Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 28 februari 2013

Mars imorgon! 28/2

Av AnnCatrin - 28 februari 2013 15:25

Hallå!
Februari sjunger på sista versen, månaden som vi kan arkivera under "insnöad" ...................kopiösa mängder med snö milt sagt!
Men nu så, dom senaste dagarna har det fullständigt snurrat runt för vädergudarna, 8-9 plusgrader, sol och starka vårvindar och nån regnskur oxå minsann har satt fart på snösmältningen BIG TIME!!!
Nu är det väl aningens för tidigt att ropa hej .......................men det går åt rätt håll!

 
Pingstliljorna gör ett tappert försök att trotsa februari, aningens tidigt men hur många gånger dom än blir översnöade brukar dom klara sig faktiskt!
jag har ju lovat takdropp och tussilago i Mars ............. tjuvstartar redan i Februari med dessa bilder   


 
Igår rasade all snö ifrån taket ......... det är alltid ett litet orosmoment, man vill ju inte ha en hund ivägen när massorna kommer farande.


 
Och när snön rasat kan man passa på att titta in ...................  
Och som ett brev på posten så är hundarna inte längre rena och fina, jag är helt i ofas vad det gäller badning av Aston Martin, förut var det för kallt, tänkte att jag skulle bada honom nu när våteksemet läkt, (vilket det har gjort fantastiskt bra utan att han behövt ha dumstruten på) men nu känns det inte så lockande att bada honom om det ska vara slask och elände, så vi avvaktar och ser vart vädret tar vägen, tror inte han klagar på det beslutet faktiskt!
 
Vi åkte upp till Sidsjön häromdagen, men där var typ halva Sundsvall, så vi lade ner det projektet, jag som tänkt foto lite fåglar   Så vi åkte till skogen istället, det var inte heller nån hit för från ena dagen till den andra så håller inte underlaget och man trampar igenom, JOBBIGT!!
Hundarna fick varsitt märgben som kompensation för en väldigt konstig promenad som varade både här och där   
 
Förra veckan var vi och handlade lite möbler till det FD garaget, det var väl tänkt som Magnus rum men som av en händelse så hann han flytta hemifrån innan det började likna ett rum   
Väggar och tak är klart, det var ju målad betong tidigare, golvet blir nästa vinters projekt då hussen ska gjuta in golvvärme.
Men nu så har han fått ett eget rum för sin gräsliga stereorack och alla Lp-skivor, NÖJD husse!
 
före och efter Ikeabesöket   


Och naturligtvis så fick vi för oss att äta middag på Ikea, händer typ aldrig ........... och jag tog köttbullar jag ..........som denna vecka visar sig vara hästbullar .....hmmm
Av princip så äter jag inte häst, om jag inte som i detta fallet blir ilurad, inte för att jag tror att häst är sämre kött, nej i min sinnevärld är det mer husdjur än köttdjur, typ som att äta hund, och det gör jag inte heller .......... vad jag vet .......................  
Det har varit mycket fuskande med kött, jag tror att man får hålla sig till kyckling & fläskfile, jag förstår  inte att dom som köpte färgad fläskfilé i tron att det var oxfilé inte märkte nån skillnad, på smak och konsistens, men man kanske inte gör det, vad vet jag?
Innan man vet ordet av så tuggar man väl gladeligen helt ovetandes i sig råtta oxå ............ När Kinarestaurangerna kom till stan så var det ju en allmän "sanning" att det serverades gnagare fast man tog betalt för biff .............ja, vart ska detta sluta, väntar med spänning på nästa "bomb" från massmedia.   

Om två veckor har halva Mars passerat och rasspecial i Sala står på agendan, åker med som hejarklack och lämnar hundarna hemma, ganska skönt faktiskt!
Och när Sala är överstökat är det bara två veckor till April, ni ser ju själv, den här vintern kom och gick den oxå och sommaren närmar sig med stormsteg!!!
ha det bra / AC







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards