Aston & Lukas

Alla inlägg under december 2011

Av AnnCatrin - 31 december 2011 17:00

Hallå!
jamän sådär, ännu ett år att lägga till handlingarna, undrar vad det nya har att bjuda på?
på årets sista dag fick vi lite sol iallafall så det var bara att passa på att ta dom fyrbenta OCH kameran och vandra iväg mot högre höjder ....... för det är ju där den är .........solen!  

bästa busbullen ! han är ett säkert kort när det ska poseras , mallgroda där!
Tänk om den mindre modellen kunde ha samma positiva inställning till mattes önskningar om fiiina bilder  dom bilder han fastnar på är verkligen som av en händelse ............idag fick vi lite draghjälp av människor i ett vindskydd en bit bort ............hmmm ................han kan ju faktiskt sträcka på köttbullekroppen    

men att svansen sakta skulle dala ner var ju naturligtvis att önska för mycket ............. nåja, man får nöja sig med det man får om man inte kan få det man vill ha!



 

Det ligger ett tunt snötäcke men mer än så är det inte .......dom bara lovar och lovar .......hittills har det bara varit regn och elände, nu vill vi ha snö så att hundarna kan få springa som besatta i skidspåret!


 



 


 

Liten farbror är hemma igen efter några dagar hos Kliff med familj, det är väl attan när dom skulle till att komma igång med skidåkningen så kom Dagmar och la träd i spåren ................förhoppningsvis kommer det folk med röjsågar och snö från himlen så att dom kan ta igen förlorad tid  
Datakrånglet ser ut att vara löst, dvs felet är identifierat, det är routern som helt plötsligt tycker det är onödigt att skicka trådlösa signaler ....................så nu får man knalla ner i källaren eller in i gästrummet där jag sitter nu för att plugga in sig i en fast uppkoppling, jag vill ju sitta i soffan jag så vi får väl lösa detta efter helgerna.
Vi hoppas för alla djurs skull att det blir en lugn kväll, har man haft en hund som är skrämd bortom vett och sans då är man ingen vän av smällare och raketer.  
 
vad är det frågan om undrar Aston Martin som fått pojkrummet belägrat både dag och natt .................. från att ha legat i fridens liljor, lugnt och skönt och med lillskiten i en annan del av kommunen,  så är han plötsligt hemma igen och både han och hussen och matten vill trängas på rummet .................... hade han varit som andra hundar och gått i trappor så hade han vetat att sovrummet nere är urplockat för hussen håller på att lägga in en matta, men nu är ju trappor inte Aston Martins grej så han förblir ovetandes om vad som händer på våningen under  

Och bara för att jag är så snäll och omtänksam så ska ni få nåt att förfasa er över så här på årets sista dag .....................det blir en lurvig beige heltäckningsmatta därnere ......................... ja, jag vet vad ni tänker, men det är ju vi som bor här   dummaste motargumentet fick jag av en icke ordinarie på jobbet " tänk om nån spiller rödvin eller kräks"  vem denna nån skulle vara som helt plötsligt skall pimpla rödvin i mitt sovrum har jag ingen aning om, det tillhör inte mina vanor iallafall att ta baginboxen under armen när jag knallar en trappa ner .................det ska vara dom där Norrköpingsborna då som kommer en gång om år ....... hmmm .......det får bli visitering innan sängdax nästa gång dom dyker upp!  
Och när vi endå är inne på dumma citat så tyckte samma person att jag gav för stora portioner ...................... bara för att vi har en kostpolicy och lagar nyttig mat från grunden så är inte det samma sak som minimala portioner ..................citat: " dom som är magsäcksopererade äter inte mer än en till två små potatisar" slut citat ................... Ok, vi ska ha det i åtanke om vi någonsin får en brukare med den bakgrunden, men här och nu får dom äta sig mätta!
Hussen får stå för årets sista blunder här i huset .................... han skulle åka på kyrr´gårn och tända på gravarna ................. glad i hågen for han iväg, och tänk vad alla människor på gatan såg glada ut och vinkade, han vinkade glatt tillbaka , då tog en liten gubbe resolut ett steg rakt ut framför bilen så han var tvungen att stanna ....................." du vet väl om att du har motorvärmarsladden dinglande där fram?"
Nä, hur skulle han kunna veta det, i hans sinnevärld så sitter inte bilen fast i väggen när man ska fara iväg, han har dieselvärmare på firmabilen .........  vilken tur att han inte kläckte ur sig att det var mitt fel, ordningsam som jag är så brukar jag plugga i sladden för man vet aldrig när man behöver lite värme i tillvaron, och eftersom den lille elektrikern har fixat en knapp i köket där man slår igång motorvärmaren så finns det ju ingen anledning att först måsta gå ut för att förena bil med vägg eller?     
Eftermiddagens catering är avklarad oxå, kört ut oxfile, ostgratinerad bakpotatis, baconlindad sparris, ugnsrostad tomat och pepparsås till dottern, själv ska vi äta detsamma när sonen dyker upp!
ha en trevlig avslutning på detta året så syns och hörs vi nästa år ....................jag lär ju fortsätta med pekfingervalsen över tangenterna nästa år oxå, vilken tur att det är valfritt att läsa mina funderingar i vardagslivet ...................... 

ha det gott / AC 
           

Av AnnCatrin - 27 december 2011 23:00

 ........ja, Dagmar alltså ! Hon har då legat i som ett skållat troll kan man krasst konstatera!



 
helt plötsligt är det nya vyer på promenaden .......... 


 
  Fast att träden ligger som ett gigantiskt plockpin på det nya kalhygget höjer inget ögonbryn på mej iallafall ...............stora tallar i en ganska brant sluttning, som fått sina skyddsbröder nedsågade och sina rötter avkapade när den nya gångvägen anlades .................konstigt att dom faller som furor i en kraftig storm ????  


isgator om man inte traskar runt på gångvägarna .........ICE BUGS   herregud, är jag den enda i universum som inte visste att man kunde köpa dubbade skor ????   att det finns såna med utfällbar historia i klacken hade jag koll på, men inte att det fanns heldubbat .........JUST LOVE IT !!!!!!!     
Och det är helt ok att gå med bara EN hund på dessa underlag, allrahelst som mina juveler har en förmåga att jaga varandra ................ det är ju väldigt obra på detta underlag! 



 

 
 

Inne i skogen, där inga kalhyggesmarodörer härjat fritt
ligger också träden huller om buller ……hmmm ………vad är det för form av trädvett
att lägga sig rakt över stigen?? Helt plötsligt möts man av en grön
ogenomtränglig mur ………ONÖDIGT Dagmar …….ONÖDIGT!

Men vi har ändå haft tur, mindre lyckligt lottade har varit strömlösa i flera
dygn …………att jag har ett internet som driver mig till vansinne är väl som en
parantes i sammanhanget ……men attans så irriterande!

Fatta vad pillrigt att betala räkningar via mobilen …………bra att möjligheten
finns men jag föredrar stor skärm faktiskt!

Eftersom jag är tjurigare än en röd gris så har jag hållit på med detta
blogginlägg hela kvällen ………..sista delen skrivs i word ………är sjukt trött på
att alla bokstäver singlar iväg ut i cyberrymden utan att fastna på skärmen ………………ARGGGH…….!!!!!!
#%&^*(¤ #........

Tidigare idag tog dottern och jag tjuren vid hornen och for ut till Birsta ………….. hon för att byta en klocka, det bidde fel färg, vi har lite olika åsikt om vad  mörkblå är för nyans .....  men nu är hon nöjd och modern likaså!
Ett par jeans för henne och en jacka till mej, nu behöver jag inte ila iväg ut bland folket i hundjackan ....... och hoppas på att ingen ser mej ...................  en finjacka till halva priset ...........nu ska jag bara komma ihåg att byta till den om jag ska på affär´n eller nåt! 
Ja, och med alla träd som ligger över dom bortblåsta skidspåren känns det inte som nån panik att fixa en dragsele till Aston Martin ....................för ett år sen var det klass 2 varning pga av snökaos, JA TACK! hellre snökaos varje dag i veckan denna årstid än is och elände!
Nu tror jag att alla bokstäver har fastnat där dom ska ....................GOD NATT! / AC
 



Av AnnCatrin - 26 december 2011 17:48

Hallå alla goa och glada ! och ni andra kan ha´de ni oxå   vilket slut på julhelgen vi fick, Dagmar, det är en dam med humör det! Attans vilken oreda hon ställt till med i natt, vrång tant det där ni ! 
Vi har klarat oss från strömavbrott, men det verkar vara lite strömlöst både här och där, och träd har fallit lite hur som helst, tur man bor relativt centralt, hade inte velat kuskat runt på nån skogsväg idag när jag for från jobbet. 

jag som numera har julfobi har tillbringat julen på jobbet, 9-20 på julafton och dygnspass juldag till annandag, iofs helt fel jobb om man vågar vägra julen, julmat, tomte och hela kittet hör ju till på mitt jobb, men det funkar när man slipper styra upp allt hemma. tänk att den enda dagen på hela året som jag inte är hungrig är på julafton, har ställt en helt amatörmässig diagnos på detta, svårartad julmatsanorexia, ......... och till saken hör att det är jag personligen som handlat julmaten till jobbet så jag kan icke skylla på oätliga rätter, näpp, prima mat rakt igenom som jag avstår från att äta.   nåja, smakade gjorde jag iallafall på revbensspjällen som blev riktigt saftiga och goda, och min janssons är helt ok så det blev väl en matsked av den oxå .....   så tokigt det kan bli !
Eftersom jag jobbade på julafton så bidde det den lilla varianten kvällen före, kött, potatisgratäng och rödvinssås fick barnen och modern nöja sig med,  detta sköljdes ned med en banazatårta, funkade riktigt bra faktiskt! 
Lilla mamsen tyckte att Lukas såg tjock ut, och Aston Martin han såg minsann ståtlig ut han, ja, men Aston han kan sträcka på sig och liten farbror han krummar som en trind liten julkorv ............ det ger ju ett aningens korpulent uttryck ........ milt sagt .........men vad är jag för matte om jag inte rycker ut till försvar ......... tre äpplen hög, 44,4 kilo och en päls som är groteskt tjock så är det inte lätt att se ståtlig ut   mattes lilla gopropp!
Men nu ni ! Innan jag for på jobbet på juldagen så dumpades trind liten julgris på Falkenbergsvägen, han har väl inte blivit med personlig tränare för inte!

 

ja, och innan vän av ordning har nån åsikt så är faktiskt Kliff pälslös och min hund en pälsbomb!
 
hmmmm ........jäkla särring .............. du sa att jag skulle till Kliff och leka ..................inte att jag skull dra runt på Johan i ett skidspår!  


fast så tokigt var det inte ändå!
   
tänk vad finurligt att hunden lär sig först ....... och sen ska jag lyckas hålla mig lodrät på ett par skidor ........ underlättar ju en hel del om hunden redan vet vad det går ut på!  

Kliffen har varit med förut och vet hur det går till!
 
ja tänka sig vad bra det kan bli ! Jag jobbar och hunden motionerar i skidspåret, helt perfekt om ni frågar mig!
Den ståtliga modellen, han som är kvar på hemmaplan, han skulle promeneras på eftermiddagen, fatta vilket lyckat köp miina ICE BUGS är !!!   man kan gå på skrå på blankis, nu när den där griniga Dagmar polerat gatorna till värsta ismardrömmen så spankulerar man runt som om man gick på soliga isfria sommargator, KÖP DOM, jag har dom själv, och är sjukt nöjd, tack Mats veterinär för tipset! 
Nu ska jag bara njuta av att julen är över och förbi, ha det bäst! / AC
  

Av AnnCatrin - 23 december 2011 14:08

 
Av AnnCatrin - 21 december 2011 19:03

Hallå!
i fjol denna dag var maken ute och skottade altantaket!?


 
valpen såg man knappt till i snömassorna ........................... men han landade mjukt när klunsedunshunden kom ångande, ingen kan såga nåt annat!  
   
så hittills kan vi väl sumera vintern med att snö har vi fått, men i väldigt blygsamma mängder mot för ifjol!
Det blir nog nån form av jul i detta hus i år oxå, igår var det julklappsinköp, vi var ju för nån vecka sedan till Ikea och barnen fick plocka på sig några attrialjer som dom behövde, men dom kan ju alltid behöva lite till så det fladdrade iväg lite slantar innan det var klart   
Jag brukar alltid köpa fryst rå julskinka, i år hade dom färska skinkor på Willys, och maken till perfekt julskinka tror jag icke har funnits i detta hus!

Efter 6 timmar i ugnen på låg värme av avsvalning på altanen var det dags att skära upp och provsmaka, ingen stor fettbobba i mitten utan bara rent kött rakt igenom, LOVELY!!!!
Nu uppstår en viss risk för att den har krymt betänkligt innan julhelgen ens står för dörren men då får man åka på affären och köpa sig en ny, nema problema!
Även laxen ligger och gravar sig, det var ju oxå en historia, jag var och handlade i förra veckan och då var laxen slut, då surade jag till och tänkte att jag skiter i att grava själv .......................... tänk vilken liten surprise när jag kom hem och öppnade frysen och där tronade två stora feta laxsidor ........................hoppsan ...................... jag hade visst redan köpt lax    jaja, oinspirerad som få så har man inte stenkoll på läget, det var liasom mer ordning reda och planering förr om jularna   
Någonting som jag INTE tänker göra är iallafall knäck, ingen knäck ifjol heller och det gick ju faktiskt riktigt bra, för i detta huset är det jag som är knäckätaren numero ETT och finns det ingen så kan man ingen äta heller .........smart drag!
       
Pip och brölmästare är den lilla farbrorn, hejudamej vilket liv han kan få till!
Han är ju för rar, nu sa jag precis att vi ska snart gå på promenad, poff så piper han ner för källartrappen och kommer upp med ett par leggings som jag hade liggande på sängen, och han har verkligen bäddat ihop dom till en knöl i munnen goproppen!
Imorse kom han med en av mina kängor och parkerade den på kudden .......................ja, jag fattar piken, kliv upp, bli serverad frulle och promenera är vad han vill   
Aston Martin han går verkligen inte ner för trappen i onödan, han går in och lägger sig i gästrummet, "pojkrummet" som det numera kallas, han hänger typ upp " stör ej" skylten, ingenting för löjligt socialt umgänge minsann!
Idag har Lukas fått sin julklapp  

Aston ska oxå få en men dom hade bara en i storlek 7, och det lutar åt att Lukas är först ut i spåret!

Finaste pojkarna, undrar om dom ska få en till bia till altanen så slipper dom knuffas i samma, det slutar alltid med att en lägger sig utanför  
nä, nu ska jag kolla klart på halvåtta hos mej och sen ska vi promma.
ha det bäst! // AC      

Av AnnCatrin - 19 december 2011 22:02

Hallå!
Ja livet rullar på oavsett vad som händer, Finaste Tuffa har iallafall skickat lite snö från ovan, det tackar vi för   jag vill inte ha samma kopiösa mängder som ifjol men är det vinter så får det gärna ligga några decimeter!
Lukas har varit terapihund och hållit Kliff sällskap några dagar, Kliff var väldigt beroende av Tuffa och jag hade lovat att Lukas skulle få vara där om det värsta scenariot skulle inträffa ...............   usch denna gång stämde INTE magkänslan för jag var helt säker på att hon skulle komma tillbaka efter operationen.
             foton Camilla Anderholm


Livet på kollo kan inte vara bättre, långa långa promenader med bästa vännen Kliff och sen in i värmen och plåga omgivningen med brölgrisen ........att få grisen att bröla, högt och ljudligt det är han expert på lilla farbrorn  
Tills den dag man är gammal och skröplig så har det kanske avlats fram en dvärgberner, dom skulle då se ut som på sista bilden   Då kan man parka rullatorn där vid bänken och sitta där med sina minikopior, det blir ju hur bra som helst!  
Idag var det min tur att rå om "småpojkarna"

först en långprommis med Aston för dom skulle inte komma förrän vid 11, ojoj vilka bollar det blev i fanorna, vem har önskat blötsnö???
Sjukt tungt att skotta undan, men det är bara att bita ihop, håller man inte efter så blir det som ifjol när bilen hamnade på en hylla när väghyveln gick förbi ........
 


 
Och att Aston ska kunna nosa på hängrännorna är inte heller nödvändigt, lagomt är bäst!  
           
kul har dom haft idag iallafall, Lukas följde med Kliff hem och kommer åter imorgon, kan väl kallas för delad vårdnad kanske?
Johan har lovat att ta med Lukas ut i skidspåren i vinter, låter som en bra mycket bättre idé än att jag ska försöka få till nåt, klart jag ska testa, men jag har inga större visioner om att vi ska glida fram med nån större fart   

Kliff

tror nog att Aston saknar sin "lillebror", det visar han genom att mula honom rejält!
Jag saknar oxå den lilla gofisen när han inte är hemma, men en sån saknad är lätt att bära när jag vet att han har det hur bra som helst några kilometer härifrån, han är ju inte förlorad för alltid! 
Nu börjar man snegla på nästa års utställningssäsong, ska man eller ska man inte och isåfall med vem?
Nu har ju fru Anderholm och jag blivit med tält så då kanske man ska ta det ett steg längre och släpa med båda hundarna?
Vi får väl se vad denna vinter ger för resultat på fyrbeningskropparna  
Och snart är det julafton, tänk att till och med maken börjar fundera vart dom där 100 tomtarna har tagit vägen? så idag har några fått se dagens ljus ......................två är utplacerade på sin givna plats i hallen och resten står i en okontrollerad hög på matbordet, men framme är dom!
har precis sett sista avsnittet av " den som dräper" mycket bra dansk kriminalserie, missa inte den när den dyker upp igen!
Nä nu ska jag försöka få liv i han som sover i bian på altanen, undrar om han vill ha en liten kvällsrunda, lite väl sent men jag iddes inte gå innan filmen.
ha det bra i julstressen ..........här är det nada stress, skönt!

ha det bra // AC  
 

Av AnnCatrin - 16 december 2011 18:30

                                      

                            I



                I ljust minne bevarad,
    
           finaste Tuffa


       2008.02.21  -  2011.12.16

3 år 9 månader & 25 dagar ung 


     
    

 
småtrollen Tuffa & Aston, vem kunde ana att Tuffa inte skulle få uppleva sin 4 - årsdag? 
skrotben fram som inte gick att laga, usch vad sorgligt det är just nu, finaste finaste Tuffa, hon var ju liksom som min hund oxå på nåt vis när man känt henne sen hon var en liten bångstyrig valp, min bästa kompis som alltid blev galen av glädje när vi träffades   
 
    Puss på dej Tuffa och sov gott, nu kan du rejsa på dom gröna ängarna utan att några dumma ben sätter käppar i hjulet.

Betillys Charmiga Tuffa 

vem ska nu leta upp alla gigantiska älgtassar i skogen som nu ligger i min frysbox och väntar på våren? dom var ju dina ...........


  STORA STORA styrkekramar till Tuffas matte Camilla som har gjort allt som stått i hennes makt, men går det inte så går det inte och då måste man släppa taget, även om man vet att det är det rätta så hjälper det inte i den stunden .........och naturligtvis kramar till hela familjen, det blir ett stort tomrum efter bästaste finaste Tuffa.



Det går det här oxå, jag lovar, även om det är nattsvart just nu.
Lukas har packat nattväskan och åker till bästisen Kliff för att stötta honom när storasyster nu vandrat över regnbågsbron.  
// AC 

Av AnnCatrin - 12 december 2011 22:30

Hallå!
Ja då var helgen avverkad då, vi ruskar av oss gliringarna om att vi måste bo på hotell och inte kliver upp mitt i natten .............................. den dagen kommer aldrig att komma på denna delen av året att jag kör Stockholm tur och retur samma dygn, även fast man sovit gott i sköna hotellsängar så är hemresan en prövning,  
Fy attan när det är mörkt och man har möte hela tiden så man bara kan hitta vägen med hjälp av halvljuset, och det har en hel del övrigt att önska på Volvon! 
Trött som en jag vet inte vad blir man av att sitta och stirra som det känns i blindo och dom förbenade vajerräckena är inte trevliga. 
Och alla kör ju som om dom stulit bilen så det var svårt att få häng på några baklysen att följa, men till slut så hamnade vi bakom en långtradare som höll bra fart och hade trevliga lampor som lyste betryggande, USCH vad jag inte gillar att köra i mörker! 
Det är stor skillnad sommartid, då kan jag lätt köra 30-40 mil tur och retur när det är ljust, men jag har ett uselt mörkerseende.
Men kör man inte så fort så kör man ekonomiskt, fram och tillbaka på en tank tycker jag är godkänt för pansarvagnen, 0,83 liter drog den, kände att jag ville påpeka det för någon tror bestämt att min bil drar över litern på långkörning  
Av den klass 2 varning det flaggades för i veckoslutet så blev det icke som förväntat, snö i drivor byttes mot regn och höga vattenstånd .....................hmmm   ur led är tiden!
Det var aningen besvärligt för dom som for söderut på fredagen men om lördan´ var det lugnt.
Vi kom ner till mässan vid 15.30, gick in med packningen och drog ett varv runt alla försäljare.
Sen till hotellet som låg nära men det blir nog ingen fler visit där.
Med alla förhållningsregler dom hade för oss med hund så är det väl enklare att inte ta emot hundar?
Det blir ju väldigt problematiskt att få i sig nån mat när hunden inte får lämnas ensam på rummet,  Men vem ska kolla det??
Sen måste man hänga upp en skylt att det fanns hund på rummet, VARFÖR? jag är ju på rummet eftersom hunden inte får lämnas, vill nån komma in får dom väl knacka, är det ingen som öppnar går man väl inte in oavsett om det finns hund eller inte?
Restaurangen på hotellet öppnade 18.00, 40 minuter senare hade dom slut på den enda kötträtt huset hade att erbjuda, en ryggbiff med pot.gratäng för 179 riksdaler, sen fanns det typ hamburgare för 155 riksdaler eller mos och köttbullar för en hundring ........SKULLE INTE TRO DET!  
Vi fick tips på en italiensk kvarterskrog, mumsig plankstek för 139 kronor kändes som värsta fyndet, och en stor stark för 44 kr,   på hotellet ville dom ha 63 kr för samma mängd .......HUTLÖST!!!
Nöjda och mätta & belåtna låg vid nedbäddade vid 22-snåret och skänkte en tanke av medlidande till er som skulle kliva upp 02.30   
Vi kommer att fortsätta att lägga en slant på att komma fram en dag före vintertid, det är värt varenda krona!
Ja, och hur gick det då för våra fyrbenta ? blått är flott och det blev ett VERY GOOD för både Aston och Kliff.
Inte så mycket att orda om kritiken, den är väl ganska rättvis ändå!
     

Han har i vanlig ordning ställt sig väldigt långt bak med bakbenen, men det var inte det ensamt som fällde avgörandet, han behöver bli fastare i rörelse vilket jag är väl medveten om, det som är viktigt är väl att man kan se sin hunds fördelar OCH fel och ta det för vad det är det här med utställning, en kul grej i trevliga människors sällskap!
Astons kritik :
Mycket stor maskulin hane
Något flat skalle
Utmärkt nosparti
Något öppna läppar
Utmärkt hals och överlinje
Något kort kors
Lång i ländparti
Utmärkta vinklar fram
Lite knappt bak
Kraftig benstomme
Skulle vara fastare i rörelse
Bra päls och temperament
Domare Lisbeth Utke Ramsing 


 
Kliff


   
Kliff fick vara med i uppfödargrupp med Lena som handler   dom skötte sig bra och gruppen blev trea.
Dagens överraskning stod denna kille för:
 
Bernerdalens Jackpot, överraskningen var väl inte att han kammade hem vinst i juniorklass och blev Nordisk juniorvinnare, näpp 10 månader gammal knäppte han alla stora pojkar och farbröder på näsan och blev bästa hanhund, han har ett passande namn den killen!   Stort grattis till Lisa och Jörgen !!!!!!
       Och som om inte det skulle räcka för kennel Bernerdalen så gick Filippa och blev bästa tik  
   
    BIR Bernerdalens Filippa K BIM Bernerdalens Jackpot  STORT GRATTIS!!!!!   
här kommer lite blandade bilder, usel kvalité som vanligt inomhus, men det är bara att gilla läget för bilder vill man ju ha oavsett hur usel dom än blir    
 
 syster Loppan, Doremis Lollipop KID

Lukas morfar Doremis Ubbefin, den enda av championhanarna som placerade sig i bästa hanhund, som fyra.

Bosse och Kaj .......Bosse är hunden   ( alla är ju inte insnöad i bernervärlden som läser min blogg   )
    
    Sara och Jima

Busbulle med matte

en Björnlidens C-junior ( kommer inte ihåg namnet)
 
Tutan först i kön av Juniortikarna

Busen, bernerdalens E de Bruce  
Ja, nu går vi till vintervila vad det gäller utställningar, möjligtvis Sala i mars, vi får se!
Det har snöat idag men nu ikväll har det slagit över till regn, tröstlöst!
Ha en bra tid trots att julstök står på programmet, själv har jag fått svårartad julfobi och vill bara att den ska vara över, men nån tomte ska väl få titta fram,
julen är "on hold" i detta hus,
skall återuppta traditionerna om och när jag får barnbarn    
För några veckor sedan höll ju Lukas på att åka över en kajkant, HUA! idag hände det en annan berner, en timme låg han i det iskalla vattnet för han simmade in under kajen istället för jäms med .......vilken mardröm som fick ett lyckligt slut, USCH vad fort det kan gå att olyckan är framme och vem trodde att dom kan hamna UNDER kajen??
Se filmen om hans räddning här 
//
AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards