Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 19 januari 2014

som i en saga 19/1

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!
Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker på jobbet.
Helt ledig till veckan, TREVLIGT! jobbar lördag och sen skulle jag som av en händelse ha varit helt ledig en vecka till ......... prisa önskeschema!
......... men ......... det blev några byten så jag ska jobba två pass ......... fast det har jag ju till godo sen .......win win  situation 
Jag säger det igen, jag har det bästa jobbet med tveklöst det bästa arbetstiderna ........ som gjort för att ha hund!
Och hör och häpna! ......jag är lite valpsugen faktiskt ........och jag blev extremt sugen och drabbad av ett habegär när jag fick ögonen på en viss parning häromdagen ....... VILL HA !
Killen med rosetten i mun och med tassar stora som dasslock ska bli pappa inte alls så långt härifrån ........ ÅHHHHHH
Men nu är ju jag tyvärr en sån där klok och förståndig matte som inser att två hundar räcker, finns inget som kan rubba den inställningen .......   
Varken med Aston eller Lukas har jag varit speciellt valpsugen, jag har varit sugen på en hund till ........ men nu längtar jag efter en valp ........... den som väntar på något gott!
Samvetet knackar på axeln för en valp innebär att någon av mina finaste pojkar inte längre vandrar vid min sida, och jag önskar naturligtvis inte livet ur någon av dem, dom ska finnas länge länge, det kommer en tid som ligger väldigt långt bort förhoppningsvis då är dags att bekanta sig med en ny liten pälsboll.
Var hund har sin tid!
 
Och nu är det dessa fina pojkars tid!
Snön fortsätter att komma, jag tycker att det är precis som i en saga, så vackert!
På bilden ovan hade vi plöjt oss runt i skidspåret, kall fluffig snö som yr runt benen, härligt!
   
Det blev både klättra & krypa så det är väl tveksamt om det blir något skidspår här i vinter?
Ivar var inte nådig mot skogen!

Sennenpromenad igår ute på deltat i Timrå, tredje gången gillt så kom jag äntligen över hängbroarna, duktiga hundar som trots att det gungade friskt tog sig över!
 
Sen fanns det ju en viss busbulle som inte alls förstod problemet, som sprang och studsade fram och tillbaka ........vilket inte tillförde något i avseende av att få bron att gunga mindre!

Här har Busen parkerat och tycker att det är lite väl läskigt, Aston kommer ångade för att kolla av att alla är på G   
               
bara några grader kallt gjorde det till en skön promenad trots att snön stod som spön i backen

 
trötta och nöjda hundar som fick varsitt märgben när vi kom hem, lördagsmys på hög nivå!


Nä, nu ska jag koka den dagliga gröten innan vi ska promma,
tänk att man ska måsta bli 50+ innan man får styr på frukostvanorna  
ha en himla skön söndag!! / AC  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 16 januari 2014 18:07

Hallå!Så har halva januari passerat, fort går det!För tänk att i slutet på mars så är det fina ljusa dagar med takdropp och fåglarnas glada vårkvitter hörs över nejden ..........positivt tänkande!Det tog tid i år men nu är snön förhoppningsvis här fö...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards