Aston & Lukas

Alla inlägg den 9 juni 2009

Av AnnCatrin - 9 juni 2009 19:34

Hallå!
Nu kom det lite värme så det blev lite pust och stön på förmiddagens prommis, ändå så masade vi oss iväg redan vid halvtio, det är tidigt det i våran värld.
Sen hem med vovven och iväg och hämta studentskylten till dottern, tänkte att det var väl lika bra att handla till smörgåstårtan när jag ändå var i farten....och det gjorde jag på Willys i Birsta...hmmm.....undrar varför jag får obehagliga vibbar i den affären?! ;0)
http://anncatrin.bloggagratis.se/2008/10/18/..........för den som missat den historien ;0)
Modern ringde mitt i inköpsrundan, hon stod på våran gata och funderade vart jag var, hon hade nyckel med sig så hon tog ut Aston medans hon väntade.
När hon åkt så kom dottern hem....och kastar i förbifarten ur sig att "du vet väl att studenten är på torsdag?"......TYP NEJ, ICKE, INTE...när f-n ändrades det?????
Jag har ringt skolan för att dubbelkolla eftersom dom omorganiserat och flyttat barn & fritid...men dom skulle tillhöra Västermalm nu så studenten skulle vara på fredag kl 14........eller så kan tydliga påstridiga elever påverka och få skolan att ändra sig att dom får gå ut på Hedbergska som dom skulle ha gjort om inte hela linjen flyttats.......och tydligen så har dottern inte snappat upp detta.....intresse lika med noll.....så det var ju kul att jag fick veta det idag och inte på TORSDAG!!

A´puh, där försvann en hel dag så nu ska allt styras upp idag och imorgon......inse hur lovely det kommer att vara när detta skolelände äntligen är slut !

Så här har jag inte tid att sitta minsann....den blomstertid nu kommer....attans så mycket snabbare än jag räknat med ;0)

Nu är alla i Astons kull röntgade, Athos var sist ut med bästa möjliga resultat A-höfter och prima framben, så summan av kardemumman blev 6 friröntgade och 2 med lindriga pålagringar...ingen dålig statistik, stort GRATTIS Lena!....sen att det är lite surt att min vovve tillhör en av dom två icke friröntgade kan vi ju inte göra så mycket åt, hur gärna vi än vill.
så snopet att den snyggaste hunden (min) inte tillhör den fria skaran ;0)
....och nu skojar jag innan nån sätter kaffet i fel strupe och börjar undra vad jag menar med det......fast egentligen menar jag ju det jag skriver för jag tror nog inte jag skiljer mig från mängden i det fallet, när jag tycker att min hund är den finaste!

det är väl lite som egna barn och andras ungar.......
Idag påbörjar jag det sista året på den här sidan 50-strecket.......nästa år kliver man över på döhalvan............så denna mindre trevliga insikt "firades" med grillat och hallontårta......man ska hålla skinnet spänt, för är det nån som sett en rynkig ballong nångång??

ha de bra / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards