Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2012

hösten rullar på 22/10

Av AnnCatrin - 22 oktober 2012 10:33

Hallå!
Snön regnade bort lika fort som den kom, BRA DÄR!
Vi vill ju träna drag på bar backe, och det ställer till en hel del om snön dimper ner, inte minst med logistiken   just nu står kärran under altanen, där kommer jag inte åt den sen när snön lägger sig ........om jag inte vill skotta ihjäl mig dvs ....................
Så det blir till att kånka upp den på altanen om jag vill att den ska vara tillgänglig vintertid ........och sen kånka den igenom huset om den ska användas ................   det blir nog sporadisk träning vintertid är jag rädd!
Men än är inte vintern här, vi fick några solstrålar på oss faktiskt häromdagen   
                
Blött som tusan bitvis, och tjurigare än en röd gris så vägrar man vända, men inser plötsligt att man står på en tuva i träskmark och det finns ingenstans att hoppa vidare ........... Klafs Klafs i skockorna, till slut kom vi på fast mark igen och gjorde en anteckning i minnesbanken att inte gå denna runda nåt mer denna höst!


Lite konstigt är det alltid denna tid på året när det inte finns nåt inplanerat på många långa månader framöver ......................... förutom sennenträffar på hemmaplan händer det inget kul förrän i maj typ ...............  det är ju en hel evighet tills dess!
Nåja, vi ska nog hålla oss sysselsatta, jag har några projekt på G ......... vi får se sen om det ger önskat resultat.
Och vem vet .........denna vinter kanske man provar sig på skidåkning .......... nu kan ju dom fyrbenta dra pulka, känns lite enklare då än att jag ska vingla runt på brädlappar smala som tändstickor och hålla styr på duracell och liten trulig farbror samtidigt   


      
Ingen blir så lycklig som Lukas när Magnus kommer förbi .........då får han all uppmärksamhet, för Aston är bara med när det ska hälsas välkommen, sen piper han in på pojkrummet för en stund för sig själv.
Inga fästingar funna denna gång, men en hel del tistlar insnurrade i pälsen.   
Inget regn idag så nu ska vi bege oss på vandring, ibland går man längre än man tänkt sig när man har en spännande ljudbok i örat, funkar bra att ha den i ena örat så hör man omgivningen med det andra!
Jussi Adler-Olsen´s fyra böcker har jag nu snart lyssnat igenom, är på bok fyra, Stefan Sauk är fantastisk som uppläsare, man kan gå i flera mil ............  
så, det är bäst vi beger oss, det ska ju jobbas på eftermiddagen oxå!
ha det bra / AC

 
 
Emelie

Emelie

25 oktober 2012 12:32

Kul att läsa att ni är så flitiga med draget :-) Ser fram emot många dragare på tävlingarna nästa år!!! Men nog är det lite "småbökig" hundsport....själv har jag ockuperat gubbens bil....där ligger numera vagn och skaklar och koner och selar och....ständigt packade...han har i gengäld lånat ut min bil till äldste sonen och åker själv i en tredje bil....det gäller ju att ge och ta...
Vi får hoppas på lagom med snö lagom länge...vi får väl se hur lagom det blir med det! Men det blöta gråa vi brukar ha har sina sidor också. Fruset och kallt med litet lätt snötäcke är ju perfekt....så att dom däringa fästingarna fryser ihjäl så många som möjligt...
Ha så gott!! Kram

http://finarossinas.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Stina

27 oktober 2012 21:28

Det är nu du ska skaffa pulka till vovvarna och låta vagnen vila ;)
Hett tips från en som är sååå aktiv dragare :P ASG!!!
Men ha det gött AC!!
Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards