Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 12 maj 2011

svallande känslor 12/5

Av AnnCatrin - 12 maj 2011 09:15

Hallå!
Ja, vi fick en glimt av sommarvärmen innan den drog vidare och gömde sig bakom ett hörn ....... kom genast tillbaka!
Igår morse var det ett herrans liv, det tog ett tag för poletten att ramla ned att det var åskan som mullrade  ........och sen var det inte nådigt när himlen öppnade sina portar, tydligen dunstade snön uppåt för nu fick vi tillbaks den i regnform,
BIG TIME ! det är inte klokt vilka mängder det kan komma i en åskskur!
Tur att man inte måste hasta ut med nån hund precis den tiden    jag var på jobbet och när jag åkte hem var det faktiskt lite sol igen.
Det bliev en runda med Aston innan jag skulle tillbaka på jobbet för APT, lilla farbrorn var hos "momme" nu kan han verkligen inte vara hemma när jag jobbar, är han hos min mor får han rejäla promenader den lilla knubbsälen!
    tjock kan du vara själv jäkla särring.........
Fick en ny infallsvinkel på det hela i måndags när vi hade ett givande och trevligt möte för att planera sennenspecialen här i oktober, ekipaget skall vara i harmoni  .........och då kan ju inte jag springa runt med ett magersnöre .......då blir det obalans serrni!  
Ett fantastiskt bra möte, vi var 11 stycken om jag inte glömt nån, majoriteten har inte varit med om att anordna detta förut men detta kommer att bli hur bra som helst det är jag helt övertygad om!
Är det någon utanför denna grupp som har nåt att skänka i prisväg eller vet nån som kan tänkas sponsra, HÖR AV ER !
Vi har  duktiga "tiggare" som redan fått ihop strålande priser, kanonbra!
nu är det dax för lite ledighet igen ........ eller inte, sommarschemat som hängt i luften kan vi äntligen spika, vi har inte kunnat göra nåt pga av vissa yttre faktorer men nu är det löst och vi vet vad vi har för personal och då vill man ju ha klart schemat på stört, så det blir nog en sväng på jobbet idag!
Men först en sväng med hundarna, mulet och lite kyligt idag, bra för dom iofs, i måndags försökte vi oss på en promenad med korven, det gick INTE ......Lukas var helt besatt och varmt var det så vi fick dela på oss på hemvägen annars tror jag att han hade fått både värme- och k-tslag  
Så vi får lägga dom promenaderna på hyllan ett tag och se om hormonerna stillar sig  
Filmer i slutet på bloggen, lägger jag dom här så försvinner halva bloggen vid publicering ........knepigt! hmmmm ....det funkade inte heller, lägger dom i ett eget inlägg 2011-05-11
Hela våran närmsta vackra skog ligger numera ner .......GRRRRRR .... vi får väl se om dom har vett att röja fram stigarna igen ......förstår inte varför dom måste ta ner denna skog som ligger så nära ett bostadsområde, många dagisgrupper går ju till skogen ........små ben orkar inte gå hur långt som helst för att få upplevelsen av att befinna sig i en skog .......kalhygge är liasom inte samma sak ......."OGILLAKNAPPEN" ! ! !
 
  
 
.......i vattnet går fiskarna ........inte så oskyldig som han ser ut den gode farbrorn ........


  tur att en hund har koll på sina hormoner iallafall!


 
  mums fillibabba med färskt gräs!
Helgen är fulltecknad med sennenträff i Härnösand på lördag och en inoff i Gudmundsbyn på söndag, snart har halva maj gått och det drar ihop sig till "riktig" utställning ........spännande!
.
........ kommer då genast att tänka på vad Angelica sa med ett skratt ......
" vad ska du göra åt Lukas viktproblem då? " ........ja, jag kan ju inte svälta honom så det är bara att tugga i sig att han ser lite rultig ut, lite klädnypor här och där kan kanske strama upp skinnet så att det inte böljar från sida till sida som ett hav i höststorm   
Det är bara att konstatera att jag återigen fått en hund som måste fylla ut kostymen .........och denna gång är det verkligen kostymen som är för stor, inte kroppen  
  mattes hjärtebarn, i mina ögon är dom perfekta båda två, och det är väl det som räknas i slutänden! 
ha en trevlig helg, det blir väl lite bilder sen från helgen ......
om vädergudarna kan hålla sig i skinnet, det har varit lite olika bud på den fronten men allt utom regn och snö är acceptabelt!
// AC



 
 
Lena

Lena

12 maj 2011 10:13

Villka härliga killar du har. Fina kort. Här fick vi oxå en regäl åskskur. Friskt och skönt idag.
Ha de gott. //Lena

http://www.bernwiks.se

 
Anneli

Anneli

12 maj 2011 11:12

Ja tänk va vädret kan vara olika på bara 6 mil...här hade vi solsken och klarblå himmel i stort sett hela dagen. Är väldigt tacksam över att vi slapp en massa åska och regn. Idag regnar det desto mer :/
Tjusiga bilder på snyggpojkarna :)
Ses på lördag.
Kram Anneli

http://www.skansens.n.nu

 
Corina

Corina

12 maj 2011 15:55

Snygg blogg....ännu snyggare hundar.....väntar på valp men får nog vänta ett tag till. Tittar på berner och suuuuuktar.Ha de

http://corina.bloggplatsen.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

15 maj 2011 00:14

Jag tycker dina killar är fina, så det så ;-)Vad kul med en sennenspecial hos er. Synd bara att det är så långt :-(
Sv. Badkaret är ett superbra hjälpmedel. Inga krökta ryggar här inte.
Kram (o tack så mycket!)

http://quilaoronja.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards