Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 15 september 2013

sorg & glädje 15/9

Av AnnCatrin - 15 september 2013 08:31

Hallå!
"long time no see" ..........lusten att blogga lämnade jag tydligen på Gotland, vi får väl se när det blir läge att åka och hämta upp den.
 

Usch, det är så miserabelt, en till av Lukas valpar har vandrat över regnbågsbron, alldeles för tidigt, Finaste Movitz ( Doremis Shiro Luis )
           
Efter en lång tids sjukdom där matte och husse svävat mellan hopp och förtvivlan fick han somna för att slippa plågas mer.
Han var pigg och behandlades för misstänkt hjärnhinneinflammation när han insjuknade igen trots att han stod på medicinering, en obduktion ska förhoppningsvis ge svar på vad som var fel, älskade lilla vän   
Det ska inte vara så när man köper en valp, och definitivt så ska det inte vara så med mina älskade pälsbarnbarn, "farmors" hjärta blöder.
Jag är ändå glad att jag fick träffa honom när vi var på väg till Gotland. Sov så gott Movitz du finns i våra hjärtan.
Doremis Saxon Luis blev bara 10 veckor opererad 2 ggr för tarminvagination.

Jag kan inte med ord beskriva vad ledsen jag är för er som inte har era valpar kvar, det blev verkligen inte bara pur lycka att vara "pälsfarmor" som det känns nu är det bara sorg.

Vi försöker att "Carpe Diem" på våra lediga dagar, utflykter och göra roliga saker står på agendan, svampplockning har det blivit en hel del.
                          
Ofta går man ju över bron efter vatten, vi har det ju ganska fint på hemmaplan oxå faktiskt.
   

Selångerdalen
 

Vi håller tummarna för en fin höst, det har ju börjat bra med fina dagar och varma kvällar
   
Som sagt, det finns en värld utanför Gotland oxå som duger fint till vardags!

 Jag har inte så mycket mer att skriva, tycker att det mesta är skit faktiskt .....återkommer när jag är lättare i sinnet.
...................fast det finns ju stunder av lycka oxå ..................jag ska inte gräva ner mig helt ......det går inte med bästa busbullen innan för väggarna .......och på omslaget till nästa sennenblad   
 
ha det bra och ta vara på er / AC

 
 
Camilla

Camilla

15 september 2013 09:22

Ja, usch och fy ... det är inte klokt så ledsamt det är :(. Varma kramar till matte & Husse som gjorde precis allt för lilla Movitz. Nog är det så att man blir påmind om hur viktigt det är att man njuter av varje minut, för rätt som det är står man där och är så förtvivlat ledsen, idag ska jag och Calle fånga dagen i alla fall med lite kursande, det kan ju bli nog så spännande, och maken till tjusigt sennenblad har väl sällan skådats. Bästa busbullen!!

Camilla.

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

ylva.brodin@telia.com

15 september 2013 09:57

Usch, så tråkigt med valparna! Mina tårar flödar.....fast jag inte alls är "inblandad". Tungt att vara "pälsfarmor" ibland..... Dina bilder är verkligen jättefina! Ylva

 
Emelie

Emelie

15 september 2013 12:20

Så sorgligt att läsa om ditt pälsbarnbarn. Tunga bud.... Mina varmaste kramar till alla inblandade, uppfödare, pälsfarmor och Movitz familj.
Jag satt i natt och läste och tittade på dina fantastiska bilder från Gotlandssemestern. Gillar verkligen att titta på dina bilder och ta del av din funderingar om ditt fotande! Kram och önskan om hopp om livet. Men sådant här tar ner alla oss bernerälskare. Tycker jag läser sorgliga bernerhistorier allt för ofta.... Emelie

http://finarossinas.bloggplatsen.se

 
Cornelia

Cornelia

17 september 2013 20:33

Elände. Förstår att du är ledsen och att det känns oerhört tungt.

Men gläd dej åt absolut snyggaste klubbtidningsomslaget iaf!

Syns!

http://www.raggsockababbel.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

18 september 2013 01:13

Man kan inte hjälpa det, men tårarna vill inte riktigt sluta droppa.......Det gör så fruktansvärt ont, och jag känner så med alla inblandade. När jag läste misstänkt hjärnhinneinflammation, då stannade allt av en stund. Denna hemska, smärtsamma sjukdom.
Det är så grymt.
Näe, som du säger, man kan inte heller gräva ner sig helt.......inte med dom här galna, underbara, studsande tokstollarna i närheten.
/Susanne

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lisa

29 september 2013 23:05

Kära söta... förstår att du känner som du skriver. Men föreställ dej då hur det känns att vara uppfödaren.. den som har det allra största ansvaret, som gjort allt man kan i efterforskning av sjukdomar, koll av inavelsgrader, Index och letat och letat efter den allra bästa kombinationen och sen går det käpprätt åt pipan ändå!

Nä, det är sannerligen ingen dans på rosor att vara uppfödare eller hanhundsägare när man får gå genom dom här jobbiga bitarna.
Men oftast går allt bra och då är det faktiskt riktigt kul! Annars vore vi väl ännu mer idiotförklarade som håller på år efter år...

Har i helgen haft Movitz husse o matte på besök och gulligare människor kan man inte hitta! Hoppas verkligen att dom får Sin Berner igen, även om det aldrig ersätter Movitz.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards