Aston & Lukas

Alla inlägg under juni 2010

Av AnnCatrin - 29 juni 2010 13:10

                 
Hallå!
Äntligen lite sol & värme......som gjort för att börja städa ur köksskåpen.......kom på mig själv och gav genast en åthutning för ett så ogenomtänkt intiativ......  Så jag lämnade röran åt sitt öde och älgade runt med gräsklipparen istället, skall göra ett seriöst försök denna sommar att få en brunare nyans på det blekfeta skinnet........jag som älskat att ligga och pressa och bli brun och fin tycker mest det är jobbigt nuförtiden......men förenar man nytta med nöje så går det lite bättre.......
Sen var det väl inte den smartaste idén heller att böka runt gräsklipparen i solgasset.......nåja, man kan ju inte lyckas jämnt..... 
  Tänkte till en gång till och tog ut datorn......FEL FEL igen! kunde inte förstå varför den inte gick igång........hmmmm....den var på, men det syns inget eftersom det är så ljust ute.......  Herregud, ingenting fungerar visst idag!
Och då blev det naturligtvis ett måste att skriva en blogg, på altanen, under tak........ingen solbränna blir det här.......ska skriva fort och sen ut och pressa...... 
 
Är jag ute så är hunden det oxå, annars så går han inte ut själv, näpp, ligger hellre inne i 800 grader än att ligga ute i skuggan där det blåser lite.......men det är väl inte direkt någon som höjer på ögonbrynet över detta konstaterande, min hund är lite eljest.......men är det 20 minusgrader ute då vill han minsann ligga ute och sova, helst dygnet runt   
  infrysta köttbullar, det är mumma varma dagar!


   
osså lite ståträning mitt upp i allt!
Nä, ut i solen igen och sen skall jag väl styra upp röran i köket som jag påbörjade, är så sugen att börja måla på den delen oxå men jag skall behärska mig till semestern......som helt plötsligt kom en dag tidigare.........jag chansade och slängde in en ansökan om kompledigt på tisdag, och det fanns vikarie så då blir det semester på måndagmorgon när jag går av.......HÄRLIGT!
  tavlan har kommit på plats....... 
ha det som härligast i sommarvärmen!!!!!!!! / AC

Av AnnCatrin - 26 juni 2010 16:57

Hallå!
Ja då har vi stökat undan det där med midsommar och sånt, sommarsolståndet har passerat och nu blir det bara mörkare.........  Fast innan vi plockar fram vinterkläderna igen kan vi väl få ha en gnutta sommar.......eller?  
Att jag tillbringade midsommaraftonsdygnet på jobbet gjorde inte så himla mycket.......spöregn, blixt och dunder på kvällen bidrog till att det var ganska mysigt i soffhörnet på kvällskvisten   himla trevligt jobb jag har!
Imorgon är det dax igen för ett dygnspass.......sen ett till mitt i veckan och en hel helg igen.............och efter ett kortpass nästkommande tisdag är det äntligen ledigt!!!!........ja, jag vet att jag precis varit ledig 2 veckor, men kan man få för mycket av ledighet???  nä, precis! Jag kommer att kvala in som väldigt lämplig när det är dax för pensionen!
hmmm...... nu sitter min man och är spydig i sitt soffhörn......."tänker du inte måla nåt idag????.......är du ovänner med penseln???........fnys.......vänta du bara tills semestern infinner sig...........
Jag skrämde upp honom lite härom dagen genom att säga att en vacker dag när du kommer hem har jag byggt om hela köket......." jag är rädd för det" fick jag till svar......  Vi kanske blir ett fall för arga snickarn innan det blir klart.......
Det börjar dra ihop sig till lite ringspring oxå........I mitten på Juli ska vi älga runt i Alfta.........Min lilla gourmethund har skaffat sig en ny favorit.....hädanefter så laddar jag fickorna med kokostoppar! 
Bullar & mackor det struntar han i.........men som av en händelse så upptäckte jag att han gillar kokos........han brukar få smaka godis då det finns.......som han snällt tar i munnen och går och spottar ut på ett väl valt ställe.......där den kletiga godisen fastnar och gärna trampas på.......
Nu fick han smaka en kokosprick, ja, jag vet att det är choklad på dom, men mängden choklad i förhållande till kroppsvolym är dock ringa, denna lilla godbit mumsade han minsann i sig........sen fick han smaka kokostoscaglasyr från en kaka......samma där, mums fillbabba!
Så då kunde jag inte hålla mig när jag var och handlade, var tvungen att köpa kokostoppar.......
 
åhh! en kokostopp!
  Räknas det som nackFLÄCK när det egentligen är en mustasch därbak??
  Och innan vän av ordning sätter midsommardagskaffet i vrångstrupen så kan jag lugna med att jag matar INTE min hund med godsaker varje dag.......det är bara så roligt att se eftersom han har väldigt bestämda åsikter om vad som är ätbart eller ej!   .......jag måste nog köpa en kokosnöt oxå!
Och när han inte smaskar kaffebröd så tränar han in lite nya konster.......som jag tror att han är ganska ensam om faktiskt!
  Det ska vara en duracell med extra allt till det!  
ha en fortsatt trevlig helg! / AC
........Och grattis till lillebror Stefan på 48-årsdagen idag......du närmar dig du oxå!   

Av AnnCatrin - 24 juni 2010 11:30

Hallå!
A´puh, här har man legat i som ett skållat troll för att få det någorlunda beboeligt inför midsommar.......inte för att jag ska vara hemma, näpp, midsommar tillbringas som vanligt på jobbet, ( frivilligt) ......det finns andra helger jag hellre är ledig......ni vet, utställning & sånt!  
Och nu ska jag ju vara arbetande i två veckor så då får penslarna vila  
Men det börjar likna nåt i frukosthörnet iallafall, skåpluckorna får jag ta tag i när semestern står för dörren.......
här kommer lite utlovade bilder på vad jag pysslat med de senaste veckorna.....
 
Observera tavlorna som blev mycket snyggare i lika stora ramar........

 
 
  "frukosttv:n" står på golvet.......tror att den ska få hänga på väggen för det blir nog för trångt med det tilltänkta pottskåpet........    
ja, så mycket vitare än så här kan det nog inte bli.....och nej, jag tänker INTE måla golvet.....även en dåre har sina begränsningar.......jag får snällt leva med den mindre snygga plastmattan ett tag till  
jag har ju varit ute några svängar för att handla för mina presentkort.......och kommit hem tomhänt förutom när jag köpte klockan, för den var jag säker på att jag ville ha........men i förrgår så grabbade jag tag i presentkortshögen igen och bestämde mig för att inte åka hem tomhänt........
  nya muggar och frukostskålar.......


 
En stor lykta.......till det "svarta" hörnet där tv:n står....
  Ljuslyktehus.....myspys på kvällen......och varför bara köpa ett när man har pengar på fickan? näpp, jag tar en av varje storlek...... 
  krukor istället för blommor köpte jag för blomstercheckarna......
  Ny kaffe och teburk....... den röda burken är gammal på riktigt.......från svärföräldrarna.......
  gardinerna är faktiskt en gammal duk som jag delat på mitten, och vips så har jag två gardinkappor!
Ja, NÖJD är väl ett bra ord att beskriva hur jag känner mig just nu! ........ 
Sen att kamouflagefärg på inventarier & väggar  hellre skulle harmonera med min hund modell slabbpelle är ju en HELT annan historia.....men se, det har jag redan räknat ut att färgburken kan stå framme så att det som inte går att torka bort det målar jag helt sonika över!  
Det har lagt sig ett stilla lugn över tillvaron.........minnet är fortfarande på vift men sinnet är i bättre harmoni än det var i våras.......hemmasnickrad ljusterapi och en överstökad födelsedag har varit som en lisa för själen........nu blickar jag framåt....alla gamla människor i min ålder säger att det är nu livet börjar....... hmmmmm......låter bra det!
Den dyraste investeringen som jag gjort för mina födelsedagspengar är denna coola tavla........ ganska otippat att jag som drabbades av tavelnoja och tyckte att det var alldeles för mycket av den varan här hemma........ bara blinkade en extra gång innan jag halade fram 1095 riksdaler för denna oljefejkhistoria.....
  1x1 meter och jag föll pladask........den puffade dom gamla tavlorna åt sidan och ska få sitta ovanför skänken........ men min man tyckte att det var viktigare att åka hoj igår än att spika upp mitt inköp.   han hinner som inte riktigt med i svängarna verkar det som.......han kliar sig i skallen och förstår inte alls vart jag får allt ifrån.........det har ju alltid varit han som pulat på och jag har inte varit speciellt intresserad om jag ska vara helt ärlig.........och med facit i hand så förstår jag att ointressen bottnat i att jag inte haft nån klar bild av hur jag vill ha det........med det har jag nu....så håll i hatten........  ombyggnation pågår!
Tänk att man ska måsta bli så till åren innan allt faller på plats och man har en klar bild över hur man vill ha det!
Ett dygn har jag stökat undan på jobbet sen igår så nu är det bara 5 kvar och ett kortpass innan det blir ledigt.........HÄRLIGT!
I veckan gjorde vi en liten paus för att åka och ringträna lite........ det tycks finnas funderingar på hur mycket man måste träna egentligen........ jag förstår funderingen....... men i min värld så är det främst den sociala kontakten och att det händer lite andra grejor än att bara traska över stock och sten som är behållningen..........
Och det var en blygsam skara denna gång........ typ Aston & Kliff........ 


 
Du å ´jag matte......


    Jag ska inte spöka ut den stackars hunden i en anskrämlig midsommarkrans i år...........en vanlig bild få duga som hälsning till alla och en önskan om en varm och skön midsommar!
Nä, dax att bege sig på en shoppingrunda igen, dotter som fyller år imorgon skall firas idag.......sallad med gott bröd är beställt.......hmmmm....hade inte hon flyttat?
ha det bra / AC


Av AnnCatrin - 18 juni 2010 21:30

Hallå!
Klämmer väl in några rader på kvällskvisten.......bara för att få förtälja att det går framåt i projektet........
  Undrar om herr T.N Petterson hade några funderingar om vad som skulle hända med hans skapelse när han snickrade ihop den på kammaren år 1844......kan han i sin vildaste fantasi anat att den skulle få ny färg 166 år senare?
  Det var när man & son jobbade och slet för att kånka runt den som jag såg att det stod skrivet nåt i botten.........  ....jag börjar bli benägen att hålla med Camilla om att jag faktiskt har en liten guldgruva här hemma.......utan att för en sekund reflekterat över detta........gamla åbäken som tar plats   vem behöver yra runt på dyra aktioner när man kan se sig om i sitt eget hus?
  En första sväng med grundfärg har hunnits med.....den lilla porslinsurnan med lock som står på bordet blev kvar i sekretären  när den bars runt, vi hörde nåt skramel men hade tejpat dörrarna med silvertejp så det blev spännande att öppna.......surprise! den var hel!
Och jag kan ju säga att det var en hel del gamla grejor som jag stuvat in i detta skåp och förträngt att dom fanns   Men nu kommer jag helt plötsligt att få en helt annan stil i köket........utan att köpa massa pinaler, näpp, lite färg gör susen......fast sen när jag målat klart ska det bli en njutning att komplettera med lite fina saker för mina födelsedagspresentkort.
Jag tränar på att inte söla ner mig själv så kopiöst mycket, det går ju typ dubbelt så mycket färg då!    men det går trögt, det blir en vända i duschen efter varje målarrunda  för att skrubbas med tvättsvampen........den hårda sidan.......
Sen att maken klev rakt i färgtråget och undslapp sig en icke barnvänlig ramsa är en annan historia...........  Nåja, så mycket färg blev det inte på skorna......och även om man kånkar på ett megatungt skåp så får man väl kolla vart man sätter fötterna??
Dom vita stolarna har fått kommit ned från sin tynande tillvaro på vinden.....ser så där lagomt slitna ut så ett nytt tyg på dom stoppade sitsarna blir det enda ingreppet på dom.
maken är nog lite inspirerad han oxå.......sakta men säkert.......han hade grävt fram en gammal hörnhylla i källarregionen som genast fick sig en vit dräkt..........
Ovanför sekretären skall jag ha en hylla........måste ju låta några gamla fina saker få titta fram ur gömmorna..........
Pottskåpet är fortfarande omålat........."ta igen dig" sa min man.......tänk på att du ska jobba hela dagen imorgon....OK då!
dags att natta kudden, hunden skall förgylla tillvaron för min bror i Stöde imorgon, har planer på att dumpa honom där vid 8-snåret........så kudden, here i come!

ha en trevlig helg! / AC

Av AnnCatrin - 17 juni 2010 19:51

  Hallå!
Mattes vindögda busbulle och tele2´s fårskalle fortsätter att ha sina likheter........förut var det den krulliga pälsen, nu är det ögonen......vad kan det möjligtvis bli sen?
 
Några taniga fårben har han iallafall INTE!  
 
Idag har det gått lite på halvfart, det är inte "bara" att måla ett slagbord, usch vilket piller och sen att det står fler möbler på kö gör ju inte saken bättre......
 
denna pjäs ska baxas upp från källarregionen oxå....... vill minnas att det var ett rent h-vete att få ner den........den fastnade i trappen och kom varken upp eller ner.......till slut fick vi lös den och kunde baxa upp den igen och bära den runt huset och ta in den via källardörren........så då borde den kunna ta samma väg tillbaka eller?
 
....står oxå i kön för att få sig en släng av penseln..........
 
Min lilla stol från 1962 skall väl oxå kunna få sig en plats någonstans....efter att jag skrapat bort juletiketterna!? på sitsen och fräschat upp den lite  
Sen kom jag som av en händelse på att vi nog har två vita stolar på vinden.......hoppas, hoppas att dom är i sånt skick att dom inte behöver målas, jag ska bara ha två stolar och en skiva uppe på slagbordet, det får bli en "frukosthörna".
kanske tokigt att måla dom bruna stolarna för dom kan jag ha till det mörka matbordet.
Har börjat rensa och kasta allt skit i köksskåpen, det kanske blir bättre plats om man inte sparar på allt möjligt?
Det börjar sjunka in nu att det är ett ganska stort projekt, även om inte hela köket skall bytas ut så är det en hel del jobb........och för att spä på det hela lite så ska vi nog satsa på en inbyggnadsugn och en infälld häll.......hmmmm.......stort hål blir det där spisen har stått.......IKEA, here we come!
Hålet till den blivande ugnen finns redan, där sitter den största micron som fanns att uppbringa anno 1986, med alla finesser.......som aldrig används.......läge att kasta den åt räven och köpa en liten ändamålsenlig historia. 
sen är väl det faktum att det inte finns så många 70 cm breda spisar att välja på, varmluft är ett absolut måste!
Den spisen som ska skrotas köpte vi 1990, med häll och varmluft, det har varit lite småfel som maken kunnat fixa, annars har den gått som en klocka.
Ja, puh, det är mycket nu, på lördag skall jag husera i köket på Ada´s plöjparty, det blir nog bara en dag i år för ryggen fortsätter att krångla och då får man försöka begränsa sig lite........och vädret ser inte ut att bli så lovande så då kan jag lika gärna åka hem istället för att ligga i tält.....som inte heller är så himla smart just nu när man inte är speciellt böjbar!
Nä, nu ska jag forsätta rensa i köksskåpen, maken har kört igång en krigsfilm......." the Hurt locker" inte min favorittyp av film........mest för att det är så realistiskt, det är ju så det går till i krig....och kanske värre ändå..........och med 5.1 ljud så hörs väl allt in i minsta detalj.....hua ! 
ha det så bra som det bara går i väntan på sommarvärmen! / AC

Av AnnCatrin - 16 juni 2010 23:15

Hallå!
Eller godkväll/ godnatt kanske passar bättre.......  men nu serrö´ är jag
50 +.........med en energi som kom som från ingenstans......det var nog den kommande födelsedagen som tryckte ned mig i skoskaften........ nu höjer vi blicken och kollar framåt........planerna för köket har tagits till en ny nivå, inser att det blir inte klart på den här ledigheten, näpp, det blir nog till att tillbringa delar av semestern med näsan i färgburken oxå........eller för den delen hela kroppen, måste jobba hårt på att inte söla ned HELA mej så fort jag greppar en pensel.......  bara av att måla panelen i kökshalvan krävde en sanering modell större av ben, fötter och armar/ händer.......  ja, inte vet jag, men kladdigt värre är det........men eftersom jag numera är vuxen och förståndig så fick golvet sig en heltäckande skyddspapp......BEHÖVDES!!
Jag samlade några vuxenpoäng genom att åka upp till färghandlarn i backen och konsultera honom om köksluckorna.......nema problema, tvätta, grunda, måla.......piece of a cake........för dom som är haj på det hela........jag som hellre kletar med hela kroppen behöver lite mer tid........och väldigt mycket täckpapp......och maskeringstejp.........och en mindre nervsvag make.......idag när han klev innanför tröskeln så sa han att han är lika orolig varje gång han kommer hem........vad har jag nu haft för stolliga påhitt? ....hmmmm  
Men som vanligt så lyckas jag sälja in mina strålande idéer..........nu blir det målade skåpstommar, utvändigt och invändigt, målade köksluckor, troligen med samma handtag fast svartlackerade, målat kakel.......NYA bänkskivor, och med största sannolikhet en ny spis.......för den har jag faktiskt SLITIT ut, ingen kan säga nåt annat   och tänk att då kan jag faktiskt leva med detta kök ett tag till, till en relativt billig penning dessutom !
men som sagt, det är inte gjort på en grisblink så det får ta den tid det tar, ikväll har jag grundmålat slagbordet, imorgon skall ett pottskåp få samma behandling, det var tydligen vitt innan min man ( före min tid) la ned mycket tid och energi på att avluta det.........ONÖDIGT JOBB! (Samma lika med sekretären)
Men har ni märkt en sak! Jag tror att jag måste ändra inriktning på bloggen från djur till inredning........   som ringar på vattnet poppar det upp nya idéer hela tiden.........
Den stackars hunden blir helt förvirrad när han nekas åtkomst till vissa delar av huset.........men nu är det som det är och köksdelen är en liten del så han får finna sig i att bli utelåst med kompostgaller.......fast han står och dumstirrar, så där som bara han kan stå, som IOR, ser ut som om hela världen har rasat ihop........men hallå, jag har varken hägnat in matkopp eller vattenkopp, så det så!
Vi begav oss på ringträning på kvällskvisten som lite plåster på såren, det var bara vi som dök upp, vilken tur att Maria hade med sig Elektra så att Aston fick lite hundumgänge!
Vi tränade lite fram och tillbaka , när man går samtidigt, lite ranta runt i ringen och en del uppställning, hanns väl med nån triangel oxå, sen surrade vi lite dynga och hundarna fick springa lösa så det dåliga samvetet för hunden stillades en aning  
I förra bloggen hade jag skrivit om att mina goa fastrar Siv & Monica var på besök, det skulle klippas ut och klistras in igen men det föll tydligen bort, jättekul att träffas iallafall, farbror Sven var oxå med, nu får det bli skärpning på "besöka släkten fronten"........vi bor ju faktskt bara några mil ifrån varandra!
Näpp, nu kanske man ska uppsöka kudden, har väl ett och annat penseldrag att styra upp imorgon oxå  
Och nej, inga bilder idag.........hunden står på tillväxt, och skall bara visas upp i väl valda situationer  
sov gott! / AC

Av AnnCatrin - 15 juni 2010 21:42

Hallå!
Ja idag har jag äntligen fått fart på saker och ting och börjat veva med penslar och roller igen!  
  Furupanelen har fått sig en första runda!
Tanken är ju att matbordet skall flyttas in i vårt sovrum, det ska bli "salen" ett sånt där rum som gammalt folk har som ingen någonsin är i......... 
Jag vill ju ha ett nytt köksbord........men man är ju inte sämre än att man kan ombestämma sig.........det gamla slagbordet från 1800 kallt ska få en ny chans......i vitt format........  du har fått vitt på hjärnan säger min man, kan tänkas, men nu öppnades en ny värld när jag insåg vad snyggt det kommer att bli med tillhörande vita stolar........många penseldrag blir det......Camilla!!!!!! vart är du?????
och sen har vi en gammal avlutad sekretär med lönnfack och allt i källaren, den ska oxå få komma upp i ljuset och naturligtvis få en klädsam vit nyans........himmel vad billigt det blev helt plötsligt när utgift för nytt bord försvann!
 
Har räddat barnens längdökning till eftervärlden........den väggen ska ju målas nu!....brorsbarnet Ludwig har fått varit med på ett hörn oxå  
 
jag kan ju säga att sonen växte så det knakade, han slog sönder ett och annat när han föll som en klubbad oxe om han reste sig för snabbt.....blodet han liksom inte med hela vägen upp till hjärnan........ 
Igår började han jobba, och som den ömma moder jag är så snodde jag genast ihop 32 matlådor.........vet inte alls vad Camilla insuinerar på när hon pep nåt om curlingmamma.........
  Nåja, mamsen sover gott om natten när hon vet att sonen inte får skörbjugg av panpizza.........
Bära eller brista så kommer jag nog att kladda färg på skåpluckorna i köket oxå.....varför chansa och fråga på färgaffären och få till svar att det inte går?
Du kan ju måla kaklet oxå sa min man och trodde att han var lustig.........ja, tänk att det kan jag för det finns särskild färg för det.........japp, där fick den truten så den teg!   Han är fortfarande i en aningens onåd för han hade mage och kläcka ur sig att det var fiasko när vi kom hem med ett till blått band.......hmmmm.......modig man!
Så i rena tjuren så anmälde jag till Alfta.....det är bara att borra ned huvudet och plöja vidare i blåbandslandet, förr eller senare så vänder det och det med basta!  
Inga nya kort på busbullen, men inget nytt under solen, han var ren i två dagar efter senaste badet, sen var det dax att röja järnet i ett surdike........suck!
raka spåret hem i duschen, duscha hund, det kan jag!
Och som av en händelse över till nåt helt annat........jag har ju en förmåga att låta tv:n stå på hela dagen utan att nödvändigtvis titta......och nu är det ju typ fotboll för hela slanten..........men allvarligt! beslagta alla hemska vuvuzelor, SNÄLLA!
Man kan ju bli hysterisk för mindre!
Till helgen är det Ada´s plöjparty, vi får väl hoppas att vindarna vänder för vädret ser inte så himla hejigt ut......HALLÅ! DET ÄR FAKTISKT SOMMAR NU!
Ha det bra / AC

Av AnnCatrin - 12 juni 2010 18:19

Hallå!
ja då har vi stökat undan premiären i utställningsringen.....igen...med mig i andra änden på kopplet, och det kändes helt ok så jag tror att vi fortsätter på den linjen.......jag är ju iallafall lika nervös när jag står på sidan om så "what ever"
Ett blått band blev dagens skörd, men med en hyfsad kritik och en busig och glad hund så känns det helt ok, det hade ju varit förfärligt om det fortsatt a´la Österbybruk där duracellen gick in i "utställningsväggen"  
 
men det var då det, nu är vi på banan igen och hellre en glad och yster vovve än en som står och hänger med huvudet.
     
Fru domare gav väl en ganska rättvis kritik ändå, så vi bangar inte för att ställa för henne igen........ vi vill ju inte missa en utställning på gångavstånd!
Kritiken:
correct type & proportions

could have tighter lips

head brocd? enought

could have straighter topline
a bit high tailset
correctly developed body
enough vell angelated
a bit loose in movement

nice temperament
colour correct enogh
still need time to mature

domare Ligita Zake Lettland
med reservation för felaktig tolkning.......inte helt lätt att läsa den handstilen och att det var på utrikiska underlättade inte direkt   

 
kanske lite taskigt att göra handlern arbetslös så att hon blev helt stelfrusen........vilken tur att Aston lånade ut sitt täcke iallafall........och snäll som jag är så ska jag inte publicera bilden på hennes val av stol...........men att hon sov hela hemvägen är en gåta........hon hade ju knappt lämnat kudden när jag hämtade henne.........packningen var väl oxå en historia för sig.......   hon sov längst av oss alla, hängde göralös vid ringside........och sov som en klubbad oxe .........hmmmm
 
men min nya bernerfleece kanske lockade till törnrosasömn......bigtime!
Det väntade regnet stod som spön i backen på ditresan....det var väldigt lockande att göra en u-sväng och vända hemåt........ men vädrets makter bestämde sig för att blidka alla hussar, mattar och hundar så det blev ett uppehåll när vi skulle ringspringa........men vi fegade ur och begav oss hemåt innan ett nytt oväder drog in så tikarna fick klara sig själva.
Men Bernerdalens Xanté blev iallafall bästa hanhund & BIM .........och ryktesvägen har jag  hört att Lovahagens Ellie Enchanted slog till och blev Champion och BIR, stort grattis till er!     
hemvägen blev oxå en blöt historia, tokregn och blåst hela vägen, det är helt obegripligt att det var uppehåll på Avestavallen!
 
När vi kom hem hade hussen satt upp min nya klocka som jag shoppade igår för ett av presentkorten, på bilden syns oxå min stiliga behållare för baginbox som jag fick av mina bröder, design Fiduz.

Sen att jag lyckades söla ned både mina vita kläder och min nya ljusa ryamatta med rödvin när jag skulle montera den är väl sånt man får ta på ålderns höst......   Det har varit en trevlig helg som vanligt.....skönt att utställningsspöket släppt sitt grepp.......fila på detaljer kan man ju göra hela livet.....som att inte vända domaren ryggen så att man missar att alla hundar före oss börjat röra på sig i trav......jaja........detaljer....... 
 
Japp, betyg MVG....varje dag , året runt!
Till veckan ska jag ta tag i köksdelen med lite penseldrag....sovrummet ska flyttas.....när det fd sonrummet har röjts ur med diverse pinaler som blev över.....full huggning på dom lediga dagarna med andra ord.
Vi avslutar med ett stort grattis och många nospussar från Aston till mamma Indra som fyller nio år idag....hurra hurra ! 
ha det bra / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards