Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 21 december 2011

den snö som föll ifjol 21/12

Av AnnCatrin - 21 december 2011 19:03

Hallå!
i fjol denna dag var maken ute och skottade altantaket!?


 
valpen såg man knappt till i snömassorna ........................... men han landade mjukt när klunsedunshunden kom ångande, ingen kan såga nåt annat!  
   
så hittills kan vi väl sumera vintern med att snö har vi fått, men i väldigt blygsamma mängder mot för ifjol!
Det blir nog nån form av jul i detta hus i år oxå, igår var det julklappsinköp, vi var ju för nån vecka sedan till Ikea och barnen fick plocka på sig några attrialjer som dom behövde, men dom kan ju alltid behöva lite till så det fladdrade iväg lite slantar innan det var klart   
Jag brukar alltid köpa fryst rå julskinka, i år hade dom färska skinkor på Willys, och maken till perfekt julskinka tror jag icke har funnits i detta hus!

Efter 6 timmar i ugnen på låg värme av avsvalning på altanen var det dags att skära upp och provsmaka, ingen stor fettbobba i mitten utan bara rent kött rakt igenom, LOVELY!!!!
Nu uppstår en viss risk för att den har krymt betänkligt innan julhelgen ens står för dörren men då får man åka på affären och köpa sig en ny, nema problema!
Även laxen ligger och gravar sig, det var ju oxå en historia, jag var och handlade i förra veckan och då var laxen slut, då surade jag till och tänkte att jag skiter i att grava själv .......................... tänk vilken liten surprise när jag kom hem och öppnade frysen och där tronade två stora feta laxsidor ........................hoppsan ...................... jag hade visst redan köpt lax    jaja, oinspirerad som få så har man inte stenkoll på läget, det var liasom mer ordning reda och planering förr om jularna   
Någonting som jag INTE tänker göra är iallafall knäck, ingen knäck ifjol heller och det gick ju faktiskt riktigt bra, för i detta huset är det jag som är knäckätaren numero ETT och finns det ingen så kan man ingen äta heller .........smart drag!
       
Pip och brölmästare är den lilla farbrorn, hejudamej vilket liv han kan få till!
Han är ju för rar, nu sa jag precis att vi ska snart gå på promenad, poff så piper han ner för källartrappen och kommer upp med ett par leggings som jag hade liggande på sängen, och han har verkligen bäddat ihop dom till en knöl i munnen goproppen!
Imorse kom han med en av mina kängor och parkerade den på kudden .......................ja, jag fattar piken, kliv upp, bli serverad frulle och promenera är vad han vill   
Aston Martin han går verkligen inte ner för trappen i onödan, han går in och lägger sig i gästrummet, "pojkrummet" som det numera kallas, han hänger typ upp " stör ej" skylten, ingenting för löjligt socialt umgänge minsann!
Idag har Lukas fått sin julklapp  

Aston ska oxå få en men dom hade bara en i storlek 7, och det lutar åt att Lukas är först ut i spåret!

Finaste pojkarna, undrar om dom ska få en till bia till altanen så slipper dom knuffas i samma, det slutar alltid med att en lägger sig utanför  
nä, nu ska jag kolla klart på halvåtta hos mej och sen ska vi promma.
ha det bäst! // AC      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards