Aston & Lukas

Alla inlägg under februari 2013

Av AnnCatrin - 28 februari 2013 15:25

Hallå!
Februari sjunger på sista versen, månaden som vi kan arkivera under "insnöad" ...................kopiösa mängder med snö milt sagt!
Men nu så, dom senaste dagarna har det fullständigt snurrat runt för vädergudarna, 8-9 plusgrader, sol och starka vårvindar och nån regnskur oxå minsann har satt fart på snösmältningen BIG TIME!!!
Nu är det väl aningens för tidigt att ropa hej .......................men det går åt rätt håll!

 
Pingstliljorna gör ett tappert försök att trotsa februari, aningens tidigt men hur många gånger dom än blir översnöade brukar dom klara sig faktiskt!
jag har ju lovat takdropp och tussilago i Mars ............. tjuvstartar redan i Februari med dessa bilder   


 
Igår rasade all snö ifrån taket ......... det är alltid ett litet orosmoment, man vill ju inte ha en hund ivägen när massorna kommer farande.


 
Och när snön rasat kan man passa på att titta in ...................  
Och som ett brev på posten så är hundarna inte längre rena och fina, jag är helt i ofas vad det gäller badning av Aston Martin, förut var det för kallt, tänkte att jag skulle bada honom nu när våteksemet läkt, (vilket det har gjort fantastiskt bra utan att han behövt ha dumstruten på) men nu känns det inte så lockande att bada honom om det ska vara slask och elände, så vi avvaktar och ser vart vädret tar vägen, tror inte han klagar på det beslutet faktiskt!
 
Vi åkte upp till Sidsjön häromdagen, men där var typ halva Sundsvall, så vi lade ner det projektet, jag som tänkt foto lite fåglar   Så vi åkte till skogen istället, det var inte heller nån hit för från ena dagen till den andra så håller inte underlaget och man trampar igenom, JOBBIGT!!
Hundarna fick varsitt märgben som kompensation för en väldigt konstig promenad som varade både här och där   
 
Förra veckan var vi och handlade lite möbler till det FD garaget, det var väl tänkt som Magnus rum men som av en händelse så hann han flytta hemifrån innan det började likna ett rum   
Väggar och tak är klart, det var ju målad betong tidigare, golvet blir nästa vinters projekt då hussen ska gjuta in golvvärme.
Men nu så har han fått ett eget rum för sin gräsliga stereorack och alla Lp-skivor, NÖJD husse!
 
före och efter Ikeabesöket   


Och naturligtvis så fick vi för oss att äta middag på Ikea, händer typ aldrig ........... och jag tog köttbullar jag ..........som denna vecka visar sig vara hästbullar .....hmmm
Av princip så äter jag inte häst, om jag inte som i detta fallet blir ilurad, inte för att jag tror att häst är sämre kött, nej i min sinnevärld är det mer husdjur än köttdjur, typ som att äta hund, och det gör jag inte heller .......... vad jag vet .......................  
Det har varit mycket fuskande med kött, jag tror att man får hålla sig till kyckling & fläskfile, jag förstår  inte att dom som köpte färgad fläskfilé i tron att det var oxfilé inte märkte nån skillnad, på smak och konsistens, men man kanske inte gör det, vad vet jag?
Innan man vet ordet av så tuggar man väl gladeligen helt ovetandes i sig råtta oxå ............ När Kinarestaurangerna kom till stan så var det ju en allmän "sanning" att det serverades gnagare fast man tog betalt för biff .............ja, vart ska detta sluta, väntar med spänning på nästa "bomb" från massmedia.   

Om två veckor har halva Mars passerat och rasspecial i Sala står på agendan, åker med som hejarklack och lämnar hundarna hemma, ganska skönt faktiskt!
Och när Sala är överstökat är det bara två veckor till April, ni ser ju själv, den här vintern kom och gick den oxå och sommaren närmar sig med stormsteg!!!
ha det bra / AC







Av AnnCatrin - 20 februari 2013 00:15

Hallå!
Idag är ingen vanlig dag, idag är busbullens 5 -årsdag, hipp hipp hurra!


 
Den första gång jag såg dig ...........     så söt! vi gick från en vuxen gammal berner till en valp på 6 dagar, det vart en omställning som hette duga   Vår gamla vän Doremis Wictor Salle segnade ner i skogen söndagen den 27 april 2008 .................. USCH så tomt det blev efter honom ..........på lördagen satt vi i bilen på väg ner till Vikbolandet för att hämta hem Geneins Aston Martin av Inchi, 10 veckor gammal och fortfarande utan husse och matte ........................det finns en mening med allt sägs det ........................och att bästa busbullen skulle boa ner sig i södra norrland hemma på min gata har jag både svurit och skrattat åt ........... mest skrattat faktiskt   vad kan man annat göra?
Och nu vid fem års ålder törs man nästan viska lite diskret att han nog någorlunda landat i skallen ....typ tre år efter praxis .........  


 
rastypisk .........nja, kanske inte då ...........................men varför vara som alla andra när man kan vara sig själv?
 


tjohoo, livet är en fest!


Om vi ska vara noga så har han ju inte funnits i mitt liv i hela fem år, dom första tio veckorna visste jag ju inte ens att han fanns   
 


stackarn har ju åkt på ett stort hotspot på vänster sida så där är det ganska så naket nu men det går åt rätt håll hoppas jag.


 
vi skickar nospussar till mamma Indra snart 12 år och till kullsyskonen i A-kullen.   

Av AnnCatrin - 1 februari 2013 22:45


Hipp hipp hurra på lilla farbrors halvårsdag   2,5 år har den lilla filuren blivit, vi får hoppas på att han har många halvårsdagar kvar att räkna in!


 
Idag stuvade vi in Diva med matte och begav oss mot Alnö, Stornäset var första destination, det blev en besvikelse så till vida att det var väldigt jobbig skarsnö, stor risk för skador om dom skulle springa runt där på isen och jaga varandra.  
Så in i bilen igen och mot nya mål, det var lite snopet att isen inte lagt sig runt ön, men det är bara att gilla läget, vi tog en promenad runt Spikarna istället.


 
Hisnande vackert även vintertid!


 



 


   





 



   



 



 



 



 
Det är inte lätt att fota när solen står lågt och snön reflekterar ljuset, det blir mest "hårda" bilder, inte alls som jag skulle vilja ha det, men ibland får man inte som man vill   


Men om man släpper tankarna på fotandet och bara njuter av naturen så är det bara så fantastiskt, runt nollan idag och vindstilla, vad kan man mer begära denna årstid?
Vi var ute i tre timmar så hundarna var ganska nöjda när vi kom hem.


 



 


Och som grädde på moset, eller på lyxsemlan om man ska vara noga   så hade vi fika med idag, det satt som en smäck kan jag meddela!


 


Diva visar hur man blir ett med naturen   


 



 



 




   


Håll i hatten när Aston Martin är i närheten   


 
Bästa pojkarna, så roliga var och en på sitt sätt att ha innanför väggarna, vad gjorde man utan dessa lyckopiller?
Tidigare år har man planerat utställningssäsongen för fullt vid denna tid ................ den krassa verkligheten är att nu sållar jag friskt och väljer att behålla pengarna i börsen istället för att bege mig runt på vägarna i jakt på " mission impossible"
 I mina ögon är dom de vackraste jag vet ...........  Och det är väl tur det, att jag älskar dom villkorslöst och ser dom som ett fantastiskt lån under en alldeles för kort tid, oavsett vad som står på kritiklapparna.   
Aston och jag har ju vårt "dragprojekt" ......................förhoppningsvis till Byske är vi redo att testa, hade tänkt mig Linköping men inser att vi aldrig kommer att hinna till dess, men vem har bråttom? Aston Martin skall ju studsa runt med sitt känguruskinn under tassarna i många år framöver ......... varför stressa liksom?


Livskvalité är att stuva in hundarna i bilen och åka runt i närområdet i jakt på nya vyer att fota.
Och typ gratis är det oxå och man får bestämma alldeles själv vem som är dagens vinnare ..........................   
Och det är ju inte det sämsta att vara "hangaround" till Sundsvalls största Diva    


 


She was born in Denmark.
Lives in Sweden.
Located on the first place in Norwegian TOP TEN List.
She`s name is 

FI UCH NO UCH SE UCH Danish Delight Presenting A Diva.
( kopierat mattes status på FB   )


Jajamän, man frotterar sig med eliten när man själv spelar i gärdsgårdsserien   


Fritidsintressena svajar från år till år ......................
 
Vi la ner campinglivet och satsade på hojar istället, nedan är hussen på min hoj, en HD Street Bob-08


 


 


 


Själv hittade han vad han sökte i Skellefteå


   
Ja, men man blir inte yngre, det är tydligt det, man kanske helt sonika ska falla in i lunken och puttra runt efter vägarna med ett litet hus på hjul efter bilen?

Me and my Bob   
  
Drömmar har uppfyllts om än för en kort tid .........det kanske är dags att söka sig nya mål?
För så är det väl? att det är drömmarna som för oss framåt, man kan väl inte luta sig tillbaka och bara vara nöjd?
Full fart framåt är nog bästa melodin tror jag!
trevlig helg / AC








mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards