Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2010

vi börjar med blått! 28/8

Av AnnCatrin - 28 augusti 2010 15:38

Hallå!
Ja då var dag ett avklarad på Gotland dog show, det bidde den blåa valören men med i mitt tycke en bra kritik, det enda jag inte fattar är vad han menar med besvikelse över bettet ? Möjligtvis att han har ganska mycket tandsten igen......men med en hund med så mycket saliv som han har i kombination med att han inte tuggar ben så blir det mycket tandsten......för själva bettet är det inget fel på  
 
Men roligt har vi haft iallafall, sol från himlen och runt 20 grader kan man inte klaga på, väderprognosen sa regn.......
  Kolla på mej då!
Det är ganska roligt att se vad han snappar upp när vi ska iväg på utställning...... dom andra dagarna när vi åkt iväg på dagsturer har han bara sprungit med ut till bilen.......imorse var han helt kollrig, släppte mig inte en sekund med blicken, stal strumpor och var ivägen i största allmänhet, kände helt klart på sig att nåt var på G........det är väl mina tävlingsnerver som vibrerar i luften...... 
Badet igår gick väl sådär........dåligt tryck på vattnet och sen la blåsen av......det var för klena säkringar till den värstingen.........vilken tur att bara en hund skulle fönas då!
  snacka om att se helt ihoptryckt ut........tur att han börjar bli van........
Vid första rundan när domaren kollade på alla sex öppenklasshanar så drog han på smilbandet när han passerade oss........åh, åh..........var det blicken som framkallade ett leende?
Näpp, denna gång fick vi  trevligt formade ögon på kritiken......YES!!!
 
Vi tar nya tag imorgon!
 
Stort grattis till Veronica som vann öppenklassen och blev tvåa i bästa tikklass med cert!!!!
  Stort grattis till BIR & BIM, Craft knep ett cert han oxå.

Astons kritik:
Nice size & substance
Good propotions
Nice balanced head
Nice shape eye
Dissappointed with his bite
Good sholder placement
Short in upper arm
Good angalation in rear
Moved well in rear
But paddel in front


Domare John R Walsh

Nu ska vi vila en stund sen blir det mat i Visby med trevligt sällskap........ Camilla har höjt ett varningens finger om att jag inte ska surra ihjäl dom stackare som vi ska äta med..........ska försöka komma ihåg det....... 
Är det konstigt att vi kommer upp i många mil på den här ön......bara idag blir det Visby tur och retur två gånger....... 20 mil som på ett bräde.......
Igårkväll skulle vi kolla på finnkampen på datorn.......såg väl en halvtimme innan internet försvann.......upptäckte imorse att jag förbrukat min andra laddning veckosurf, uppenbarligen skulle jag ha laddat för en månad.........men vem visste att vi måste använda datorn som tv?
För några dagar sen så blev det likadant, men då varnade modemet med en ringsignal att det höll på att ta slut........det gjorde det inte denna gång........en lätt panikkänsla infann sig.....utan internet kommer jag inte åt banken för att ladda..........a´puh, det gick att styra upp via makens iphone......tur det!
Imorgon blir det lite sovmorgon för vi är nummer 55 in i ringen, det tackar vi för!
Övriga resultat hittar ni säkert hos nån annan, jag har som vanligt ingen koll   hörs imorgon! / AC

 
 
Anneli

Anneli

28 augusti 2010 16:41

Hallå !

Jag har lösningen på 2:an idag.....VART ÄR TURSTASSEN???? På med de vita kläderna så ska du se att turen vänder tillbaks igen :)
Lycka till i morgon nu.
Kramkram Anneli

http://www.skansens.se

 
Ingrid

Ingrid

28 augusti 2010 16:52

Vilka Goa bilder. Håller tummarna för rött i morgon. Lycka till.
Ingrid

http://www.knodden-barnabas.se

 
Ingen bild

Monica Nilsson

28 augusti 2010 16:58

Tack för en trevlig rapport från Visby. Lycka till i morgon

 
Lena

Lena

28 augusti 2010 18:08

På dom Aston!!! imorron blir det rött!Hoppas ni får en trevlig kväll ändå, som sagt busbullen är ju samma goa Aston för det:) kram kram

http://www.geneins.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards