Aston & Lukas

Alla inlägg under februari 2014

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!
häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!
 
Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!
Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde ju ha deppat ihop över att han kanske bara har ett år kvar att leva sett till medellivslängden .......... men så jobbar inte jag, jag försöker in i det sista fokusera på det positiva, vem vet hur det ser ut nästa månad??

           
Minspelens mästare!
 
men ibland ser även han alldeles "normal" ut, men han är sötare när han är glad ........och det är han typ jämt !

 
Igår var vi och hälsade på "barnbarnet" Santoz, han är så fin, större och grövre än sin far ..........

nu var ju inte faderskapet direkt till sin fördel, han har fått nån hormonrusning tror jag, kan bero på löptik hemma på gatan, att rida på sin son är inte OK   dagen före var vi på Deltat och då var han som en ryggsäck på Diva, han brukar inte bry sig annars så nån knäpp innanför pannbenet har han fått, förhoppningsvis så lägger det sig snart!

 
Vänta på pappa lilla pojk ............  

       

 
Inte lätt att vara Santoz. när fadern hämtar andan kommer bumpern i full fart   

 
Solen fortsätter med sitt kurragömma, men några dagar med solglimtar har vi iallafall haft.
                                               
Det är kul med sällskap på promenaderna, dom blir ju dubbelt motionerade då, men det har sina fördelar med egna promenader oxå, ganska skönt att gå själv med en ljudbok i örat!
En dag vaknade vi som vanligt till grå himmel men det var ändå så vackert för alla träd hade fått en rimfrostrock, in med hundarna i bilen och iväg!

   
           
Sakta men säkert vänjer jag mig med det nya 50 mm fasta objektivet.
  
Från ingenstans så drog Lukas iväg i full fart ut på isen, som jag inte litar ett dugg på, vart kom det ifrån ????  Än en gång påminns man om vad fort det kan gå och olyckan kan vara framme, det blev lite mer spännande än vad jag bett om!

Idag fick fick oxå en liten extra pulshöjare på promenaden, jag är inte riktigt kurant, eller för att vara helt ärlig så är jag skitdålig, har åkt på en riktigt mansförkylning, och det är min man som smittat mig .........nåja, så jag är väl inte riktigt på topp vad det gäller promenader så att åka iväg och kunna släppa dom i princip direkt från bilen passar alldeles utmärkt, så vi åkte iväg till vår skog men från ett annat håll, har precis släppt hundarna när jag hör ett fasligt bjäbbande och skällande från skogen ???? Och vad kommer där om inte en räv springande, med en smal svans .........hmmmm .........en räv som låter så där så nära folk och fä mår nog inte så bra, eller?
Hann koppla hundarna innan dom fick några idéer att följa efter, JA, jag vet att dom inte ska rusa iväg som yra höns ........... men nu har ju inte jag sån där stenpli på mina hundar som dom flesta andra verkar ha, men vi klarar oss bra i vardagslivet genom att parera för yttre händelser, och dyker det upp en ylande räv i blickfånget så fixar vi det oxå tydligen!   
Jaha, så det var bara att avbryta den promenaden och lomma tillbaka till bilen, vem vill vara i samma skog som en skabbräv? Förhoppningsvis så var den bara i dålig päls för den såg fin ut på kroppen, lider med den annars!
Så då styrde vi kosan mot Timrå, och i ett huj var vi ända ute på Åstön, hittat ett fint ställe med grill som skulle funka för en sennenträff, och med trevligt sällskap i luren så var jag ju inte ensam på denna promenad heller!
Jobb på eftermiddagen, det får bli på halv styrfart, sen hem imorgon och kurera mig igen!

 
Min fina "jobbarkompis" Zorro, han bor där jag brukar jobba "extra",
 hans mor har jag fött upp under min korta karriär som ofrivillig kattuppfödare   

 
snart har februari dragit sin sista suck oxå .....med raska steg mot sommaren!
Ha det bra / AC




Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!
Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???
Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning blir den söta lilla valpen en vuxen kille och då har man tre vuxna hundar ........och det finns inte med i i min sinnevärld.
 
huga ........dom luktar ju så gott !
Jag har inte varit speciellt VALP sugen på vare sig Aston eller Lukas ........jag har varit sugen på en hund ........och fått valptiden på köpet ........ men nu rycker det i valptarmen ........... jag vill ha en ullig gullig bitande inomhuskissande liten lurvtuss ..................... tur man kan sansa sig!   
         
Kicki hittade visst en favorit oxå .........tror bestämt att Diva vill ha en kompis!
   
inte det lättaste att fota små krabater .........så det blev inte så många bilder tagna   

I söndags hade vi sennenträff, vi skulle gå en bit för att grilla så jag tog med pulkan till Aston så att han fick dra packningen.
 
snacka om att ha bråttom, inget tjafs om att inte gå framåt, det var full fart, man vill ju inte missa något!
På hemvägen fick han gå lös, han tog rygg på Rosa och över gallerbroarna var det full fart, knäppgök!
     
Vilken lycka att ha en hund som får en att skratta varje dag! Och som bjuder på små överraskningar, jag trodde väl att det skulle vara lite läskigt att dra pulkan över broarna, men icke!
 
Och här är mina "väluppfostrade" hundar i full färd med att tigga godis .................  
       
dom fick faktiskt sitta fast en stund när vi skulle grilla ........vilket ogillades skarpt!
 
Alltså jag försöker vara positiv in i det längsta .............men allvarligt! Vi har tusan inte sett solen sen .........???
Att morgon efter morgon vakna upp till surdimma kan ju tära på den mest tokpositiva människa!
För att hitta nåt trevligt i kråksången så är ju minusgraderna få, men det blir ju rått enda in i märgen med detta surväder   
Nåja ...... solen sägs finnas där ovan molnen ....... men det var völ tusan vad den är tjurig att visa sig!
Idag har jag hoppat in lite motvilligt på ett extrapass, föredrar en ledig dag, men återigen så får man vända på steken och se lediga dagar i framtiden, GILLAS!!
Jag sitter verkligen inte i den sitsen att jag kan klaga på "arbete långt upp över öronen" kommande veckor skall jag jobba två pass i veckan ......ja jag vet, tufft läge, men nån måste ju ta dessa "oxveckor" oxå   
Ibland kan jag känna mig så liten, andra verkar ha så mycket vuxen pondus, den känslan har jag aldrig haft .........nu har jag hittat förklaringen ..............  
 
vet inte om det är för eller nackdel ......får sova på det!
trevlig helg! / AC

Tidigare månad - Senare månad

mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014
>>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards