Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2009

Dag-Otto´s blogg 25/8

Av AnnCatrin - 25 augusti 2009 18:38

hallå!
ja nu har jag äntligen fått stifta bekanskap med Hasselas nya brevbärare......Bernervillans Dag-Otto......det är ju nästan straffbart att vara så söt! Vilken pälsboll, inte konstigt att han vill sova med hakan i vattnet, den pälsen går inte av för hackor!

Det blir inte så många rader idag, håll till godo men landets sötaste brevbärare!



tjoho, glada gänget från stan på besök!

hmmmm...jag tycker att dom är läskiga det där tonårsgänget......

....aaargh.......hjälp, monsterhunden tänker dregla ner mig.....

bättre ligga här på lite håll och hålla koll.....

......törs man gå ner?

tjenare lillkillen, det är jag som är Aston pastorn, jag skall lära dig ALLT jag kan!.......nackfläck och plaskblöt haka.......vi lirar du och jag :0)

sötnos!

....åsså blev det en stödvila......

tött....inte lätt att va bevbäae ......

OCH!!!!!!....det är inte bara min hund som dreglar...nog för att Tuffas matte försökte påskina att det var lim i Hasselavattnet så att det blev strängar runt hakan....hmmmm....hur tänkte hon då? DIN HUND DREGLAR OXÅ....HA!

men hur gick det här till? alla står ute och jag är instängd inne....Aston i bryderier......men han hängde gladeligen med Max och Olga in...trodde väl att hela ligan skulle hänga på....men Otto hade ju dånat av på gräsmattan så då måste han ju få sova klart innan vi gick in :0)

Tuffa, roffar alltid åt sig lite egentid!

....zzzzzzz.....

.....zzzzzzzzz.......

....zzzzzzzz.......

...hmmm...har jag missat nåt?

ääähhh.......zzzzzzzzz......

sjukt söt! men faktiskt så blir jag inte sugen själv och det är väl en himla tur! Jag har fullt upp med att brottas med duracellen så en till hund ligger LÅÅNGT bort...men snusa på andras dyrgripar tackar man inte nej till ;0)
Nu håller vi alla tummar och tassar för att Dag-Otto får växa upp och bli en stor och ståtlig och FRISK kille!
/AC

 
 
camilla

camilla

25 augusti 2009 19:48

Men hallå !!!
Det är väl inte Tuffa´s fel att det finns lim i vattnet i Hassela *asg*.
Ja , herregud vilken liten goding , den där trippen gör vi om snarast .
Ha de
Kram Camilla

http://www.mills.zoomin.se

 
Ingen bild

Isabelle

25 augusti 2009 20:16

Nämen va?? Vem är det som skaffat valp?? Anneli? För det är väl hon som bor i Hassela? Ja, eftersom din blogg ligger överst under favoriter bland bloggar (antar att de hamnat i bokstavsordning eller nått)så hamnar man ju först här. Så jag får genast hasta vidare till dina polares sidor för att undersöka saken närmare :-) Superdupersöt är han iallafall och lyllo dig som fått hälsa på honom! :-) Hoppas ni har det super!

 
Anneli

Anneli

25 augusti 2009 23:31

Hihi...vilken gullig blogg med en massa söta bilder på våran sötnos :D
Vi skrattade gott åt sovbilderna samt åt Astons "man-to-man-talk" med Dag-Otto *asg*
Ni är hjärtligt välkomna igen...när som helst.Här är det öppet hus you know :D
Kramkram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

 
Ingen bild

Isabelle

27 augusti 2009 18:34

Jadu.. just exakt nu önskar jag med att det var en "okomplicerad" hane jag hade här som var tävlingsbar året om :-) Känns inte alls skoj att behöva avboka en massa tävlingar.. hade ingen aning om att en tik kunde löpa med 8-9 veckors mellanrum... hoppas hon inte gör om det :-) Hon är kanske lite trögstartad vara :-D Fast sen blir det ju knöligare över lag att ha en tik att tävla med.. men, jag är en sann "tik-människa" så trots "bakslag" så lär jag nog fortsätta med tikar ett tag till :-D Men, någon gång ska jag nog våga prova en hane istället :-)
Ha en härlig helg!

 
Ingen bild

Pia

28 augusti 2009 16:01

Var tusan är du då???
Det är inte bloggat på flera dagar. Har Aston virat fast dig vid något träd i skogen.

 
Anne-lie

Anne-lie

29 augusti 2009 21:36

Men vilken urgullig hårboll... vilken päls och blick...

http://www.jezzieochnatus.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards