Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 1 februari 2011

Lukas 6 månader 1/2

Av AnnCatrin - 1 februari 2011 20:31

Hallå!
Ja idag fyller Lukas lillfis 6 månader, inget flådigt ståkort har vi fått till av olika orsaker, dels har vi varit på resande fot hela dagen, och sen har regnet stått som spön i backen ........ jamän ursäkta mig då att jag gnölade lite väl högljudt om det prekära snöläget ......... men att kasta in ett spöregn med glashala gåytor som bieffekt är väl ändå att dra saker och ting till sin spets ......säger det igen ......vad f-n är problemet med ordet LAGOMT??????     


        idag har vi vandrat i Mjällom .......fint som snus........tills skoterspåret inte höll längre och man trampade igenom vartannat steg ......då var det dags att vända .......och en nyfiken katt som var på vandring med sin matte fick vi framför oss ........ katten burrade upp sig och försökte skrämma iväg inkräktarna ........Lukas förstod inte uppståndelsen och Aston Martin höll på att göra knut på sig själv i tron på att han äntligen skulle få lukta på en kattrumpa ........keep on dreaming ......
Pratade med Camilla på tråden ikväll och samtidigt som jag sa det så insåg jag att det är precis så här det är:
I den bästa av världar så spankulerar man runt med 2-3-4 berner i stilla mak, alla samlade och i ett hanterbart format, armen som håller kopplen är vilsamt avslappnad .........när man går med Aston Martin så är armen konstant i luften ........ som när man skall styra en ostyrig heliumballong ........tackar min lyckliga stjärna som tyckte att det räckte med EN sån modell i detta hus!
  igår var vi på tur ut till Berit, en härlig promenad i solen och runt nollan i temperatur .......... den lugna timida hunden på bilderna är Aston Martin .......IRONI !  
              ....... fast lillefis kan oxå hålla låda ....... men har har ett klart underläge när det gäller Aston Martin ......... 
   
Vi får väl se om vi får till nåt foto imorgon ........... men jag lovar att han är lika söt och oemotståndlig som vanligt!
som jag sa åt Camilla, tänk att nu kan man se i backspegeln och konstatera att som han var när vi hämtade hem honom har han fortsatt att vara, fast man inte la nån vikt vid det då......... han satt i Camillas famn och när han somnade försökte hon lägga ner honom på fällen på golvet....men icke, han skulle promt ligga i famnen ...... och på den vägen har han fortsatt den lilla goproppen!
Påminner om sennenträffen på söndag, vägbeskrivning finns här:
skicka ett mail eller slå en pling om ni är osäker på vägen!
ha det bra / AC

 
 
Åsa och Loppan

Åsa och Loppan

1 februari 2011 22:38

Halloj där! Grattis Lukas...nu är det bara ett halvår sen är det dags för dagen D!! Den 2 Augusti ska jag ialla fall boka röntgen till lilla Loppan=)
Lukas och Loppan har mysket likheter i sin blick=) Ser ut att ha den där glimten som Loppan har i ögonen=)
Ha det bra!

http://www.behrenskennel.se

 
Camilla

Camilla

2 februari 2011 05:58

Hipp Hipp Hurra för Lukas " lillfis" på 6-månaders dagen !!!! ... tänk att han blitt så stor.. jag har fortfarande svårt att han förstå att han fortfarande existerar ;O) .. ja, på Bågevägen då.. menar jag ;O) ... nä, jag ska inte ha valp !! men det är väl en väldans tur att man kan ombestämma sig, för tänk om han hade hamnat någon annanstans lillemannen ... det hade ju inte gått för sig ;O).
Haha..den dagen vi kan spankulera runt med 2-3-4 berner i kopplet med en lös och ledig hand... samtidigt som man går och chitt-chattar ... jo, du .. det vore en syn det ;O).
Nä, nu ska jag sätta mig i bilen .. börjar om en kvart !!! hujeda mej.
Kram Camilla

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards