Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2010

Stadsvandring 26/8

Av AnnCatrin - 26 augusti 2010 20:13

Hallå!
Ja inte får man blogga när man vill heller.......eftersom vi inte har nån tv så får datorn tillhanda hålla den tjänsten.......nyheter och tv4-anytime med repris av fångarna på fortet går före mina nedplitade rader......fast man måste ju få se och höra nåt folk även om det bara är på datorn........lappsjukan lurar runt hörnet  
Börjar lite smått tröttna på att sitta ute i ingemansland........det är inte så lockande att måsta ta bilen vart än man ska.
Det blev ombestämt om dagens utflykt, vädret såg helt plötsligt bättre ut idag än imorgon så vi siktade på Visby.
      trevligt och pittoreskt.......men på en semester med hund i bagaget föredrar jag vidsträckta stränder och trevliga promenadstråk.......men helt klart sevärt att ha vandrat innanför murarna.
 
Aston njuter av härliga semesterdagar!
      Strandpromenaden var en mäktig upplevelse....det är så coolt med oändliga vyer av hav och himmel så långt ögat kan skåda!
Det blev en lunch i hamnen idag, på Trossen, mycket smarrig hemlagad hamburgare med diverse mumsiga tillbehör.......rekomenderas.........och hundvänligt dessutom, flera hundar på uteserveringen och dom fick naturligtvis vatten serverat.......nu har ju vi en hund modell större, så han fick sitta kvar i bilen, dock inom synhåll!   irriterande att inte ha låsbara grindar, jag törs inte chansa att lämna öppet utan att ha låst grindarna, så då måste man ragga matställen där man ser bilen.
Efter maten gick vi en sväng till bland annat i en botanisk trädgård, ganska fascinerande faktiskt med alla gamla träd......
  Jag är ingen shoppande människa så att gå i stan var mest jobbigt......när man har hund med sig.......bortsett från alla glada människor som skiner upp när dom ser den ursnygga hunden........tror inte dom hade dragit lika lättvindligt på smilbanden om jag ensmummen hade plöjt gata upp och ner utan en snygglars vid min sida....... 
På hemvägen svängde vi förbi en djuraffär för att inhandla lite schampo.......vi ska väl göra en liten sanering imorgon inför lördagens evenemang.........jag började lite med kammen idag men la genast ned det projektet.......NU FÄLLER HAN!
Inte läge att rycka loss nåt i onödan!
Vi bestämde oss för att utforska närområdet på kvällskvisten.....ca 7 km bort ligger ett naturreservat.........det är så man vill ha det.......på promenadavstånd..........orka gå 1,5 mil på kvällsrundan efter landsväg när man turistat hela dagen.......och inte vill man åka bil den sträckan heller för en kvällsrunda  
Men fint var det iallafall, det blir så härligt ljus mot kvällskvisten.....
  himmel och hav flyter ihop.......           Det var väl inte så jätteskönt för tassarna på den steniga stranden men det är bara att bita ihop!
En härlig dag med bara några regnstänk och runt 18 grader......vi får hoppas att prognosen för helgen svänger till det bättre........när bestämdes det att man skulle packa regnkläder???? inte när jag hörde iallafall......... 
ha det bra / AC

 
 
Susanne

Susanne

26 augusti 2010 22:02

Åh, vilka härliga semesterbilder och vilken vacker Aston du har. Å, andra sidan finns det någon Berner som inte har det absolut egna härligheten.

http://www,bernerboys.se

 
Camilla

Camilla

26 augusti 2010 22:06

Haha ... det vet du väl vid det här laget att regnkläder det packar man ned !! ;O).
Men nog ser han ut att njuta vid havet Aston , det var riktigt fina bilder du skickade ... jag är så avis så det kan du inte tro , idag har väl vädret varit något bättre på hemmafronten , men inte är det 18 grader och sol inte så njut även om du börjar få lite lappsjuka , snart är ni hemma igen till trist och grått väder .. urk !!!
Är så spänd på hur det går till helgen .. säg till maken nu att då kamraterna är kvar på hemmaplan , så är det han som får agera fotograf vid ringside !!! .
Kram Camilla

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

 
Anneli

Anneli

26 augusti 2010 22:19

Hallå !

Haha...säg inte att du inte packat ner regnkläder ?!? *asg* Hur tänkte du nu ?? ;)
Förstår att det är lite småtråkigt utan oss där vid din sida (och utan tv)- men håll ut...snart är du hemma i kyla och regn....brrr.Som varmast idag har det varit 12 grader !!!
Nu ser du som sagt till att Björn fotar flitigt när du är inne i ringen...han har ju fått axlat "paparazzirollen" nu :)
Kramkram Anneli

http://www.skansens.se

 
Lena

Lena

26 augusti 2010 23:40

Härliga bilder alltså!

mvh Lena

http://www.bernerlena.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards