Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 11 mars 2010

BabyKliff på besök 11/3

Av AnnCatrin - 11 mars 2010 20:41

Hallå!
Ja, har barnen vuxit upp och förbi vabbandet då får man skaffa sig nåt motsvarande....... aha! vibba med hunden är ett trevligt alternativ !
15 minuter på vibrationsplattan idag igen.
Kliff med matte kom och spanade in oss och sen blev en fika hos Berit och Dottie, Kliffs mamma.
 
På kvällskvisten har det varit full rulle, Kliff och Tuffa är här medans husse & matte är på hockey..........som vanligt är matchen onödigt spännande så det är mycket bättre för hjärtfrekvensen att pilla på tangenterna ......
 
Mellan 18-20 har det lilla livet hållit låda, busat med dom stora hundarna och sen måste vi ju ut mellan varven eftersom han enligt sin husse "läcker"....... men! det är ju bara en bebis!  

Nu har han sovit en timme och dom stora hundarna är ute......... kollar med jämna mellanrum så att inte Tuffa drar iväg med min hund på vidlyftiga äventyr.......   Hon lyckades med konststycket att fastna mellan den stora snöhögen och altanen, fråga inte mej vad hon skulle ner dit och göra men där stod hon på högkant och kom varken fram eller bak........ inte för att jag på något vis blir förvånad när det gäller henne........ precis när jag började klättra upp på den porösa snöhögen för att möjligtvis få tag på svansen eller nåt och hala upp henne så lyckades hon vända och kravla sig upp......tokiga hund!
 
Kliff är pigg och glad och full i bus trots att han haft en tuff start med risig mage, men nu ska det förhoppningsvis vända när han nu medicineras mot det han lidit av, en tarmparasit "Giardia".
 
Tuffa äter en kur oxå och jag har behandlat Aston med Axilur för säkerhets skull, han har ju varit och nosat både här och där på Kliff.
Nu när vi blivit fri lössen så vill vi inte ha rundgång på nåt annat.
 
Aston blev nog lite förbryllad mellan varven när den lilla pirayan tuggade frenetiskt på Tuffa........ Han försökte sig på nån form av ordningspolis........inte för att nån tog någon som helst notis om detta.......
" men hallå där bebben..du står faktiskt på Tuffas öra! Ordning i leden! " Nu lär han nog sova gott när lånebarnen åkt hem........ och vi får leva på hoppet ett tag till.......det kan ju faktiskt gå vägen i slutspelshysterin.
ha det bra / AC

 
 
Anneli

Anneli

11 mars 2010 22:25

Haha...ja han har haft det sjåigt att hålla reda på lillpojken...och inte lyssnar han heller (enligt Aston) *asg* Inte lätt...han snarkar nog som en stock allaredan ;)

Stackars Tuffa blev väl skrämd och kom loss av rena förskräckelsen,när du kom och skulle dra upp henne i svansen...haha...vem skulle inte ha kravlat sig upp då *asg*

Coola bilder som vanligt ;)
Kramkram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

 
Camilla

Camilla

12 mars 2010 08:23

Haha ... det var min första tanke då jag såg korten du skickade ... det ser liksom inte ut som någon av dom bryr sig att Aston står där över dom båda och försöker styra upp det ... lite ofärskämt är det nog att behandla Aston som luft måste jag säga *asg* .
Här var det då två trötta vovvar som kom hem , antar att ni hade det likadant , då lugnet äntligen infann sig på Bågevägen ;O) .
Ser ut att bli en härlig dag ... nice !!!
Kram Camilla

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

 
Camilla

Camilla

12 mars 2010 08:26

Hm ... förresten ... va menar du egentligen med att min hund skulle lura iväg din hund på äventyr *asg * .... det har hon väl aldrig gjort förrut ;O) .
Nu förstår jag inte hur du tänker *asg* .

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

 
Anna & Bonus

Anna & Bonus

13 mars 2010 23:05

Tack! Det var jättehäftigt att se :) snart dags för lite ringspring, inoff 27/3, det rycker i tarmen ;)
ha det!
kram

http://bonusbus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards