Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 28 juni 2011

nu har jag ringt ........28/6

Av AnnCatrin - 28 juni 2011 22:00

Hallå!
Idag har det verkligen varit semesterstämning på hög nivå, gjorde mig en bädd på gräsmattan, slängde åt hundarna varsitt fryst märgben och sen var det bara att inta viloläge ......... för lagd kroppshydda ligger ......... har man väl kommit ner på backen så vill man gärna gruva sig ett tag för att ta sig upp igen  


 
            Hungrig skatunge ville oxå smaka märgmumma........
  Kolla skatan i bakgrunden, dom är både modiga och fräcka, ganska kul att titta på faktiskt, bara för att Aston Martin inte kände för att tugga just för stunden så betyder inte det att han tänker bjuda bort godsakerna till dom retsamma flygfäna ...


  flaxande skator flyr i sista sekunden ........väl uträknat hur länge dom kan sitta kvar innan det är dax att "bättre fly än illa fäkta!"


Tog ett fast tag i ryggeländesproblematiken imorse .......... jag kan väl tillstå att jag blev uppläxad av en kollega igår .......så ok då, ska jag göra nåt så är det väl lika bra att göra det riktigt på en gång så jag ringde vårdcentralen ......... hmmmm ....... förklarade problemet att min rygg sagt upp sig .........och nu är jag fram och förbi "bita ihop stadiet" så nu vill jag ha hjälp att göra nåt åt det .......... "jamän om du har haft det länge så är det ju inte ett akut problem om du förstår vad jag menar"" ja, jag förstår, jag behöver inte en ambulans precis men min farhåga är att det ska bli värre så att jag inte kan jobba .......... " jamän då är det ju akut, när det blir så då får du naturligtvis en akuttid, vi har ju lite dåligt med tider just nu och din husläkare är inte här, jag föreslår att du tränar, du måste träna dom små musklerna runt ryggraden"
Ja, men det är ju därför jag ringer, för att få hjälp, jag kan väl inte bara börja träna på måfå? Nu är det så illa så att det inkräktar på mitt dagliga liv, jag kan knappt torka golven ( som ett exempel, jag nämnde andra exempel oxå som jag inte tänker skriva här   ) då börjar hon att skratta i andra änden !!?? " torka golven? har du ingen hjälpreda?"
Hmmm .......hör det till vanligheterna att alla har en liten Rut instoppad i en vrå som lockas fram var gång hushållsnära tjänster skall utföras?
Sen bad hon faktiskt om ursäkt att hon skrattat, ja det tillför ju inget positivt tänkande från min sida vad det gäller att kontakta vårdcentralen, jag har ju inte klippkort där precis, ringer jag så är det för att jag behöver nån hjälp eller nåt piller av nåt slag....typ en gång vart tionde år på sin höjd...........
Nåväl, hon tyckte att jag skulle ringa sjukgymnasten, men han hade telefontid 9-9.30
Jaha, så då väntade jag snällt en kvart tills klockan slog nio och ringde honom .....och hamnade hos en telefonsvarare som upplyste om att telefontiden var 8.30-9   
Ja, men nu har jag ringt iallafall ............. inte ett dugg klokare, får väl försöka få tag på honom imorgon istället, eller så väntar jag ut eländet.
Drog iväg med Aston till vetten på em, hans vaccination hade visst glömts bort, nu har han ju inte varit på nån utställning, då är det ju viktigast med kennelhostan, den andra behövs ju inte varje år, men nu är det fixat!
Han var väl inte så himla vacker när han legat ute och ätit ben, slabbig var han ju redan före det efter vi gått en runda,  Solen har ju tagit omtag med buller och bång, inget mellanläge här inte! Allt eller inget!
Fick frågan om han hade fukteksem under hakan ......... näpp, allmänt slabb bara!
  Så det blev till att tvätta och föna för den inre sinnesfriden, helt vit blir han aldrig men det ser betydligt trevligare ut när det är nytvättat!
Är fantastisk nöjd med min fiffiga lösning att baxa upp honom på bordet, det tär mindre med ett lyft än att stå böjd i flera minuter, Så nu är ett trimbord beställt efter tips från Stina att jag skulle fråga Åsa  
Det bordet är ju betydligt mindre så vi får väl träna på att stå still ........och hoppa upp själv vore ju kungligt!
  Bästa busbullen har minsann smygbantat ........4 kg! det var väl onödigt! 47 kilo är vikten för dagen.
  Lilla farbrorn skulle behöva släppa ifrån sig hårsvallet på rumpan, han är lite sen i sin utveckling och får krypa in i garderoben betydligt senare än alla andra! .......... för det är inte bara päls, men om han är bakhög nu så växer framdelen förhoppningsvis ikapp  
   Luftig päls är ordet för dagen  
  vet ni vad vi har i våran skog?
  en gästbok minsann! ganska kul, nu är den fullklottrad i två rader, vi får väl se om det kommer upp en ny!
  Aston kan minsann "stanna" det kan inte Lukas  
Nä, nu ska jag fortsätta att bara vila, dom senaste dagarnas flyttbestyr och urstädning har inte varit gynnsamma för den ömma ryggen......... men nu SKA jag vila tills nästa fredag när det är dax att tjänstgöra igen.
Jag tror jag hänger upp SEMESTERSTÄNGT-skylten här oxå, så får vi se när det plitas ner något nästa gång  
   ha det bra / AC

 
 
Camilla

Camilla

28 juni 2011 22:45

Nämen se där !!! nu gick det ju fin fint *asg*.
Hurra, skit i VC ... ring en naprapat, dom är ju experter på just sånt ... trasiga ryggar .. jag vet om en duktig ifall du behöver tips.
Vilka spännande saker ni har i eran skog då ;), du har väl plitat dit namnet du också.
Vi får höras nått.
Camilla

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards