Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 17 juni 2010

är det inte likt så säg! 17/6

Av AnnCatrin - 17 juni 2010 19:51

  Hallå!
Mattes vindögda busbulle och tele2´s fårskalle fortsätter att ha sina likheter........förut var det den krulliga pälsen, nu är det ögonen......vad kan det möjligtvis bli sen?
 
Några taniga fårben har han iallafall INTE!  
 
Idag har det gått lite på halvfart, det är inte "bara" att måla ett slagbord, usch vilket piller och sen att det står fler möbler på kö gör ju inte saken bättre......
 
denna pjäs ska baxas upp från källarregionen oxå....... vill minnas att det var ett rent h-vete att få ner den........den fastnade i trappen och kom varken upp eller ner.......till slut fick vi lös den och kunde baxa upp den igen och bära den runt huset och ta in den via källardörren........så då borde den kunna ta samma väg tillbaka eller?
 
....står oxå i kön för att få sig en släng av penseln..........
 
Min lilla stol från 1962 skall väl oxå kunna få sig en plats någonstans....efter att jag skrapat bort juletiketterna!? på sitsen och fräschat upp den lite  
Sen kom jag som av en händelse på att vi nog har två vita stolar på vinden.......hoppas, hoppas att dom är i sånt skick att dom inte behöver målas, jag ska bara ha två stolar och en skiva uppe på slagbordet, det får bli en "frukosthörna".
kanske tokigt att måla dom bruna stolarna för dom kan jag ha till det mörka matbordet.
Har börjat rensa och kasta allt skit i köksskåpen, det kanske blir bättre plats om man inte sparar på allt möjligt?
Det börjar sjunka in nu att det är ett ganska stort projekt, även om inte hela köket skall bytas ut så är det en hel del jobb........och för att spä på det hela lite så ska vi nog satsa på en inbyggnadsugn och en infälld häll.......hmmmm.......stort hål blir det där spisen har stått.......IKEA, here we come!
Hålet till den blivande ugnen finns redan, där sitter den största micron som fanns att uppbringa anno 1986, med alla finesser.......som aldrig används.......läge att kasta den åt räven och köpa en liten ändamålsenlig historia. 
sen är väl det faktum att det inte finns så många 70 cm breda spisar att välja på, varmluft är ett absolut måste!
Den spisen som ska skrotas köpte vi 1990, med häll och varmluft, det har varit lite småfel som maken kunnat fixa, annars har den gått som en klocka.
Ja, puh, det är mycket nu, på lördag skall jag husera i köket på Ada´s plöjparty, det blir nog bara en dag i år för ryggen fortsätter att krångla och då får man försöka begränsa sig lite........och vädret ser inte ut att bli så lovande så då kan jag lika gärna åka hem istället för att ligga i tält.....som inte heller är så himla smart just nu när man inte är speciellt böjbar!
Nä, nu ska jag forsätta rensa i köksskåpen, maken har kört igång en krigsfilm......." the Hurt locker" inte min favorittyp av film........mest för att det är så realistiskt, det är ju så det går till i krig....och kanske värre ändå..........och med 5.1 ljud så hörs väl allt in i minsta detalj.....hua ! 
ha det så bra som det bara går i väntan på sommarvärmen! / AC

 
 
Anneli

Anneli

17 juni 2010 22:29

Herregud kvinna....vilken energi du har!! Går du på jetbränsle ? Fint som snus kommer det iallafall att bli när det är klart :)
Smart drag att inte sova i tält nu när ryggen strejkar.
Kramkram och have fun :)

http://www.skansens.se

 
Anneli

Anneli

17 juni 2010 22:30

Glömde ju att säga att likheten är slående *asg*

http://www.skansens.se

 
Lena

Lena

18 juni 2010 10:09

Det är väl inte konstigt att du har en duracell hund..........sådan matte sådan hund, jättefint blir det iallafall, skulle kanske ha lite av din energi.Ha en bra helg, var rädd om ryggen
Kram kram Lena

http://www.geneins.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards