Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 20 maj 2011

sköna dagar 20/5

Av AnnCatrin - 20 maj 2011 20:15

Hallå!
Ja då var det helg igen då ......njuter av lugnet på hemmaplan för sen så ska det rännas runt på helgerna framöver ......... spännande med "riktig" utställning, det kan bli precis hur som helst ........liten knubbig farbror möter välkroppade äldre juniorer ......hmmm .....  
   ...finns ju en som inte kunde bry sig mindre ......... 
Igår begav vi oss på vandring mot Granloholm , en kollega ville ha lite placeringstips på tavlor efter en ommålning, så då knatade vi bortöver,
5 kilometer är en alldeles lagom tur när det är på gränsen till att vara för varmt!

http://kartor.eniro.se/m/aufkw
Tur det finns strategiskt bra placerade bäckar att svalka sig i!
    Kameran fick följa med för jag hade lovat att fota den lilla "golvmoppen" ........hon blänger surt på mej, hon har nog inte förlåtit mej för att jag sagt att jag ska stoppa en käpp där bak och använda henne som mopp .......och inte blev jag väl mer populär när jag kom dragandes med två stora svarta monster!
      Molly, en liten blandning av Bichon Frisé och pudel.
  hmmmm ......lipar åt fotografen minsann!
  på hemvägen försökte vi oss på en avstickare .......rakt in i sumpmarken .......så det var bara att ge upp och vända .......vilket sitter väldigt långt inne i min värld ........man fortsätter framåt och det med basta!
Idag så blev det vandring i hemmaskogen .......som är en arbetsplats just nu .....
  Väldigt onödigt om ni frågar mej att parkera en timmerbil där vi ska fram och förbi ........så det var bara att ta en omkrok rakt upp för berget ........ finns inte en muskel som får vila på våra prommisar, det är då ett som är säkert!
A ´puh, lite vatten efter den klättringen satt fint!
och flipperkulan bränner kalorier genom att springa som en galning i snårskogen, ju mer ris och trångt och besvärligt desto bättre verkar vara mottot! ( och som vanligt så blockerar filmen alla andra bilder så jag lägger den i ett eget inlägg efter)
Imorgon skall vi göra en utflykt i vår egen stad, förhoppningsvis med lite fina bilder som bonus .......skulle visst med kaffe oxå, kan bli riktigt nice!
Sen ska det jobbas lite på nattakröken, som sagt, det ska knåpas ihop till en heltid oxå!
ha en trevlig helg, det ska jag ha! / AC

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards