Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 30 juli 2010

fredagssvammel 30/7

Av AnnCatrin - 30 juli 2010 23:00

Hallå!
 
Ja då var det helg igen då! Helg och vardag flyter liasom ihop när man är i icke arbetande format......... så oavsett helg så åkte Aston pastorn in i duschen vid 22-snåret.......då hade jag gjort tappra försök att trycka på "ignoreraknappen"........ men det finns nån inbyggd spärr som skriker i falsett att man kan inte ignorera en blöt slabbig haka........NÄHÄ.......otur då!
Men nu är han ren och fin och torr igen....... vi får väl hoppas att grannarna tyckte det var OK när blåsen gick igång på kvällskvisten........ 
  Alltid glad!
  Det har ju regnat en hel del dom sista dagarna........vilket har lockat fram dom här slibbiga krypen som jag lyckats förtränga..........alltså, jag kan bara inte plocka dom, inte ens för att langa dom över staketet ( som om dom skulle fatta poängen med det.....) usch...dax att köpa mer gift!
  Nybadad haka!
Idag väntade vi ut regnet och sen travade vi iväg för en liten cykelrunda, alltså ! hunden blir helt kollrig när jag säger att vi ska cykla, ystra krumsprång och vild akrobatik........tror jag måste vänta tills vi kommer utomhus innan jag knystar nåt om en cykeltur!   tråkigt verkar han INTE tycka att det är........fast å ´ andra sidan, vad är tråkigt i en duracells sinnevärld??
  .......inte mycket!
sängborden har idag fått sig några rundor med färg........ det kommer aldrig att hålla säger den evige pessimisten ( min man) vilken himla tur att jag tänker typ precis tvärt om........ om man målar en sänggavel som man är kräktrött på efter 24 år.........då gör det väl inte så himla mycket om färgen skavs av efter ett tag.......några hundringar i färg kontra en ny sängmöbel är väl en viss skillnad.......eller?

Du är så "vintage" säger han då??!!........AHA!, han börjar fatta poängen, lär sig passande ord till och med!  
Idag snokade jag rätt på ett till liten radhus, med en fantastisk utsikt, jämfört med dom tråkiga träd vi stirrar in i nu...........du, det är en dj-vla uppförsbacke innan vi ens kan fundera på att flytta säger min man...........
Jag säger som Sally jag........man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.......  
Och hålla koll är väl aldrig fel, då vet man på ett ungefär vilket område man vill slå ner sina bopelare i !
Men man ska aldrig säga aldrig, nu när "home makeover bigtime" är på G så kanske det blir riktigt trivsamt här och vi kan leva i fridens liljor några år till...... 
På mitten av 80-talet tyckte jag det var jättekul att fixa hemma, vi bodde i en nyrenoverad 3:a på 90 kvadrat, nyinköpta möbler och ett brinnande intresse för att fixa och dona......... den gnistan slocknade någonstans efter vi köpt detta hus.......... det blev för tungrott att flytta in i ett gammalt hus som aldrig blev klart..........men nu ser ni, nu är jag på G igen, fullständigt överfull med idéer........och det är bara så självklart hur allt ska vara..........bättre sent än aldrig!
ha en himla trevlig helg!.........och bara som en fundering........sommaren, är den bara EN ynkas månad???? snålt tycker jag........ / AC

 
 
Anneli

Anneli

30 juli 2010 23:43

Haha...han börjar svänga sig med häftiga ord också nu....shabby chic ;)Det ska ju vara avskaft och lite slitet ju...bara charmigt ;)
Det blir nog kalasbra det där ska du se...när du är klar så vill du nog inte flytta :)
Tjusig förstabild på Toker...och Camilla säger att jag är taskig som lägger ut "dåliga" bilder på vovvarna *asg*
Kramkram Anneli

http://www.skansens.se

 
Camilla

Camilla

30 juli 2010 23:48

Jisses en nattblogg ;O) !! ja , du har nog kommit in ordentligt i semesterlunken .. nice !!
Klart imponerad av Björns ordval är jag iallafall .. " vintage " herregud om han visste hur modern han är då han slänger sig med såna ord.
Ja , vem vet .. det kanske blir 20 år till på Bågevägen , men då har du det ursnyggt iallafall runt omkring dig , och glutta på objekt det kan man ju alltid göra hur det nu än blir .
Kram Camilla

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards