Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 12 april 2010

härligt väder! 12/4

Av AnnCatrin - 12 april 2010 19:56

Hallå!
Ja det är bara att njuta så länge det varar, väderUlrica på 4:an lovade bara fint väder till södra Sverige....... men hallå! vi då????
Men man blir lika förundrad varje år vad snabbt det ändå går för snön att sjunka undan, trädäcket har fått lite hjälp på vägen och är nog helt snöfritt om nån dag, det blir premiär att sitta där och gona sig i solens härliga strålar....... om dom i pannkakslandet kan dela med sig dvs.
 
igår blev det schamponering av hakan, renare än så här blir det inte, nu skulle iofs hela hunden behöva bada men det känns helt bortkastat så länge det inte torkat upp efter vägarna, det blir duschen efter varje promenad........ suck.
  Som med allting annat så är det mest jag som far illa av att ha en mindre ren hund........... det där med att dusha är helt överskattat i Astons värld......... sen att vi har installerat duschen ifrån h-vetet gör ju inte saken bättre...........
Jag lyckas nudda duschslangen varje gång så att den vrids ur läge vilket gör att den stora flådiga takduschen går igång och man helt plötsligt som av en händelse står som mitt i ett vattenfall......... och hunden blir inte bara ren på mage och tassar, näpp, ryggen får sig en rotblöta oxå innan jag har fipplat av takhistorien........ vis av tidigare erfarenhet så står jag numera på utsidan av duschhörnan........ och hur tänkte vi då när vi satt in en rundad duschvägg?????
Uppenbarligen så hade vi helt fel luva på, nåja, nån gång ryker väl badkaret i duschen nere och då blir det inga duschväggar...............
    Aha! det kanske finns fler roliga grejor under snön?
Om inte annat så lär väl den nytvättade nyblåsta hakan återgå till sitt allmänt slaskiga tillstånd!
  Ser fram emot lite utställningsträning framöver, men jag vill minnas att det skrevs ett livstidskontrakt med handlern så det löser sig nog!  
Imorgon är det dags att göra några knop på jobbet igen, en veckas ledigt går försvinnande fort!
ha det bra / AC

 
 
Camilla

Camilla

12 april 2010 20:37

Öh , va !! livstidskontrakt ???? När skrev vi det ;O) det måste du ha drömt ... du drömmer ju dom mest konstiga drömmarna du så det är nog så det gått till *asg*.
Nänä ... du är så duktig så varför inte inviga sommarens alla tillställningar i Karlskoga , med allas våran favorit ;O) .
Tjusig är han iallafal under hakan , vit och fin ..
Jobba på nu så vi kan åka och gosa på Manne på onsdag.
Kram Camilla

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

 
Anneli

Anneli

12 april 2010 21:16

Hejhopp !
Solen har bränt på bra i några dagar nu...snön ber om nåd :)Men vi vill ju bli av med eländet fort ju :)
Du får doppa grabbens haka i vitfärg....ett tips från coatchen *asg*
Ses på onsdag.
Kramkram Anneli

http://www.skansens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards