan ......... Astons labbar hade nog sett lite överdimensionerade ut på Lukas !   
  mattes fina "bebis"
  Nu faller lockarna ......... kom på att jag kunde använda bordet ute till hjälp, passar min rygg som handen i handsken, Himmel och pannkaka vad det rasar ......... med god hjälp av bästa FURminatorn .......... Angelica funderade om det verkligen bara var lös päls som försvann, vet att jag tänkte lika när jag kammade ur Aston i samma ålder, men dom ska tydligen se ut som en skabbräv en period nu!
Det blev ju mindre lyckat att all päls på mitten av ryggen lossnade mest, nu ser han ut som en trött gammal ardenner, idag har vi kammat, kammat och kammat rumpestumpen för att få lite harmoni i det hela!
  Bästa Aston Martin fick pröva på bordet han oxå, han kör samma stil som när han ska in i bilen, icke hjälpa till för fem öre, när man tar tag i låren så blir benen som järnspett, det är som att baxa in en helgjuten skottkärra gjord av betong i bilen ........ eller som nu upp på bordet ......... hmmm ........undrar varför inte ryggen vill läka?
  Det blir nog till att investera i ett trimbord, lite bökigt att baxa in detta klumpedumpbord vintertid,
tips på bra trimbord för berner någon?
  ganska bra utsikt ovan där!


  Det blev en riktig mumsfillibabbamiddag på jobbet på midsommarafton, oxfilé, potatisrulle med västerbottenost och vitlök, bea & rödvinssås, grillad tomat, färsk sparris & färsk "herre i kuvert" med bacon.
Alla åt med god aptit och tyckte att detta kan vi äta fler gånger ......... instämmer ......... men tråkigt nog så är jag aldrig sugen själv när jag lagat mat ........ skulle gärna sätta mig vid dukat bord och få denna portion serverad, då skulle jag nog uppskatta det mer!
Blir så sjukt irriterad på den dåliga bildkvalitén på mobilen, med facit i hand kunde jag lika gärna köpt en iphone som alla andra har, men jag ville ha en bra kamera och köpte en Nokia n8, skitmobil !  ..........den fick sonen överta och jag köpte en billig Ericsson variant ........BRA DÄR! blev bara pannkaka av alltihop!


Idag ville hussen hänga med oss på promenad ........... vi hann inte många hundra meter innan han började gnöla om att jag gick för fort ........ MEN HALLÅ! han har ju typ dubbelt så långa ben som mej ........ska vi gå i hans takt så hade vi inte varit hemma än........


2,5 kilometer runt elljusspåret beskrev han som "en nära döden upplevelse" ......... hmmm ........tur jag inte drog med honom häromdagen när vi gick närmare en mil och hade vår ( min) otäcka råttupplevelse .........

Ja alla är vi olika, tur att dogsen har en av varje sort i husse och matte, ett asfaltsbarn och en skogsmulle ........... 

Men vi ska nog få honom att konvertera till mullesidan ......... det är även trevligare för tvåbenta kroppar att slippa trampa asfalt!
Idag har vi firat bästa dottern som fyller 22 år, flyttat lite mer grejor från fårrådet, räknar med att städa ur och göra klart i gamla lägenheten på måndag, skönt att få det ur världen! 
Nu bor hon på "rätt" sida stan, känns väldans bra !

Nu börjar nedräkningen .........typ en månad kvar till röntgen ........... helt nollställd inför det faktiskt, känner ingen oro eftersom han varit frisk hela valptiden, har han nåt så är det förhoppningsvis inte av allvarlig karaktär, snart vet jag!
 
ha en fortsatt skön helg! / AC

Av AnnCatrin - 21 juni 2011 17:00

Hallå!
  Paraplyförsäljarna har nog bättre dagskassor än glassförsäljarna ...........
Regnet står som spön i backen stup i kvarten, som semesterfirare är jag glad att det bara är jag och hundarna ......... i en svunnen tid skulle sommarlovslediga barn aktiveras oxå, det är betydligt enklare när solen skiner!
Men semester är ju tid för vila och rekreation och har man inga planer så är det bara att vila på!


Inga semesterplaner alls faktiskt denna sommar, det får blir den lilla trippen till Byske som räknas in som semesteraktivitet för mej,
maken han ska ju flänga runt i alla vädersträck på hojen, även utrikes ........... vi hade en tanke om att dra mot Östergötland oxå i augusti men som läget är just nu så får jag ångest bara av att titta på bilen ............. att tänka mil efter mil efter mil går fetbort ........... kanske om jag gör slag i saken och går till en kotknackare kan råda bot på den ledbrutna kroppshyddan ........... nu får jag liksom montera lös mig själv från sätet och pula på ett tag tills alla lemmar sammarbetar........... 
Men men hur dj-vligt man än har det så finns det alltid nån som har det värre, så nu får det vara färdiggnölat om detta.

I helgen har jag varit köksa på Ada´s plöjparty, alltid trevligt och underhållande att vara nykter och beskåda vuxna människors beteende när dom börjar bli lite runda under fossingarna ....  
....... och det var en väldigt blandad skara sifferkombinationer på alkomätaren dagen efter ........ några fick krypa ner i sovsäcken igen och låta levern jobba som en tok med att rensa ut gårdagen ......  


.........det sprack upp på eftermiddagen igår och solen behagade visa sig när Angelicas flyttlass gick, två släpvagnar och en fullproppad volvo så var saken biff!
Själv har jag gjort ett lappkast i planerna för framtida boende .......... just nu alltså, fråga mig om en vecka så har jag säkert ombestämt mig igen ........


Just nu hägrar en litet enplansvilla i en liten skogsdunge .......... det är nog ett bättre alternativ än att sätta sig i ett radhus där man inte kan släppa ut hundarna på tomten ........ för tomten är av size´n "litet frimärke" .........  
Men det är ju det där med gräsklippning och snöskottning .....hmmm


Men så är det när man är född i tvillingarnas tecken ........man kan ombestämma sig lite hit och dit ........... fasta raka linjer i tillvaron är inte för mig.

TVILLINGARNA


NYKELORD: Mångsidig/Verbal


HÄRSKARE: Merkurius


ELEMENT: Luft


TIDSPERIOD: 22/5-21/6

Den typiska Tvillingen är mångsidig, humoristisk
och utåtriktad, tycker om att diskutera och att utbyta tankar och idéer.

Den som är präglad av detta lufttecken brukar ha många projekt på gång
och trivs bäst med  att ha flera bollar i luften samtidigt.

Tvillingen har ofta svårt för att bestämma sig och har en benägenhet att skjuta upp problemlösningar till sista minuten, men brukar alltid hitta någon finurlig lösning och klarar därmed de flesta situationer. 


tvillingarnas tecken i en nedkortad version  


idag var det en dag som gjord för att finna en ny väg i livet ............ rent konkret ............. att låta sinnet sväva iväg i nya banor sker när det är läge för det.........

Förra gången så gick det mindre bra när vi försökte oss på en ny bana ....... helt plötsligt spankulerade vi omkring mitt i smeten ute i Birsta ........... dagens tanke var att gå åt helt motsatt håll, där finns det garanterat inga köpcentrum man kan snubbla över!
      hundarnas personligheter fångad på samma bild   


Hmmm .....det hände det som inte får hända ........vägen tar slut i en krumelur ............ jag bara OGILLAR skarpt att knata tillbaka samma väg, men eftersom jag var en gnutta osäker på exakt var vi befann oss så var det inget alternativ att plöja rakt in i skogen i tron att jag hittar hem.
Det gick visserligen en lerig variant av stig tiil vänster om älgtornet men vis av tidigare erfarenhet så klafsar jag icke iväg på vägar som icke är av fast torr trampvänlig karaktär.
  tidigare hade vi passerat detta trevliga surhål ........... ett per promenad räcker!
Det var stor aktivitet i skogen idag, troligen tilltalar det mindre varma vädret djuren oxå, en harpalt och en räv fick vi se, dom tillhörde den trevliga delen av promenaden, det blev en hel del aktivitet på mej själv oxå när Lukas helt plötsligt har en stor fet död råtta i munnen ........... att döma av den kollosala rumpan och långa svans som hängde ut genom mungipan så kändes den som om den var i storleksordning mindre bäver ......... hua!


Jag tror den lilla farbrorn blev lite chockad oxå av sin trofé för han stod snällt kvar på stället och lät sin hysteriska matte koppla honom .........." SPOTTA UT" skrek jag i falsett vilket gjorde att han knep ihop käkarna än mer .........NÄ, det tänker jag inte göra jäkla särring, det är MIN råtta, du får leta en egen!


För en millisekund så tänkte jag förtränga vad som hängde och dinglade där i mungipan och bara gå vidare ............ men eftersom ingen obduktionsrapport med dödsorsak fanns bifogat den avlidne så måste jag ta mitt ansvar och montera ut den ur gapet på liten tjurig farbror ............ med en bajspåse ( prisa den som uppfann denna användbara tingest) på vardera näven fick jag bända upp käftarna och skaka ut råtteländet , fy f-n vad äckligt!


  tur att bästa busbullen mest är intresserad av att studsa runt .......... då hinner han inte se äckliga saker på backen !


  Säga vad man vill om vad som finns innanför pannbenet på duracellen, men han börjar få den vuxna hundens pondus på utsidan, det har hänt mycket på ett år, man blir lätt hemmablind när man vandrar sida vid sida dag ut och dag in  
Men framför allt så syns det på hur han rör sig, förut passgick han jämt, nu faller han in i trav även i sakta tempo, det ska bli jättespännade att låta honom vänstervarva, i mina ögon är han väl värd ett "very good " vi får väl se vad domaren för dagen tycker!



    Jag måste verkligen ta tag i det här med att lära lilla tjurskallen   " stå kvar" ......... bristande diciplin hos matten, SKÄRPNING!
Lukas har fällt som en tok men av detta syns icke ett spår, vilken sjukt tjock päls han har!


  ett mindre lyckat försök att fånga honom i flykten när han får ett tokryck, hej vad det går över stock och sten!


Det bidde en mil drygt idag och det tog två och en halv timme innan vi var hemma igen, tror ni inte Lukas nosade upp en död huggorm oxå som låg på vägen, typ där vi brukar gå varje dag ........... död orm betyder att det finns levande dito som lurar i vassen ........ idag blev det lite väl mycket av naturupplevelser även för mig ........... nu längtar jag till snötyngda vägar fria från diverse levande eller döda varelser ..........ELLER INTE .......... man är visst aldrig nöjd .......  
ha det så gott det går tills sommaren återvänder! // AC

Av AnnCatrin - 17 juni 2011 09:03

Hallå!
Ja, det går ju bra det här, att göra ingenting, jag blir alldeles matt när jag läser inlägg om vad som hände för ett år sedan, den energin lär jag aldrig få återuppleva, det hände där och då, när huset skulle ställas på ända och doppas i en vit målarburk!
idag är det en dag som gjord för hushållsnära tjänster, men jag tror vi startar upp med en livgivande långprommis först, bara magarna vilar klart.
Dom fyrbenta har resignerat och funnit sig i ordningen att matte sover till 8, själv tycker jag att det funkar alldeles utmärkt, helt onödigt att vara pigg som en lärka vid 6 -snåret när man är ledig.


En liten reflektion om vad som hände härom dagen ........... visst blev det lite fundersamt när jag på kvällskvisten helt plötsligt minns att jag två dagar tidigare berättat för man och dotter om vilken sjukt konstig dröm jag haft, drömmer konstigt gör jag ofta men det är sällan jag minns mina drömmar.
I denna dröm sitter jag på en buss i STHLM trakten och är på väg till en utställning, inser plötsligt att Aston är borta, han har någonstans efter vägen hoppat av bussen, åker tillbaka och letar och någon har sett en stor svart hund bli påkörd, men ingen vet om han lever .......... slut på minnesbilder av drömmen ........


Lite märkligt att han två dagar senare är en hårsmån från att hamna under hjulen på en bil ...........  
Ja, det är tur att man inget vet om vad som väntar runt hörnet, det är lätt att bara rusa på utan att stanna upp och njuta av här och nu .......... med facit i hand kunde jag varit en hund kort nu .......... även om man tror sig ha koll så händer saker innan man hinner blinka ........... naturligtvis får jag ta på mig skulden som inte hann med att stoppa honom ........... men om alla alltid i alla situationer har full koll och risksäkrat så skulle det aldrig hända några olyckor varken med människor eller djur.


 .......... Och så funkar det inte tyvärr, den mänskliga faktorn ställer till det både i verklighet och i skrift.
jag tror mig tillhöra den kategorin människor som kan läsa mellan raderna, som förstår en textrad skriven med glimten i ögat ......... som inte tar varenda bokstav på blodigt allvar, även mina egna bloggar är skrivna i den andan ......... vilket jag förstått många gånger misstolkas .........
Men hur mycket ska man behöva förklara? måste det till varje blogg och inlägg på FB medfölja en beskrivning om vad man menar egentligen??


Nej, OPEN YOUR MIND FOLKS! Ta inte allt på blodigt allvar, det är lite TOOO LATE att uppfostra oss som skriver först och tänker sen ............   .........och nu var vi där igen, vad menar hon nu, man måste väl tänka på vad man skriver??


Ja, jag står för alla nedplitade bokstäver i min blogg, jag har inga problem med att ha och stå för en åsikt, JAG minns vad som sagts i ett samtal eller på ett möte, jag HÖR vad folk säger, jag håller inte fast vid en gammal tanke och glömmer bort att lyssna vad som sägs här och nu.

Det är så mycket skit och elände i världen, både långt bort i stan och i den närmaste sfären .......... jag tänker fortsätta på den inslagna vägen att hålla en skojfrisk ton både här och på FB ........... vad jag tänker och känner  egentligen vet ingen förrän dom vandrat några mil i mina skor ...........


Det ligger mycket i det påståendet att folk tappar alla koncept i cyberrymden, man kanske inte måste delge alla allt?


Alla är vän med alla, det man inte hade en tanke att dela med vissa pesoner finns nu till allmän beskådan på statusraden, det kanske är tid för eftertanke, vissa saker kanske skulle må bättre av att lösas på hemmaplan utan x antal kommentarer från "goda" vänner???


Glöm inte att det skrivna ordet för alltid är inpräntat på skärmen ............ om man inte kommer ihåg vad som skrevs så kan man backa tillbaka och läsa en gång till ........... så funkar inte ett samtal från mun till mun .......... då minns man förhoppningsvis det som var väsentligt.......... och resten av orden är för alltid förlorade ........... TÄNKVÄRT!


jag brukar alltid läsa mina bloggar som jag skrev för ett och två år sedan ..........eftersom dom poppar upp i marginalen, och JAPP, jag har fortfarande inte raderat någon och inte heller "skämts" som en hund över mina rader ...........  


hmmm ........... krävde det där en förklaring? är det nån annan som borde skämmas som en hund?? ........... Jag lämnar detta till läsarens bedömning men som en liten hint kan jag säga att i min sinnevärld är det bara ett uttryck som passade bra in här och nu ......... utan någon referens till annan person ..........  


hmmm ....... undrar vad hon menar med den där smailygubben ??? den kan tolkas som om fingrarna korsas bakom ryggen
........  


Nä, nu ska jag sluta, jag kan dravla på i evigheter men det blir så många förklarande texter om jag ska gå på i samma anda
.......  
  Mattes bästa killar, tänk att jag hann få fram kameran när dom står fint och funderar om det blir en till portion eller om det är en dag som alla andra ..........snåla särring ......... 


ha en trevlig helg! // AC
 





Av AnnCatrin - 15 juni 2011 14:41

Hallå!
En liten trafikincident kan ju alltid liva upp tillvaron ......... eller inte ..........   efter en och en halv timme i skogen så var vi nästan hemma, mötte som vanligt tanten i den lilla röda bilen, vi gick åt sidan och jag höll Aston i kort koppel eftersom han har sina infall ibland ........ men han brydde sig inte så vi gick vidare, hann inte många steg innan jag hör att det kommer en bil bakifrån, även han bor längst in på skogsvägen och har en chevavan ......... vi går åt sidan igen men jag har uppenbarligen släppt lite på garden .......... för helt plötsligt så kastar han sig framåt samtidigt som bilen passerar, VILKEN DJ_VLA SMÄLL !!! samtidigt rycker jag tillbaka honom och vrålar "va´f-n gör du??? " han studsar tillbaka in i bilen en gång till, allt går så sjukt snabbt, jag ser bara en virvlande hund i luften, han kunde ju ha hamnat under bakhjulen ......... ARGHHH, vad arg jag blev, jag hann inte bli rädd ......... bilen stannade och en omtumlad skärrad förare kliver ut, jag kanske inte reagerar efter regelboken men Aston stod på benen och verkade oskadd så jag var mest bekymrad över skador på bilen ........ såg en stor buckla på dörren ......... hmmm .......... det visade sig att den bucklan hade han gjort själv i vintras så bortsett från lite dregel så var bilen ok, det var en repa på framskärmen som han trodde att Aston kanske repat med tänderna, men han blödde inget från munnen och han donkade in i sidan på bilen mer mitt på, herregud, hundskrälle, han kunde ju ha knäckt käken eller nåt annat hemskt,
jag blir mest förbannad på att han är så oberäknelig och på att jag inte hann stoppa honom, nästa gång kanske det inte slutar lika lyckligt.
Jag begriper inte varför han ska kasta sig efter bilar, och för att inte tala om motorcyklar, det gäller att vara beredd om man går efter vägen och det kommer ett tvåhjulig fordon ......... ibland bryr han sig inte alls och ibland går han igång på alla cylindrar ........ HUNDSKRÄLLE!
Vi får väl se vad som kommer ut av denna incident, han lär ju inte fatta att det var en dålig idé iallafall, han har försökt fånga en timmerbil helt nyligen oxå ............  
Åh så skönt att den lilla farbrorn har alla tassarna på jorden, det räcker med en duracell i familjen ........ med alla bokstavskombinationer man kan tänka sig innanför pannbenet ........ typ från A-Ö .......... 
jag kommer osökt att tänka på virrpannan som yrade runt i Österbybruk, hon med rottisarna, hon tyckta att berner var SÅÅÅ FANTASTISKA, så underbart att ha en hund som bara lunkar runt .........   men vänta nu .......... det är då inte min galning hon beskriver, det är då ett som är säkert ............  Aston  Martin föddes utan begreppet " ta det lugnt" ........ näpp han föddes under en egen stjärna som måste ha lyst bara för honom, med ledorden: " lev livet som om varje dag var den sista, fullt ös medvetslös" ......... du kommer till en matte som klarar det, orolig blir hon inte, bara lite hysteriskt ilsk mellan varven ........inget att bry sig om.......... 
Ja det är bara att gilla läget, jag är säkert medskyldig till vissa delar i beteendet men han har så mycket spring i benen den gode pastorn och han vet så väl ............ men ibland blir det som för Camilla .......... "    här kommer alla känslorna på en och samma gång    "
.......... och då blir det så fel så fel fast han vill så väl så väl..........
Innan dagens incident så hade jag filmat dom i skogen, typiskt fall om hur det går till om båda är lösa, Lukas låter sig jagas med skräckblandad förtjusning för han vet att han blir ihopknycklad när Aston får tag i honom .......... men på ´et igen bara!


Och som vanligt så försvinner all text, VARFÖR går det inte att infoga filmer????

lägger den i ett eget inlägg efter ........

 

ha det bra / AC

Av AnnCatrin - 15 juni 2011 14:00


 

Av AnnCatrin - 14 juni 2011 20:51

Hallå!
Det måste ha blivit nåt missförstånd ......... BIG TIME!!!!    
Vädergudarna måste ha missförstått mina önskningar, har jag semester vill jag inte spankulera runt på regnblöta vägar iklädd långbralla & fliströja ......DET ÄR FEL DET!   
GÖR OM GÖR RÄTT ! Nog för att det finns sysslor att styra upp med när solen leker kurragömma, men jag har faktiskt en kroppshydda med spridda bruna partier ......... jag hade liasom tänkt korrigera detta genom att bara lata mej igenom dom soliga sommardagarna.........  hmmm.......... det blir aldrig som man tänkt ........  
Trots avsaknad av sol lyckades jag göra absolut nada igår, fortfarande sjukt trött .......... jag förstår ju egentligen varför, det har varit ett jobbigt år, inget jag tänker förtälja här, dom som behöver veta vet, men nu blickar vi framåt och håller tummarna för att att det håller hela vägen.
En flytt ska vi styra upp här i dagarna, dottern blev av med sin andrahandslägenhet för innehavaren återvänder till stan efter studier på annan ort, men vi hittade en ny på blocket, ett första handskontrakt, japp nu är det flax på hög nivå, ett omen om en ny tid ............... 
Och båda föräldrana hjular runt...........av lycka att ett nytt bo är funnet.......... eftersom hon ändå inte trivdes i den gamla lägenheten så har hon boat in sig här ........ naturligtvis så välkommen men jag vill ha tillbaka fjärrkontrollen ..........  MTV och dylika program är liasom inte min grej .........  
Till helgen ska det göras kökstjänst på Ada´s plöjparty, jag hade visst inget val enligt min bror eftersom jag snikat åt mig klubbhuset för kamratträff i oktober.......... 
Jag glömde skriva i förra bloggen vilken fantastisk lunchbuffé Linnea dukade upp efter utställningen i Vännäs, väldans massa goda pajer och bakverk, bara den gör ju att man måste dra en repa åt det hållet nästa år oxå!  
Inga bilder i strilande regn, bara vädret är på vår sida skall vi ändra på det!
Och så en liten fundering ......... jag var och lämnade plasma idag ....... i mina vener& artärer rinner B RhD + blod ...........positivt blod med andra ord, då är jag alltså inte någon negativ människa ........ skulle vara roligt att veta blodstatusen på vissa andra........ 
ha det bra // AC
 
 


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards