Aston & Lukas

Alla inlägg under oktober 2013

Av AnnCatrin - 9 oktober 2013 18:40

Hallå!
en blogg i månaden är numera mitt blygsamma motto ............. det är ju fortfarande min dagbok om än till allmän beskådan i cyberrymden .......... så för framtida tillbakablickar så knåpar jag väl ner några rader.
Den dagen jag fäller ner ögonlocken för gott lär jag inte ha samlat värst många bonuspoäng i kategorin " hushållsnära tjänster"
Jag har fått den "fula ovanan" att stuva in hundarna i bilen och bara åka iväg .......strosa runt i nya skogar och bara vara .................. så när det ska prickas av på listan hurvida jag varit en bra matte eller inte så hoppas jag på några extra poäng i den kategorin iallafall.
Nåja, var det inte någon klok som dryftat att bättre lite skit i hörnen än ett rent h-vete?

         
Hösten tycker jag faktiskt är en härlig årstid, hög klar luft och sprakande färger, att det regnar ibland ignorerar jag ..............likaså att det ibland är minusgrader på morgnarna .......... så himla trivsamt att man inte behöver kliva upp i ottan någonsin för att rasta hundar, den enda gång jag kliver upp tidigt och till ett larm som ringer är när jag vaknar på jobbet ......och då ska jag ju inte rasta några hundar .......... det har hunnit blivit betydligt trivsammare temperaturer när jag puttrar hemåt vid 10-tiden .........det är vardagslyx i min sinnevärld!
och för eventuella nytillkomna "tittare" som finner det besynnerligt att jag sover på jobbet så jobbar jag inom omsorgen med sovande jour   

   
broar är bra ........om dom är i trä .........och inte gungar ........... vi kom aldrig över denna gallerbro för den truliga lilla farbrorn slog till nödbromsen på köttbullekroppen ...........och då blir det som att rubba en betongsugga ..............  
men vi ska försöka igen nån vacker dag ........för jag vill veta vad som finns på andra sidan!
       
Finaste truligaste lilla farbrorn   

En solig dag åkte vi på utflykt med Diva & hennes matte, det var raka spåret hem från jobbet och in med hundarna i bilen.
                         
Visst är det väl ändå förunderligt att man som femtiotreåring hittar ett kanonställe som man aldrig varit på i sin egen närmiljö???? ÅSTÖN!
Det är inte konstigt att man aldrig hinner med att putsa fönster & sånt där annat som ger vuxenpoäng ...... vi har ju fullt sjå att upptäcka omgivningarna!
  
Å´jobbat har vi gjort några timmar på hundens dag i Birsta, vi visade upp draget för en obefintlig publik på Djur & Natur ........vi skulle nog ha hjälpt till att dra påsar vid Ikea istället   

Kosan har styrts till Timrå oxå för att hälsa på barnbarnet Santoz, skönt att han är pigg och frisk!

             
Om man blundar med ögat närmast valpen så finns han inte   hygglig farsa!


Och några bilder på tiken Sunshine har jag fått,
hon kallas för " Sunny" och verkar ha ärvt sin fars godmodiga sinne, så roligt att höra! 

Så nu väntar jag spänt på bilder från Haparanda   "farmor" skulle bli SÅÅÅ glad!

   

"farmors" lilla solsken   

Preliminärt obduktionssvar på finaste "Movitz" visade på förändringar i hjärnvävnaden och en blödning, HUA, hur kan det bli så??

            
Är fortfarande inte nöjd med färgerna på bilderna, tycker det ligger en hinna av lera över dom, men när jag har blivit riktigt stor kanske jag har knäckt koden för det oxå.

Och medans jag skriver denna blogg kommer det ett tråkigt besked på FB
Finaste " Rocky " Bernerdalens Rockn´roll King har hastigt lämnat sin familj i måndagskväll .....
dagen före var han på sennenträff och tränade rallylydnad med sin matte .........
pigg och glad ......
    
vi skickar kramar i massor, Rocky blev 9,5 år
Ja så är det med våra älskade bernerbjörnar, ena dagen finns dom här med oss och nästa dag har vi bara minnena kvar ........... men ......
minnen som rört vid vårt hjärta går aldrig förlorade
........även om det gör fruktansvärt ont.

Så varför prioritera ett skinade hus? jag väljer att njuta av livet, mellan varven städar även jag, men det står inte högst upp på " to do" listan.

Jag har ju faktiskt svävat i lite ovisshet vad det gäller Aston ......han har inte riktigt varit sig själv, men det har inte funnits något konkret att ta på, bara små små grejor ........och ett kraxande som aldrig tog slut ......  hmmm .........när jag fick för mej att klämma på halsen och sen jämföra med Lukas hals så tyckte jag att det var väldigt knöligt på Aston ........ INTE BRA!
Efter några dagar så orkade jag inte älta nåt mer huruvida han var döende eller inte, och jag är verkligen inte en orolig person som drar till veterinären vid minsta lilla blämma ........men nu ville jag veta, bästa veterinären & sköterskan runt hörnet, Mats & Ingela på Sundsvalls veterinärklinik tog emot och klämde och kände, Mats tyckte inte att han var svullen i lymfkörtlarna och jag litar ju mer på honom än på mig själv   Lite röd i halsen var han dock.
Nu ska jag inte dra alla veterinärer över en kam men min allmänna uppfattning är att så fort man sticker näsan innanför klinikdörren så ska det tas prover och undersökas in till f-bannelse oavsett om det är relevant eller inte........
Så är det INTE hos veterinären på min gata ........jag fick frågan om jag ville ta prover och när vi ändå var där så kändes det lika bra, annars har ju frågan hängt kvar i luften hur det står till på insidan.
Alla prover var bra, så det var förhoppningsvis bara en halsinfektion, Som Mats påpekade, berner och deras sjukdomar ........ja, det kan snabbt förändras men just nu är han pigg igen men vem vet hur det ser ut nästa vecka?
Han hade även gått ner lite i vikt, och på en hund som inte har en gnutta extra fett på sig märks det ganska tydligt, men nu provar vi på färskfoder igen så i två veckor har han fått både kulor och färskfoder, så nu känns han som vanligt igen, vi ska slinka in nån dag för en vägning.
Dom har ätit färskfoder FODAX i en månad nu så det kan bli intressant att väga Lukas oxå och se om ransonen ligger rätt, tror inte att han gått upp iallfall ..........Hoppas verkligen inte det så att han kan äta den mängd han får nu,
Hussen har döpt om honom till Dubbel-portionen ..........han tyckte det var passande när mamma heter Dubble-Nougat ..........och för att han alltid väntar ut Aston för att han förhoppningsvis ska få åt sig av hans ranson oxå ............men det kan han glömma nu när det är färskfoder i skålen.
Och med färskfoder följer baksidan som är dålig tandhygien, iallafall för Aston, så nu bråkar vi om tandborstning, det blir väl lite varje gång, bättre än inget.

Ha en härlig höst och lycka till alla som ska ställa på Nordichallen i helgen! / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards