Aston & Lukas

Alla inlägg den 20 februari 2010

Av AnnCatrin - 20 februari 2010 10:45

Hallå!
hipp hipp hurra för Aston Martin idag! Den efterlängtade 2 -årsdagen är här......... 
 

och tänk........ som ett mirakel så vaknar han och är lugn, sansad och vuxen!!!!!
polymasar runt här i sakta mak och tar dagen som den kommer......


.....drömde jag men sen så vaknade jag upp till en helt vanlig dag på Bågevägen........ full rulle framåt och inte en sansad duracell så långt ögat når!  

  
men faktiskt..........visst kan man skönja att han håller ihop anletsdragen och ser helt klart inte lika skogstokig ut som vanligt       en liten födelsedagstrudelutt kan väl det vara värt !
Mattes busbulle! Han får fortsätta vara som han är, jag kan faktiskt inte föreställa mig honom i nåt annat sinnestillstånd än superlycklig sprallig toker, han är som han blev det är bara att konstatera fakta.
sen insuineras det från olika håll att JAG på nåt vis skulle vara delaktig i hundens uppförande   vilken luva har dom då på när dom tänker så?????
  ....jaha, ni tänker så............ Äh, sak samma, det är bara att tugga i sig att nån konsekvent handfast hundägare är jag inte......... fast jag är himla bra på att coatcha fram min hund till att bli en lycklig livsnjutare, och faktiskt en vardagslydig sådan......... även om det inte verkar så när jag beskriver honom........ men lite måste man skarva på verklighetens sanningar annars finns det ju inte nåt att blogga om!   
Idag är det jobb på programmet, jag har varit på kryssning, två brukare och två personal och trevligt har vi haft som vanligt..........fast lite skakigt blev det när bussturen till STHLM började med en körning mot rött ljus för bussen fick inte stopp.........sen fick han gå ut i väggrenen och söka fäste inför nästa stopp så visst satt man lite på helspänn, kändes som att det var blankslitna sommardäck på vinterväg.........
   
På hemresan tog det en halvtimme extra att lägga till för båten pga isläget, sen upp mot Söderhamn var det värsta busvädret och södergående fil var det helt stopp i pga av tradare på tvären i snödriva.........
Men vi kom hem helskinnade men nån fler busstur under sådana här förhållande känns inte manade.
På pluskontot kan vi räkna in isbelagt hav..........isbelagda hav gungar inte!   
Geneins blogg finns det bilder på Astons kullsyskon och vi skickar nospussar till allihop på tvåårsdagen!
ha det bra och trevlig helg / AC
(....full cirkus i hallen, hussen försöker knyta skorna och Aston hjälper till, stjäl mössan och rör till det i största allmänhet.........när VI ska på promenad då sitter han som ett ljus, visserligen ett vibrerande sådant, på mattan och väntar medans jag klär på mej............HA! en viss pli har jag allt.......det har INTE hussen......  )


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards