Aston & Lukas

Alla inlägg den 2 juli 2012

Av AnnCatrin - 2 juli 2012 19:00

Hallå!
ja, vad säger ni? Visst blev vi väl lite snuvade på juni månad? Nu har det redan vänt och går mot mörkare tider, den blekfeta kroppshyddan är fortfarande blek......... och fet, idag tog jag ett krafttag i den biten ( med färgen alltså ), släpade fram en solsäng från frigge ............ ja säg det projekt som varar på Bågevägen, ett litet hällregn satte stopp för dom planerna, iofs var det då helt legalt att krascha i soffhörnet för en liten powernapp, har ju jobbat i helgen och inte hjälpte det att vi bytte lägenhet, sover fortfarande som en kratta   

Det har varit många bud kring detta, lägenhetsbyte, i den bästa av världar så hade vi inte startat upp ett nytt boende inför sommaren, men med facit i hand har det gått alldeles strålande, och när vi nu fick en ny lägenhet så är det väl bara att flytta pronto, allra helst eftersom vi är lite off utan internet, dator, fax och allt annat som gör arbetslivet flytande, men imorgon blir det installerat i nya lägenheten så då är vi på banan!

I min skruvade sinnevärld tänkte jag som så att när vi flyttar då kan jag sova ...............   nähä, det kunde jag inte, fattar f-n inte vad det sitter i ????
Jag bor ju på Bågevägen 13 och ska jobba på Kalmarvägen 13, kan man inte lura hjärnskrället att det är typ som hemma??
På förra arbetsplatsen hade vi tv i sovrummet och det var klockrent, slog på tv:n, landade på kudden och sen minns jag inget mer, får prova med datorn på sängbordet imorgon!

Jag har en tro om mej själv att vara ganska sansad, jag går inte upp i falsett för ditten och datten ................... förklara då för mej hur jag helt plötsligt nojar in på avloppet i badrummet på jobbet, halva locket till brunnen är borta för att ett utlopp till tvättmaskinen sitter där ................. hmmm .......om någon i detta hus har ormar då kan dom komma upp där!   jag är allvarligt oroad av min mentala status!

Men det finns en förklaring till allt, ormar i en hög på en brygga på FB satte naturligtvis igång dom grå ...............JOBBA PÅ ATT SOVA ISTÄLLET!!!
Sen är det väl som så att jag vill gärna göra ett bra jobb och vara effektiv på arbetstid, det har varit lite svårt att vara det med få som flyttat in så här i början, och jag är ingen vän av att inte ha kontroll ........ Det är nog största boven i mitt sömnstörda beteende   

Men till hösten löser sig det nog!  " det löser sig med skridskor bara isen har lagt sig" ..........
Denna vecka är det som sagt GATUFESTVECKAN ........ jag tillhör kategorin Sundsvallsbor där det inte står BRY i pannan ................... jag jobbar som aldrig förr hela veckan, sen följer det två veckor med lediga vardagar och jobb på helgen, lite smygstartad semester med andra ord   
I helgen har jag jobbat och hussen har varit på mc´turné, det blev till att leja ut grabbarna till fru Anderholm på fredagen när jag skulle jobba, Aston är ju i sitt esse när han förstår att han ska få fara någonstans, det är det bästa som kan hända i en busbulles vardag, tjohoooo på Falkenbergsvägen, NU ÄR JAG HÄR !!!!!   
Liten farbror, han är av motsatt åsikt, varje gång jag lämnar honom så beter han sig som om denna gång är den sista vi ses .......LÄMNA MIG INTE MAAAMAAAA!!!
Visst gör det ont i mattes hjärta men jag vet ju att dom inte kan ha det bättre, tur att fru Anderholm är en luttrad dagisfröken när matte börjar vela, INGA LÅNGA AVSKED!!!! men det är inte lätt när Lukas Pukas försöker pressa sig igenom dörren i ett desperat försök att följa med MAAAMAAA .......  hua, jag trodde man lämnat jobbiga avsked bakom sig när vi växte ur dagistiden ...........men icke!
Så det blev till att kompensera liten farbror om lördagen ................. sen om han tyckte det var ok är ju en annan femma!


Vi drog iväg på en liten cykeltur om kvällningen
 
Folktomt på en lördagkväll vid Nordichallen, vi cyklade 3 x 1 kilometer på grusplanen, skönt att kunna ha hundarna lösa, då kan dom som Lukas sacka efter och gena i kurvorna!  

Jag har två hundar som är så sjukt olika, men ändå ganska lika om man ti´ttar på MH konstigt nog!


När Aston var ung så passgick han han hela tiden, nu faller han över i trav även i sakta tempo, och på min amatörnivå så betyder det att han har dom muskler som krävs för att trav ska vara det ultimata alternativet, har hunden inte muskler i rygg och ben så blir trav ett jobbigt alternativ.
Lukas är motionerad på samma sätt som Aston från valp men har fortfarande inte hittat trav som prio ett, vilket betyder i min sinnevärld att han lägger sin energi på fel saker, han är kortare och kompaktare i kroppen och behöver uppenbarligen mer hjälp på traven   
så nu ska vi fokusera på lite cykling!
Och innan vän av ordning går i taket så är det inte hela världen om han inte kan röra sig korrekt, men han ska iallafall få en chans för han har mycket att tillföra till rasen både mentalt och exteriört, så kan vi få till ett bättre påskjut så är det bara ett plus, går det inte så är det helt ok oxå, dom som känner mig vet hur jag förhåller mig till min hundar så nåt längre utlägg behövs inte denna fråga !
 
det har varit ett hett ämne på FB, SNIGLAR!  Usch, jag har resignerat, det går inte att bekämpa .............alternativet är att göra sig fattig på att köpa gift ..................alla andra alternativ som inkluderar plocka, hacka, frysa går bort i min värld, dristade mig iallfall att köra över några med cykelhjulet, men det överlevde de säkert!

och för tassfreaks kan jag meddela att denna tass var välfrisserad för två veckor sedan .............. man ska tydligen aldrig släppa saxen!
 
Många sniglar är det! ..............


  
Hussen vart väl mottagen när han kom hem på söndagen, liten farbror anade inte att hemska matte tänkte dra iväg och jobba!
Idag när jag kom hem så rapporterade semesterledig husse att hundarna var rastade ....... men oätna   inte ens liten matvraksfarbror hade rört sin matkopp .....................snacka om hungriga killar när jag kom hem!
 
Det händer ju typ en gång per år att det är vackert i vår trädgård oxå ......................tänkte att jag skulle ha hundarna med som en referens .........................RUMPA, det är vad jag fick!


 
men det finns ju en som kan sitta kvar på befallning, man får vara glad för det lilla!

Båda barnen ramlade in på mat, fläsk, stekta pärer och löksås fick duga som måndagsmiddag   
  


  


 
Aston Martin, faller ihop och tappar hela bakdelen när "storebror" kliar   


Nä, nu ska vi samla ihop oss och dra iväg på en cykeltur igen, vem vet, plötsligt händer det och lite korpulent farbror faller över i trav som om den naturligaste saken i världen!
ha det i sommarens växlande väder! / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards