Aston & Lukas

Alla inlägg under oktober 2012

Av AnnCatrin - 22 oktober 2012 10:33

Hallå!
Snön regnade bort lika fort som den kom, BRA DÄR!
Vi vill ju träna drag på bar backe, och det ställer till en hel del om snön dimper ner, inte minst med logistiken   just nu står kärran under altanen, där kommer jag inte åt den sen när snön lägger sig ........om jag inte vill skotta ihjäl mig dvs ....................
Så det blir till att kånka upp den på altanen om jag vill att den ska vara tillgänglig vintertid ........och sen kånka den igenom huset om den ska användas ................   det blir nog sporadisk träning vintertid är jag rädd!
Men än är inte vintern här, vi fick några solstrålar på oss faktiskt häromdagen   
                
Blött som tusan bitvis, och tjurigare än en röd gris så vägrar man vända, men inser plötsligt att man står på en tuva i träskmark och det finns ingenstans att hoppa vidare ........... Klafs Klafs i skockorna, till slut kom vi på fast mark igen och gjorde en anteckning i minnesbanken att inte gå denna runda nåt mer denna höst!


Lite konstigt är det alltid denna tid på året när det inte finns nåt inplanerat på många långa månader framöver ......................... förutom sennenträffar på hemmaplan händer det inget kul förrän i maj typ ...............  det är ju en hel evighet tills dess!
Nåja, vi ska nog hålla oss sysselsatta, jag har några projekt på G ......... vi får se sen om det ger önskat resultat.
Och vem vet .........denna vinter kanske man provar sig på skidåkning .......... nu kan ju dom fyrbenta dra pulka, känns lite enklare då än att jag ska vingla runt på brädlappar smala som tändstickor och hålla styr på duracell och liten trulig farbror samtidigt   


      
Ingen blir så lycklig som Lukas när Magnus kommer förbi .........då får han all uppmärksamhet, för Aston är bara med när det ska hälsas välkommen, sen piper han in på pojkrummet för en stund för sig själv.
Inga fästingar funna denna gång, men en hel del tistlar insnurrade i pälsen.   
Inget regn idag så nu ska vi bege oss på vandring, ibland går man längre än man tänkt sig när man har en spännande ljudbok i örat, funkar bra att ha den i ena örat så hör man omgivningen med det andra!
Jussi Adler-Olsen´s fyra böcker har jag nu snart lyssnat igenom, är på bok fyra, Stefan Sauk är fantastisk som uppläsare, man kan gå i flera mil ............  
så, det är bäst vi beger oss, det ska ju jobbas på eftermiddagen oxå!
ha det bra / AC

Av AnnCatrin - 16 oktober 2012 10:13

 
i år kom den tidigt! ifjol rände vi runt i skogarna och spårade för fullt vid samma tid ..........vi får väl hoppas att detta försvinner för annars blir det en LÅÅÅÅÅNG vinter ........  / AC
( ifjol kom snön i december)

Av AnnCatrin - 14 oktober 2012 11:57

Hallå!
ja då har vi lagt årets sista utställning till handlingarna och den inräknas väl inte direkt till saker man gärna minns   
Morgonen började som en mardröm, precis när jag var klar och skulle rasta hundarna så började jag blöda näsblod, HELT OLÄGLIGT är ju en underdrift, samma hände i måndags och då höll det på ett bra tag, försökte jag ta ur tussen så forsade det som aldrig förr, SUCK!
jaha, det var bara att rasta hundarna och försöka ha näsan i vädret samtidigt, usch vad obehagligt när man känner hur det rinner bakvägen, men det fanns liksom ingen tid till att sitta ner och vänta ut eländet, försökte med en mindre tuss men det blödde igenom direkt så det var bara att trycka dit en gigantisk historia och låtsas som om det var fullkomligt normalt, så ser väl alla ut på utställning eller???  
Insåg ju ganska snabbt att det var dumt att börja springa runt i en ring när bara att gå fick det att börja flöda igen så jag kastade mig på luren och ringde en vän, som jag visste skulle dit .......................en yrvaken Emma Hansson i andra änden av luren som var fast övertygad om att vi började klockan 10   jag tror det lades på ett extra kol 4 mil härifrån minsann   
Pincher började 10, men inte vi!
När allt känns upp och ner så kan det ju typ inte bli värre det är ju alltid en tröst, i kaos hänger inte huvudet med, jag gick in med packningen först och sen hämtade jag hundarna, inser när vi är på väg emot insläppet att jag inte har nåt hundgodis med mig, det är i packningen ..........................att stå i kö och ta sig framåt med Aston utan godis är en utmaning,
Alla vill ju inte hälsa på honom på morgonkvisten men det är svårt att få honom i samma tankebanor ................ släpar man dessutom på en liten trulig farbror oxå kan jag lugnt säga att det blir lite väl
" over the top" som tur var så fanns Ingrid längre fram i kön med godis på fickan så vi fick grina åt oss lite.
Ingen bra start på dagen, första gången jag tar med två hundar på utställning själv utan nån medhjälpare, nåja , bra kvinna reder sig själv !
Lukas uppfödare var på plats så hon var snäll och tog honom, jag visste ju inte om hon från Holm skulle hinna fram   ( nu åkte hon ju visserligen bil men det fanns inte någon sån ikon, märkligt!   )

Usch och fy vilken dag, inte hann jag ställa in kameran heller, sjukt dåliga bilder så då la jag helt sonika ner det projektet ........................där vart det liksom nog för den dagen!
 
Hubbe, Kliff & Lukas
Lukas fick fantastiskt fin kritik, man kan klippa bort dom sista raderna så ser det verkligen toppen ut!    


mkt bra typ och helhet
kraftigt fint huvud
fina öronansatt ?
stram rygg
prima förbröst och volym
knappa vinklar fram och bak
bra benstomme
men vrider sina tassar när han står
rör sig trippande och mkt trångt bak
domare Sölvi Schjelderup
Priset blev det nesliga gula = GOOD
Men men, det är svårt att neka till det uppenbara, snyggare funktionellare bakställ hade ju inte varit fel för framdelen är helt perfekt, prima förbröst och volym vid två års ålder är väl alldeles strålande!
Världens bästa Lukas är vacker både på in och utsida, dom där nesliga bakbenen behöver man inte stirra sig blind på   


 
Aston Martin med sin duktiga handler Jim Nilsson, i Byske sprang dom in ett EXC men idag blev det blå valör, bla så hade han inte samma drive i båda bakbenen?! och nosen var visst för lång ........................... påpekan om tänderna kan jag väl köpa för tandraden är inte lika rak längre som den var för några år sedan.
Ja så är det, klassvinnare med CK i Gimo och ett Very Good idag, upp som en sol och ner som en pannkaka   
Astons kritik:
mycket bra helhet
bra huvud
önskas kortare nosparti
oregelbundna insivier
bra hals
stram rygg
bra volym i förbröst och kropp
fina ben och tassar

knappa vinklar fram och bak
rör sig fritt
men skulle ha mycket mer drive när han går
v. färg och päls
Domare Sölvi Schjelderup
Very Good


Aston trivs helt klart bättre utomhus än på hala golv men det var ju en hel del positivt i hans kritik oxå!
Vi var i gott sällskap, dom gula och blå banden haglade friskt bland både tikar och hanar.
Nu så är det slut för i år, en utställning kvar men den ska bevistas utan hund och efter denna helg är det bekräftat att det är ett bra beslut.
Till STHLM:s hundmässa blir det tåg och bara vara!

 
Vilken tur att vi har andra roliga saker för oss övriga delar av året, Aston kämpar på med draget och matte oxå ....................Nu koncentrerar jag mig på honom så får jag trula på med liten farbror sen.
Idag står regnet som spön i backen så det blir en innesittardag, det var ju väldigt tacksamt att det vädret uteblev igår   
ha det bra / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards