Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 21 juni 2011

att finna nya vägar ..... 21/6

Av AnnCatrin - 21 juni 2011 17:00

Hallå!
  Paraplyförsäljarna har nog bättre dagskassor än glassförsäljarna ...........
Regnet står som spön i backen stup i kvarten, som semesterfirare är jag glad att det bara är jag och hundarna ......... i en svunnen tid skulle sommarlovslediga barn aktiveras oxå, det är betydligt enklare när solen skiner!
Men semester är ju tid för vila och rekreation och har man inga planer så är det bara att vila på!


Inga semesterplaner alls faktiskt denna sommar, det får blir den lilla trippen till Byske som räknas in som semesteraktivitet för mej,
maken han ska ju flänga runt i alla vädersträck på hojen, även utrikes ........... vi hade en tanke om att dra mot Östergötland oxå i augusti men som läget är just nu så får jag ångest bara av att titta på bilen ............. att tänka mil efter mil efter mil går fetbort ........... kanske om jag gör slag i saken och går till en kotknackare kan råda bot på den ledbrutna kroppshyddan ........... nu får jag liksom montera lös mig själv från sätet och pula på ett tag tills alla lemmar sammarbetar........... 
Men men hur dj-vligt man än har det så finns det alltid nån som har det värre, så nu får det vara färdiggnölat om detta.

I helgen har jag varit köksa på Ada´s plöjparty, alltid trevligt och underhållande att vara nykter och beskåda vuxna människors beteende när dom börjar bli lite runda under fossingarna ....  
....... och det var en väldigt blandad skara sifferkombinationer på alkomätaren dagen efter ........ några fick krypa ner i sovsäcken igen och låta levern jobba som en tok med att rensa ut gårdagen ......  


.........det sprack upp på eftermiddagen igår och solen behagade visa sig när Angelicas flyttlass gick, två släpvagnar och en fullproppad volvo så var saken biff!
Själv har jag gjort ett lappkast i planerna för framtida boende .......... just nu alltså, fråga mig om en vecka så har jag säkert ombestämt mig igen ........


Just nu hägrar en litet enplansvilla i en liten skogsdunge .......... det är nog ett bättre alternativ än att sätta sig i ett radhus där man inte kan släppa ut hundarna på tomten ........ för tomten är av size´n "litet frimärke" .........  
Men det är ju det där med gräsklippning och snöskottning .....hmmm


Men så är det när man är född i tvillingarnas tecken ........man kan ombestämma sig lite hit och dit ........... fasta raka linjer i tillvaron är inte för mig.

TVILLINGARNA


NYKELORD: Mångsidig/Verbal


HÄRSKARE: Merkurius


ELEMENT: Luft


TIDSPERIOD: 22/5-21/6

Den typiska Tvillingen är mångsidig, humoristisk
och utåtriktad, tycker om att diskutera och att utbyta tankar och idéer.

Den som är präglad av detta lufttecken brukar ha många projekt på gång
och trivs bäst med  att ha flera bollar i luften samtidigt.

Tvillingen har ofta svårt för att bestämma sig och har en benägenhet att skjuta upp problemlösningar till sista minuten, men brukar alltid hitta någon finurlig lösning och klarar därmed de flesta situationer. 


tvillingarnas tecken i en nedkortad version  


idag var det en dag som gjord för att finna en ny väg i livet ............ rent konkret ............. att låta sinnet sväva iväg i nya banor sker när det är läge för det.........

Förra gången så gick det mindre bra när vi försökte oss på en ny bana ....... helt plötsligt spankulerade vi omkring mitt i smeten ute i Birsta ........... dagens tanke var att gå åt helt motsatt håll, där finns det garanterat inga köpcentrum man kan snubbla över!
      hundarnas personligheter fångad på samma bild   


Hmmm .....det hände det som inte får hända ........vägen tar slut i en krumelur ............ jag bara OGILLAR skarpt att knata tillbaka samma väg, men eftersom jag var en gnutta osäker på exakt var vi befann oss så var det inget alternativ att plöja rakt in i skogen i tron att jag hittar hem.
Det gick visserligen en lerig variant av stig tiil vänster om älgtornet men vis av tidigare erfarenhet så klafsar jag icke iväg på vägar som icke är av fast torr trampvänlig karaktär.
  tidigare hade vi passerat detta trevliga surhål ........... ett per promenad räcker!
Det var stor aktivitet i skogen idag, troligen tilltalar det mindre varma vädret djuren oxå, en harpalt och en räv fick vi se, dom tillhörde den trevliga delen av promenaden, det blev en hel del aktivitet på mej själv oxå när Lukas helt plötsligt har en stor fet död råtta i munnen ........... att döma av den kollosala rumpan och långa svans som hängde ut genom mungipan så kändes den som om den var i storleksordning mindre bäver ......... hua!


Jag tror den lilla farbrorn blev lite chockad oxå av sin trofé för han stod snällt kvar på stället och lät sin hysteriska matte koppla honom .........." SPOTTA UT" skrek jag i falsett vilket gjorde att han knep ihop käkarna än mer .........NÄ, det tänker jag inte göra jäkla särring, det är MIN råtta, du får leta en egen!


För en millisekund så tänkte jag förtränga vad som hängde och dinglade där i mungipan och bara gå vidare ............ men eftersom ingen obduktionsrapport med dödsorsak fanns bifogat den avlidne så måste jag ta mitt ansvar och montera ut den ur gapet på liten tjurig farbror ............ med en bajspåse ( prisa den som uppfann denna användbara tingest) på vardera näven fick jag bända upp käftarna och skaka ut råtteländet , fy f-n vad äckligt!


  tur att bästa busbullen mest är intresserad av att studsa runt .......... då hinner han inte se äckliga saker på backen !


  Säga vad man vill om vad som finns innanför pannbenet på duracellen, men han börjar få den vuxna hundens pondus på utsidan, det har hänt mycket på ett år, man blir lätt hemmablind när man vandrar sida vid sida dag ut och dag in  
Men framför allt så syns det på hur han rör sig, förut passgick han jämt, nu faller han in i trav även i sakta tempo, det ska bli jättespännade att låta honom vänstervarva, i mina ögon är han väl värd ett "very good " vi får väl se vad domaren för dagen tycker!



    Jag måste verkligen ta tag i det här med att lära lilla tjurskallen   " stå kvar" ......... bristande diciplin hos matten, SKÄRPNING!
Lukas har fällt som en tok men av detta syns icke ett spår, vilken sjukt tjock päls han har!


  ett mindre lyckat försök att fånga honom i flykten när han får ett tokryck, hej vad det går över stock och sten!


Det bidde en mil drygt idag och det tog två och en halv timme innan vi var hemma igen, tror ni inte Lukas nosade upp en död huggorm oxå som låg på vägen, typ där vi brukar gå varje dag ........... död orm betyder att det finns levande dito som lurar i vassen ........ idag blev det lite väl mycket av naturupplevelser även för mig ........... nu längtar jag till snötyngda vägar fria från diverse levande eller döda varelser ..........ELLER INTE .......... man är visst aldrig nöjd .......  
ha det så gott det går tills sommaren återvänder! // AC

 
 
Lena

Lena

21 juni 2011 18:38

Villka härliga kort. Jasså du har oxå en man som skall ut och åka hoj.Hoppas du får finare väder snart.// Lena

http://www.bernwiks.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards