Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 14 april 2010

ny medlem i flocken! 14/4

Av AnnCatrin - 14 april 2010 22:45

Hallå!
Ja då har vi varit och spanat in den nya lilla krabaten i Hasselaflocken, här är vi inte blyga, han kom hem igår och idag hängde vi på låset!
  ....och tur var väl det för hej och hå vad dom växer dom små liven, vi hade en liten Kliff med oss i bilen......... tyckte vi.......6 mil senare så var han inte lika liten längre........ 

  Nu är ju som vanligt det mesta relativt........ men bredvid en 8 veckors liten sötnos så såg han plötsligt riktigt stor ut.........


 
.......men bredvid Aston så krymper han genast igen!  


   
...och tänk att så hiskeligt längesedan var det väl ändå inte som det var Aston som gick under namnet lillkillen bland dom här kamraterna!


    hmmmm.......... småkillar.......


    Camillas bild av sin lille telning.....lugn och harmonisk........


 
jaja......... i vattnet går fiskarna........ han var visst inte så lugn som det antyds.......
 
Olga var väl måttligt road av den nya lilla familjemedlemmen!


 
Vi fick med oss en säck hundmat hem.........som sprack när jag dumpade av den på bron för att öppna dörren......... skrovmål för skatorna!


  jaha, det är det här som kallas att äta ute!


Vi gick en runda när jag kom hem från jobbet, vi slank in hos veterinären för att köpa en leksak till "Manne" och då var det naturligtvis på sin plats med en vägning, 51,2 kg helt plötsligt........ den magiska 50 kilosgränsen passerad   Nu funderar kanske vän av ordning vad det är för magiskt med det....... inte vet jag, tycker bara att han bör väga över 50, så enkelt är det, och det har varit lite förbryllande att han stått på samma vikt i princip ett helt år trots att han uppenbarligen blivit kraftigare.
Enligt Annelis mätsticka är han 68,5 cm i mankhöjd, men den stickan tar vi med en nypa salt för först var han bara 65 cm och det går jag INTE med på!

Men nu så har han lagt på sig nåt kilo inför debuten i öppen klass........ sen får vi se hur långt det räcker, om vi ska harva runt där tills vi kvalar in i veteranklass........... 
Och som vanligt efter en promenad så var tassar och mage kolsvarta......... så det blev raka spåret in i duschen och idag infann sig den där lilla inspirationen och som i ett nafs var hela hunden schamponerad och väldoftande som en nyponros........ 


 
nybadad men inte på humör för att sträcka på sig och kolla efter det som matte påstår kommer gående på gatan........MEN, vem är det som kommer????
Står det bry i min panna? sa Aston Martin och spatserade in igen........


 


På kvällskvisten kom Corvette med matte och ringde på så vi hängde med runt elljusspåret, väldigt tunggått i den uppluckrade snön men hunden höll sig någorlunda ren.......sen blev det promenad mitt i vägen hem, för där är asfalten torr!
En händelserik dag med andra ord så nu dras det timmerstockar här vill jag lova.
ha det bra / AC

 
 
Helena o Nila

Helena o Nila

14 april 2010 22:55

Hahaha.. läste överskriften på facebook o trodde ni skaffat valp! Jisses vad det gick fort tänkte jag o antog att valpyran bland vännerna smittat av sig. *ler*

http://www.123minsida.se/Nila (ej uppdat.)

 
Camilla

Camilla

14 april 2010 23:10

Ja , tänk vad som kan hända på 6 mil , från att vara en liten skit till att helt plötsligt se rejält stor ut ... tur vi hängde på låset för att kolla in Manne ;O) .
Och kan du tänka dig , så fort vi kom hem så var han sig själv igen Kliffen , lugn och harmonisk ... kan det vara så att andras hundar har dåligt inflytande över mina *asg* .
Men jag måste hålla med om att Aston ser då väldigt förståndig ut om man jämför med dom två som låg och brottades på golvet ;O) .
Tur han fick busa lite med Corevtte på kvällskvisten .
Kram Camilla

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

 
Anne-Lie

Anne-Lie

14 april 2010 23:17

Men så fina bilder :-) Aston är en man nu !! Jag tänker på Natus som en liten kille men han fyller 3 år nu i sommar, tiden bara rinner iväg. Natus har också precis ökat lite i vikt, nu väger han 51,6. Han har ju också stått stilla ,jag blev så glad när vågen visade en ökning på 1 kg !!
Vi hoppas på att få ställa i bruksklass i vinter, bara husse och Natus klarar Tjh certet i höst. Sedan kanske man kan föröka få tre cert och ge honom titeln se uch ! det är ju lite andra regler för bruksraser än för Berner sennen. Lite orättvist att ni kan bli se uch lite "lättare".. hihi. Ha det bra nu i vårsolen. kramen

http://www.jezzieochnatus.se

 
Ingen bild

Isabelle

15 april 2010 08:51

Haha, din blogg får mig nästan alltid att dra på smilbanden rejält! Du skriver så underhållande :-D Ja, när det inte handlar om ledsamma saker alltså.. Men, nu är det ju nästan överfullt i era stugor? :-D Bara du som ligger lite efter med bara en berner ;-) Men, han verkar ju vara en berner med 3 berners i sig så det kanske jämnar ut sig :-D Härligt dokumenterat iallafall! Ha det kanon i det vackra vädret! Kram

 
Anneli

Anneli

15 april 2010 11:21

Hallå !
Jag var helt däckad igår kväll ;)
Vilken osis att säcken gick sönder....men en jäkla tur också....den kunde ju ha gått sönder i bilen...possitivt tänkande :)

Ja lillfisen Kliff såg riktigt storpojksaktig ut brevid vår nya lillfis Manne....för att inte prata om hur vuxen och mogen Aston blev i ett nafs *asg* Tur att han fick rasa av sig på kvällen då med Corvette...annars hade väl han exploderat av återhållsamhet ;)

Och en liten rättelse....på bilden som det står Aston och Max så är det fel...det är Aston och Olga *asg*

Tack för besöket tjejer (och killar) och Manne tackar för presenterna :)
Kramkram Anneli

Mätstickan är det nog inget större fel på....snarare handhavandefel :) Det lägre måttet fick vi ju när han hade huvudet hängandes ;)

http://www.skansens.se

 
Anneli

Anneli

15 april 2010 11:23

Hur sjutton kunde sista stycket i min text hamna efter sluttexten ????
Jaja...huvudsaken är ju att det går att läsa iallafall :)
Kram igen Anneli

http://www.skansens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards