Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2009

ja det gick ju bra ändå! 2/8

Av AnnCatrin - 2 augusti 2009 22:31

hallå!


ja nu har vi ringsprungit min hund och jag med ett fullt godkänt resultat, rött band ( eller en röd spade i luften av ringsekreteraren om vi ska vara noga)och sen 3:a av tre unghundar, konkurrenterna JWW-08 Doremis Canon och Dale Gulbrand´s Kaliber Guel fick inte heller nåt CK !

BIR Brånslättens Tora Tandori  BIM Bernerdalens Pavarotti stort Grattis!

BIR Veteran Alnöitens Edina Elektra
grattis till våran ringspringsfröken Maria!
Ni får glutta in hos Anneli för övriga resultat, jag har hennes anteckningar men..........

snygglars
Det blev en lång men trevlig dag eftersom vi för ovanlighetens skull var framme i väldigt god tid och det var 50 hundar av skiftande raser före oss innan vi skulle in.

snyggve....kärt barn har många namn ;0)
Aston har skött sig med betyget MVG, fick väl några tokspel mellan varven......hoppade helt plötsligt upp på Anneli när vi gick mot toa, hon fick sig en tryckare med båda tassarna så det var bara tur att hon höll sig på benen....hmmm....
Sen skulle det tjusas när vi satt vid ringen,han  la tassarna runt halsen på Anneli och blev helt betuttad så han började "nagga" på behagen.....det bidde ett blåmärke efter den kärleksbetygelsen.....förlåt hälsar Aston !
Annars så får vi väl konstatera att ringspöket som gett mig stora darren och Aston stora snurren nu är besegrat!
Men Aston och Camilla är ett strålande team så jag rycker in som vikarie när du inte kan!

domare Gert Christenssen Danmark
Astons kritik:
17 månader
bra storlek
maskulint huvud
saxbett
teckningen kunde varit mindre
pigmenten kunde varit bättre
bra öron
bra hals och överlinje
väl ansatt svans
bra kropp
aning lång i länden
bra benstomme
rör sig bra
bra päls
Domarens muntliga kommentar var att han var lite för vit i mungipan och att det fattas pigment i munnen, länden var lite väl lång och han var tunn i pälsen......ja, det är väl bara att hålla med och tacka för bra kritik bortsett från detta!
Imorgon blir det ringträning om vädergudarna håller vad dom lovat och sen är det nytt vänstervarv på lördag i Byske.
Anneli har tagit dagens foton, snygga!
ha de bra / AC

 
 
Ingen bild

Isabelle

2 augusti 2009 22:50

Åh, men GRATTIS GRATTIS!! Det gick ju kanonfint! Men: "fattas pigment I munnen"? Brukar domare kolla hundarna I munnen? Tänder är jag på det klara med, men att de kollar munnen nogare än så har jag aldrig tänkt på :-D Men visst, fick ju vara med om att en hane fick sämre placering bara för att han hade en liten rosa prick på nosen så endel är petiga :-D Kul med så lång kritik istället för bara någon rad som endel domare ger :-) Aston är ju kanonfin!
Ja, ut med er i nästa ring! Ser fram emot nästa rapport! (även fast jag blir såååå sugen och det är sååå lång tid kvar till vår tur :-))
Massa grattis igen!
Kram från oss

 
Anneli

Anneli

2 augusti 2009 22:58

Halloj !

Ja det blev en lång dag idag men det var väldigt trevligt :) Det är inte alla som får "kärleksbett" på tutten heller ;) *asg*
Vilken press du la på mig nu då...nu måste jag genast skriva en blogg om dagens resultat :D
Kramkram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

 
camilla

camilla

2 augusti 2009 23:26

Haha , ja inte har man mångatråkiga stunder då Aston finns i bilden , den killen vet hur man tar till vara på dagen han *s* .
Kanon bra jobbat , ett stort grattis till er båda , fast av olika anledningar .
Aston´s är ju naturligtvis till hans fin fina kritik , och till dig för att du övervann spöket och gjorde ett utmärkt jobb .
Har googlat på mat för kräsna hundar nu ... kan ju inte säga att jag blir något klockare , man blir galen , för du ska inte tro att " lilla nåden " var så speciellt sugen på pannkaka heller Grrrr .
Syns imorgon
Kram Camilla

http://www.mills.zoomin.se

 
Madde

Madde

2 augusti 2009 23:33

GRATTIS!! Bra jobbat!!
Å tack för snabb uppdatering! man e ju så nyfiken när man inte är där själv... :)
Kommer ni till Vallentuna den 23:e?
kram Madde

http://www.michikoskennel.se

 
Stina

Stina

3 augusti 2009 19:10

Grattis! Sa ju det...ni kan ni tillsammans också!!
Jaha?! Har ni också haft sol? Konstigt...vi också precis heeeeela arbetsdagen...men jag har mest setat på en altan och fikat och använt öronen idag om sanningen ska fram. Och Gud va trött man kan bli av "bara" det...
Kram på Er!

http://www.lundbackensdiamanter.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

4 augusti 2009 21:05

Ett stort GRATTIS det gick ju riktigt bra för er.

Fin kille:)
Ha det så gott, kjamen

http://bearclaw.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards