Aston & Lukas

Alla inlägg den 8 juni 2010

Av AnnCatrin - 8 juni 2010 20:14

Hallå!
Idag har det fejats och donats för att ge en illusion av att jag kan ha någorlunda städat........ok, städa kan jag, men sen några dagar senare så är det inte lika städat längre.......och då har jag ju lätt att falla in i tanken att det är ingen idé.......det blir ju lika skitigt igen..........nu kan det ju vara en fördel att inte vara pedant när man har en hund av den större slabbiga varianten............  Jag vill verkligen ha ordning och reda men den egenskapen verkar bara funka på jobbet......så man få vara glad för det lilla. 
Hussen har lägligt fyllt på lite jord på passande delar av trädgården.........VARFÖR måste hunden springa just där när det har fallit ett stilla regn????
Jag hade en liten idé om att bona golven men det stannade vid en idé........visserligen har jag inhandlat medel för dylikt företag men det kommer väl ett liv efter 50-årsdagen oxå.......eller?
 
ja, åren går och det är inte så mycket att göra åt det, är det ett tecken på att man håller på att "gå i barndom" som dom sa förr, när minnet sviker och hårsvallet återtar sin lockiga form?
Det är väl nu man ska damma av det gamla beprövade ordet från vårdlinjen "REFLEKTERA" blev det som jag tänkt?......... Blir det någonsin det?
Gjort är gjort och det som har varit är historia, finns ingen mening med att fundera på om saker och ting blivit annorlunda om man man gjort si eller så, på det stora hela så är väl NÖJD ett bra ord att sammanfatta dom första 50 åren med, jag är frisk, jag har haft den stora lyckan i livet att föda två friska barn, jag har villa, volvo och vovve...........jag är fortfarande gift med samma gubbe trots att vi är så sjukt olika......... Han är ordningsman.......DET ÄR INTE JAG!
  Och tänk att även om åren går så händer det inte så mycket.........man sörplar på sin Norrlands och är allmänt tillfreds....................Nåja, det kanske har hänt ett och annat på utseendefronten .........men äsch.........det är väl insidan som räknas eller?
 
En last har jag iallfall jobbat bort.........Men Norrlands guld sviker jag aldrig!

Sen har jag försökt att jobba bort munnens förmåga att tala innan hjärnan hinner få ett ord med i laget........det är väl bara att inse att man inte är nån hurtfrisk jasägare som håller med bara för att slippa ha en egen åsikt.........

Näpp, innan man vet ordet av så står man längst fram i kön och för allas talan.......SHIT, jag hade ju bestämt mig för att vara tyst!   Det verkar vara en inbyggd funktion så det är bara att gilla läget.........
JA, OCH HUR SKA RESTEN AV LIVET BLI DÅ??
Ja inte vet jag , det är en öppen bok, jag kan ju dö imorgon.....nu får vi ju hoppas att jag hinner med några fler hundutställningar innan jag lägger igen dom blå........ett intresse som poppade upp med besked........jag bedyrade dyrt och heligt att jag INTE var intresserad av det.......ELLER HUR!!!!
Jag hoppas att jag får leva och ha hälsan........en trevlig gammal fras........jag vill finnas för mina barn så länge som möjligt.......och jag vill hinna med fler busbullehundar.......hund i ett lugnare format funkar oxå!
Förhoppningsvis har jag lärt mig något av duracellens krumsprång och tar nästa hund under betydligt fastare vingar!.......vuxenpoäng!
Sonen tog sin säng och drog i söndags, så nu är det barnfritt här........märks inte så mycket eftersom han tillbringade sin tid i källarregionen och bara kom upp för förnödenheter.........idag har han hämtat kläder och lite husgeråd och fått en lektion i hur man handlar mat på affären.........inser att jag brustit i uppfostran där!   Nåja, det är aldrig försent att lära en gammal hund sitta.......
OJ oj.......hur ska jag hinna med allt som står på agendan.......sängen skall flyttas ned i källaren.......och målas......Furutaket i det tilltänkta sovrummet skall målas.......och dom turkosa väggarna måste nog oxå få sig en omgång.......DET ÄR MYCKET NU!!!!
Så på det stora hela så är det precis som vanligt........många ideér men brist på disciplin att utföra dom.........
Vissa personer får helt sonika inte den där vuxna pondusen.......hmmmmm......
Nu ska jag iallafall vara ledig 15 dagar........ får väl jobba på den där pondusen då.......eller inte.........
ha det bra / AC






mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards