Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2009

om ditt å´datt 28/8

Av AnnCatrin - 28 augusti 2009 20:48

hallå!
det kommer väl en liten tvångsblogg så här på kvällskvisten, det händer inte mycket att orda om, men när till och med Pia är inne och kommenterar och funderar varför det är så dött så då får man väl pilla lite på tangenterna......nöjda kamrater vill jag ha Hi...... livet går sin gilla gång skulle man väl kunna beskriva läget som...att berätta om våra skogsvandringar är ju inte direkt nåt nytt under solen....att pälsen är på väg tillbaka är iallafall ett som är säkert.......men vi har en långsiktig plan så vi tar det som det kommer.
År 2011 är det sennenspecial här i Sundsvall, intresseklubben antecknar.....då blir det tvådagarsutställning, Nordichallen på lördag och special på söndag.....det är då min hund är i sin glans dagar, 3,5 år och helt perfekt och sjukt snygg........det är drömmarna och framtidstron som bär oss framåt #1 Ribbon......och åter igen nej, jag är inte fixerad av utställningar.......men vad ska jag annars surra om i mina blogginlägg?....inte har jag lust att ta upp det som tankarna kretsar runt  just nu....för då kan det bli både långt och otrevligt......men fy för f-n att för som nån i nära vänkrets, inse att det man trodde var självklart vänds till en käftsmäll och allt ställs på ända......nu håller vi tummarna för att det går att lösa utan att tusenlapparna fladdrar åt alla håll...det räcker nu!....hang in there folks!
Nu kastar jag mig genast över nästa ämne som är......hmmm...tänk...vad kan jag mer plita ner.......
AHHH! grisknorrar, det har jag ungsstekt i natt, sen fick dom torka till på en plåt på bänken, som den snälla matte jag är så fick hunden en nybakt knorr.......och medans jag surrade i telefonen så försedde sig det lilla livet själv...."vadå? är det inte jag som ska äta upp dom ändå innan det är klart????".....hade han inte rivit ner en knorr på golvet så hade han nog lyckats i sitt lilla upptåg utan att bli ertappad....BUSE!

näe...oskyldig...jag nekar i sten! ( hmmm...attans, han är fortfarande vindögd.....)

härom kvällen hände det grejor ska ni veta......Jesus uppenbarade sig.....eller rättare sagt makens nya hoj som dom flesta hört talas om men ingen har sett.....nu har den kommit ut ur garderoben...eller garaget....och ska få rulla några mil innan det blir dax att göra vintervila....

tjenare hussen! jag hörde när du kom! hunden har verkligen öra för ett riktigt hd-ljud You Rock....observera att nackfläcken är på plats igen....ordningen återställd!
ja nu tryter fantasin.....kan inte komma på nåt mer som skulla vara av allmänt intresse....en sak är iallafall säker att jag skulle lätt kunna vänja mig tanken att vara kroniskt ledig.......i love it!...men imorgon är det jobb igen.....och i dagens tider så är det inte helt fel att ha ett jobb att gå till......Yes!....sen så när jag ändå är inne och funderar på det där med kronisk ledighet så vandrar tankarna iväg och jag vet inte om det egentligen är positivt att inse att det är ett faktum, att det är närmare pensionen än studenten.....hmmmmm......alltså......ledig vill jag vara...men pensionär...hejda dig Rejdar!
Och vet ni hur jag börjat räknat åren? ...hmmm...hur många HUNDAR HINNER JAG MED innan jag blir med rulator????
Nä, nu är det färdigsvamlat innan tankarna och pekfingervalsen bär iväg alldeles åt pipsvängen.....
trevlig helg / AC
avslutar med lite bilder som inte passade in naturligt någonstans i mitt fredagssvammel.......

bus med Magnus



favvobollen....

Tuffa & Aston.....vadå uppföra sig när man är borta?????

Puss på dig lillkillen....."ånej! inte nedslemmad igen!"

 
 
Ingen bild

Isabelle

28 augusti 2009 23:00

Han är ju så söt Aston! Och det händer ju massor hos er både tankemässigt och i verkligheten :-D Är det nästa helg det är Högsbo eller vad det hette? Utställning?
Och på bilden längst ner.. är det en framtass man ser? En tass i äkta "Mayavinkel" i sådanafall :-D Härliga bilder på Aston med polare :-) Ha en skön helg!

 
camilla

camilla

28 augusti 2009 23:26

*asg* hur många hundar du hinner med innan du är med rullator , den är nog det bästa jag hört på länge .
Som du springer i Bosvedjeskogarna och eljuspåret , nä du , du hinner nog med både en Conrad och äsch , nu har jag glömt det där andra namnet igen innan det är akruellt för en rullator .
Skönt att nackfläcken hittat tillbaka , men en annan sak slog mig , va mycket vitt han börjar få på svansen , jag tror inte jag sett det förrut .
Tjing tjing
Camilla

http://www.mills.zoomin.se

 
Anneli

Anneli

29 augusti 2009 20:02

hello !
Jag lämnade en kommentar i din gästbok om att jag inte kunde skriva här...men som du ser så var bara datorn och jag lite oense ett tag *asg*
Ja attans du...grabben är fortfarande vindögd..men han är extremt gullig när han far ihop med ögonen så :D Go Aston !
Kramkram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards