Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 20 september 2010

trött i mössan 20/9

Av AnnCatrin - 20 september 2010 21:30

Hallå!
Efter en hel helgs jobbande........så hjulade jag inte precis till dagens 8-16 utbildning i kost och livsmedelshygien.......det blev lite tröttsamt när jag insåg att jag ska kliva upp som vanligt folk varje morgon denna vecka......inte en sovmorgon i sikte så långt ögat når......... 
Nu är det bara lite småpyssel kvar i matrummet, tygfondväggen ska upp, möbler skall baxas in.....några tavlor och ditten och datten så kan vi nog proväta där sen   synd bara att en förfärlig massa lönearbetande står på agendan helt plötsligt.......undra vad det kan bero på?

Det är bara att inse att gästrummet får behålla sin mörkröda färg på väggarna..... det finns verkligen ingen tid till att hinna måla väggarna innan Norrköpingsborna rullar in........Lena: livet före och efter Norrköpingsbesöket....... 
Men det kommer väl ett liv efter oxå.......så då kan jag måla i lugn och ro.....lite trixigare där eftersom mattan skall ligga kvar....då måste det toktäckas innan jag kan släppas lös med pensel och roller!
Och kanske kanske när det börjar falla på plats i alla rum kan man kanske drista sig till att bjuda tillbaka nån middag......... 
Busbullen har varit hos mattemor idag, och varit på extra busigt humör........hmmmm........hade hellre tagit en rapport om en extra lugn hund....... 
Det passar väl alldeles utmärkt att han tar sig an en extra uppskruvad period igen lagomt till bebben flyttar in........... appropå bebben så är han nog fortfarande namnlös......... jag säger som i reklamen........"det känns inte riktigt bra" vi får väl se när han flyttar in vad han ska heta........Loke känns lite hårt.......vi får se!
  visst blir man väl alldeles varm i hjärtat!


  oh no! duracellvarning!


 


 
Lucky Luke Kid underst med syrran Lollipop Kid som skall flytta till Åsa Thorsén som har tagit alla bilder i dagens blogg. Tack för bilderna!
  hmmm.....verkar ha en förkärlek till att kolla åt sidan när han springer....... vi får hoppas att inget helt plötsligt står ivägen!


  hela syskonskaran..........andra från vänster är min lilla kille 
nä, nu ska jag fortsätta bära tomtar.......som bott i det stora klädskåpet......nu skall både dom och skåpet flyttas  
ha det bra / AC

 
 
Lena

Lena

20 september 2010 22:20

Gud så söt han är! Längtan är STOR kan jag tänka mig!

mvh Lena och grabbarna

http://www.bernerlena.se

 
Camilla

Camilla

21 september 2010 00:12

Det är väl klart man blir varm i hjärtat !!! han är supergo ... och jag tror du får tänka om , jag tror inte det bor en busbulle i den kroppen , han ser ju så mild och timid ut ;) ... iofs så gjorde en viss herre det också i en viss ålder *asg* nädå , det kommer bli en myspropp, det är jag säker på .
Längtar ihjäl mig , nu är det bara 9 dagar kvar !!!
Att Aston har en lite mer uppskruvad period nu är ju för att du ska ha annat att tänka på ;).
Kram Camilla

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

 
Sussa

Sussa

21 september 2010 07:23

Åh lyckost, lyckost dig!! Jag vill också ha en berner till men tll nästa år. Pga att jag studerar fortfarande och praktiserar mycket. Mitt enda trubbel är att övertala mannen min att det behövs en berner-bebis till. Stackars Mille kan ju inte vara ensam kille, han behöver en lillebror att leka med ;) Ha det gott! Lycka till med den lille. Aston påminner om min egen buse Mille.

http://www.sussalarsson.blogspot.com

 
Anneli

Anneli

21 september 2010 22:06

Hallå !
Är du färdig med rundvandringen (tomtarnas) ? *asg*
Började på mitt projekt idag ;) Får väl se hur slutresultatet blir....akvariet får stå där i all evinnerlighet :)
Underbara bilder på en massa sockergryn

http://www.skansens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards