Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 15 juni 2010

vitt på hjärnan......15/6

Av AnnCatrin - 15 juni 2010 21:42

Hallå!
Ja idag har jag äntligen fått fart på saker och ting och börjat veva med penslar och roller igen!  
  Furupanelen har fått sig en första runda!
Tanken är ju att matbordet skall flyttas in i vårt sovrum, det ska bli "salen" ett sånt där rum som gammalt folk har som ingen någonsin är i......... 
Jag vill ju ha ett nytt köksbord........men man är ju inte sämre än att man kan ombestämma sig.........det gamla slagbordet från 1800 kallt ska få en ny chans......i vitt format........  du har fått vitt på hjärnan säger min man, kan tänkas, men nu öppnades en ny värld när jag insåg vad snyggt det kommer att bli med tillhörande vita stolar........många penseldrag blir det......Camilla!!!!!! vart är du?????
och sen har vi en gammal avlutad sekretär med lönnfack och allt i källaren, den ska oxå få komma upp i ljuset och naturligtvis få en klädsam vit nyans........himmel vad billigt det blev helt plötsligt när utgift för nytt bord försvann!
 
Har räddat barnens längdökning till eftervärlden........den väggen ska ju målas nu!....brorsbarnet Ludwig har fått varit med på ett hörn oxå  
 
jag kan ju säga att sonen växte så det knakade, han slog sönder ett och annat när han föll som en klubbad oxe om han reste sig för snabbt.....blodet han liksom inte med hela vägen upp till hjärnan........ 
Igår började han jobba, och som den ömma moder jag är så snodde jag genast ihop 32 matlådor.........vet inte alls vad Camilla insuinerar på när hon pep nåt om curlingmamma.........
  Nåja, mamsen sover gott om natten när hon vet att sonen inte får skörbjugg av panpizza.........
Bära eller brista så kommer jag nog att kladda färg på skåpluckorna i köket oxå.....varför chansa och fråga på färgaffären och få till svar att det inte går?
Du kan ju måla kaklet oxå sa min man och trodde att han var lustig.........ja, tänk att det kan jag för det finns särskild färg för det.........japp, där fick den truten så den teg!   Han är fortfarande i en aningens onåd för han hade mage och kläcka ur sig att det var fiasko när vi kom hem med ett till blått band.......hmmmm.......modig man!
Så i rena tjuren så anmälde jag till Alfta.....det är bara att borra ned huvudet och plöja vidare i blåbandslandet, förr eller senare så vänder det och det med basta!  
Inga nya kort på busbullen, men inget nytt under solen, han var ren i två dagar efter senaste badet, sen var det dax att röja järnet i ett surdike........suck!
raka spåret hem i duschen, duscha hund, det kan jag!
Och som av en händelse över till nåt helt annat........jag har ju en förmåga att låta tv:n stå på hela dagen utan att nödvändigtvis titta......och nu är det ju typ fotboll för hela slanten..........men allvarligt! beslagta alla hemska vuvuzelor, SNÄLLA!
Man kan ju bli hysterisk för mindre!
Till helgen är det Ada´s plöjparty, vi får väl hoppas att vindarna vänder för vädret ser inte så himla hejigt ut......HALLÅ! DET ÄR FAKTISKT SOMMAR NU!
Ha det bra / AC

 
 
Anneli

Anneli

15 juni 2010 22:57

hALLÅ
Jag är nog faktiskt benägen att hålla med Camilla...curlingmamma ;)
Du är så duktig och flitig med din pensel...skåpluckorna vet jag en här i byn som lackaR dem nästan gratis ;)

Hälsa Björn att han är en väldigt modig man....eller bara korkad som inte förstår sitt eget bästa....hfrp...fiasko...*asg*

Kramkram Anneli

http://www.skansens.se

 
Camilla

Camilla

16 juni 2010 10:12

Ja , jag kan inte annat säga än att du har "några" drag av att vara en curlingmamma ... men å andra sidan så är det ju som du säger ... man sover gott om natten då man vet att barnen har det bra , så sant så sant .
Haha .. vilken osis för Björn att det faktiskt fanns sån färg till kaklet *asg* men tjusigt blir det .
Enligt väderprognoserna ser det lite mörkt ut inför helgen , men det som inte dödar härdar ju ;O) .
Kram Camilla

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards