Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2010

Fårö 24/8

Av AnnCatrin - 24 augusti 2010 21:15

Hallå!
Nu turistas det på hög nivå, uppe med tuppen, 05.15......kollade att batteriet till kameran var laddat, checkade kartan och sen iväg......eller inte.....vad är det frågan om???? varför vaknar man i ottan på semestern???
Kanske för att man kröp i säng ganska tidigt........avsaknaden av tv och ett mobilt internet som började krångla gjorde att det inte fanns så mycket mer att välja på.........varför sitta och dumstirra in i väggen liksom???
Vaknade av ett tokregn inatt men på morgonkvisten klarnade det upp och vi har haft rejält blåsigt men härliga 21 grader.....så det är fullt godkänt!
Idag stod en tripp till Fårö på programmet, vi lär ju försöka se så mycket som möjligt.......men först måste vi ragga upp lite färskvatten som Aston Martin kunde tänka sig surpla i sig....vi hade ju med oss bubbelvatten men kranvattnet är väldigt järnrikt så det dissade hunden.
Men jag klandrar honom inte, han är van med Sveriges bästa vatten så varför byta ner sig??
Hittade vatten på flaska på en liten ICA utan kolsyra........skulle köpa mer på hemvägen på kvällskvisten.......4 flaskor för 24 riksdaler, som hittat på ICA Maxi, slog till med 8 flaskor........synd bara att jag ryckt med mig kolsyrat vatten..........
Så nu ska jag minsann ringa klagomuren på ICA, dom kan väl göra lite större skillnad på kolsyrat och icke kolsyrat.........jag ryckte åt mig flaskor med svart etikett........färgad är smaksatt.......men se att så kan man minsann inte göra......svart randig är utan kolsyra........svart rutig är med......MEN ÅHHHHHH....
så nu vispar vi ur kolsyran för glatta livet......men so what....vi har ju ingen tv....
här kommer ett gäng bilder från dagens utflykt:
    God lunch på Friggars krog, lammfärsbiffar med ratatouli och stekt potatis, fantastiskt gott! jag var ju tvungen att klämma till med en saffranspannkaka med salmbärssylt och grädde till efterrätt....bara för att ha provat.......grädden och sylten var iallafall god......pannkakan sådär men nu behöver jag inte fundera på det nåt mer!
415 riksdaler för en lunch......tror det blir nudlar imorgon!
    Aston fick sitta i bilen medans vi åt men sen gick vi en sväng........full rulle på busbullen!
 
men när matte ville ta ett tjusigt kort med havet i bakgrunden blev det genast tröttsamt........insuinerar min hund på att det fotas för mycket eller??
  mot raukarna.......fattar ni att det hällregnade typ tio minuter innan detta fotot togs? molnen blåser bort fortare än man hinner blinka....."gillaknappen".
  fantastiska vyer!
....och jag har fått rapporter om att man inte går i kortärmat på hemmaplan......pilutta er då som är hemma......
  Åh, en rauk.....jag måste bestämt bestiga den.......
  hemlängtan eller?
 
kanske inte "on top of the world"....men Aston Martin nöjer sig med toppen på en rauk han!
  mattes livsnjutare!
  Linslusen ville naturligtvis bli förevigad här oxå......
Nu nöjde vi oss med utsidan, men hunden har iallafall druckit härligt källvatten direkt från grottan!
 
 

Men vad är detta för spjälstaket??? har laddat med korv och köttbullar på affären nu när vi inte har några kompisar som sporrar vid matintagen!
    En härlig dag på Fårö!
Körde runt norra delen tillbaka via Visby.....
  insidan av muren skall vi utforska imorgon!
Ja, det var dagen i ord och bilder.......nu återstår väl bara att gå och knoppa så att man är pigg inför morgondagens äventyr!
ha det bra....det har vi! / AC
.........och Lummelundagrottorna ligger på Gotland, inte på Fårö som man kan tro efter min yra beskrivning......."vart är jag? vart ska jag?".........


 
 
Anneli

Anneli

24 augusti 2010 21:46

Hallå !

Gulle dig för alla bilderna....nu har vi oxå varit på Fårö :) Härliga bilder och Aston och Björn ser ut att njuta för fullt.
Nej här hemma har det spöregnat precis hela dagen....så mitt tips till er : STANNA kvar DÄR!! Här är bara kallt kallt och mera kallt..rena höstrusket.
Vilken osis med Astons vatten...men det skapade ju sysselsättning till er två ;)
Kramkram Anneli

http://www.skansens.se

 
Lena

Lena

24 augusti 2010 21:52

Härliga bilder!
Japp här uppe i norr så är det ganska kallt så njut av värmen så länge ni kan! :)

mvh Lena

http://www.bernerlena.se

 
Camilla

Camilla

24 augusti 2010 22:07

Ja , tackar så mycket för att du delar med dig av Gotland och Fårö !! så vi som också skulle varit med åtminstone får se det på bilder
" fan va surt " att allt möjligt skulle hända just nu ;((.
Men ni ser då ut att ha det bra ... och jag lovar , Björn hade inte kunnat gå i shorts och foppisar idag ... då hade han frusit röven av sig , så njut för det är höst här hemma .
Kram Camilla

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

 
Madde

Madde

25 augusti 2010 20:49

Härliga bilder!!!
Till Fårö hinner ja inte åka i helgen så de va trevligt att se på bild! :D
Syns till helgen!
Kram M

http://www.michikos.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards