Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 5 januari 2011

men se det snöar! 5/1

Av AnnCatrin - 5 januari 2011 08:30

Hallå!
Igår fick vi ett litet tillskott till snömängden igen, typ 10 cm, trevligt! .......eller inte ........ är det så här det ska vara att hela vinterhalvåret skall ägnas åt att trampa upp stigar ma´ett ma´ett ..........  ........ den biten borde vi klara oss undan nu ....... tänk att få vandra på hårdtrampade snöstigar som omväxling ....... ja, önskningarna varierar med årstiden, det är tydligt det!


   grannhuset på jobbet .........häftigt att snön kan hänga över kanten och hålla ihop utan att falla till backen!


   men att bekymra sig för snömängder tillhör såna där´a världsliga saker som tvåbeningar fundrar över ........ andra tar det med ro .........   
   det är viktigare att hålla koll på klunsedunshunden som alltid äter så sakta .......plötsligt så händer det ....... kanske ........att han lämnar en smula till en utsvulten stackare ....... tänk från början när man fick hålla i honom för han skulle fram till Astons mat till varje pris, och eftersom inte Aston sa ifrån så försökte han hela tiden, men nu glufsar han i sig sin portion och sätter sig snällt och väntar ......  
Lite sociala har vi varit efter helgerna, en tur till Berit & Dottie i Timrå och en hundpromenad med kompisar var precis vad Aston behövde ......... lite stimulans för knoppen, inte bara lunka på på våra promenader.
      
Camilla kom ut med Kliff oxå , hormonstinn kille det där!   han blev hejdlöst förälskad i Lukas och lillefis fick finna sig i att bli både mulad och omfamnad av Kliff .........  
  
Det är ju en stor fördel med snön, valpar landar mjukt!
Jag är inte riktigt överens med min nya telefon, jag valde den för att kameran skulle vara bra ........ det kan jag väl inte instämma i än men jag får väl fortsätta pula på så kanske jag får till det ........ men hittills så tycker jag nog att bilderna blev bättre med den gamla mobilen.
( dom kassa bilderna från promenaden tagen med den nya)
   NOKIA N8
...... och ja, den går att ringa med den nya ....... men kameran är mer intressant för den vill jag ha till hands jämnt.
Igår var vi på prommis med "Korven" men det var så grått och tråkigt så det var inte lönt att hala upp nån mobil för att testa.
Vi ska gå med dom idag oxå men det verkar tyvärr lika dystert på himlen idag med.
Nä, jag kanske ska börja stuva in tomtarna i garderoben, dom har samlat sig på matbordet och där kan dom ju bli stående ett tag om jag inte får fingrarna ur........
  
...och femmånadersvikten landade på 25 kg prick, en halv Aston med andra ord   
ha det bra / AC

 
 
Åsa och Loppan

Åsa och Loppan

5 januari 2011 09:26

Ja dessa två Lsyskon är allt bra lika med sina matvanor....äter upp allt på en gång, jag har aldrig haft ett sånt här matvrak tidigare....mina tidigare har vid den här åldern aldrig ätit uppblött men Loppan kastar ju sig handlöst över maten och sätter i halsen då...och kroppsligt ser de oxå mycket lika ut!! Han är fin din lille!

http://www.behrenskennel.se

 
Camilla

Camilla

5 januari 2011 12:59

Det slår mig varje gång jag ser lillfisen på bild att han ser så himla stor ut .. och det är han ju också :)) 5 månader då får man väl ändå betraktas som stor.
Hm .. Kliffen ordar jag inte så mycekt om .. halvjobbig kille ;)).
Nu ska jag ut och trampa upp lite stigar tror jag ... man blir svettig bara man tänker tanken ;(
Tjing Camilla

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

 
junitjej

junitjej

6 januari 2011 19:10

Här har vi också fått mycket snö! Nu kan det räcka på ett bra tag.

Så fina bilder på den finaste hundrasen i världen!

http://junitjejen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards