Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 18 juli 2011

likaläge kvarstår, fattar nada! 18/7

Av AnnCatrin - 18 juli 2011 11:00

Hallå!
ja, inte gör det så mycket att man är arbetare när regnet står som spön i backen, fast å ´andra sidan så är jag ledig nu och till onsdag mitt på dan så ett uppehåll vore trevligt!


Tiden rullar som vanligt på i ett hiskeligt tempo, snart har dessa arbetsveckor stökats undan och det är dax för nästan en månads ledighet ........ typ när alla andra börjar jobba igen    Om jag får säga det själv ........och det får jag för det är min blogg och mina ord, så är det i det närmaste ett genialiskt drag av mig att ha två semesterperioder, typ hela juni och hela augusti och sen att det ligger lediga dagar lite här och där på arbetsveckorna gör ju inte dom speciellt betungande heller!

Imorgon är det en vecka sedan mobilen försvann ur mitt liv ........... och på den vägen är det, och JA, jag förstår att det låter som en påhittad historia, tvivlarna är många och jag har fått förklarat och förklarat ............ Det spelar ingen roll vad någon tror, jag vet att den är borta och det är f-n så besvärligt att ha en mobil som det inte går att sms:a på .........har jag upptäckt jag som påstår mig inte nyttja den funktionen speciellt ofta ........om man inte kan då vill man!
  kontroll av avföring pågår ........... finns inget onormalt på den fronten att rapportera, och ligger den i magsäcken lär den ligga kvar där ............
 

 vad som döljer sig på insidan av lilla farbrorn lär snart visa sig .......... jag drar inte iväg till vetten med en frisk opåverkad hund bara för att kolla .........men det drar ju ihop sig till koll av leder så då kan man väl kasta ett getöga på magtrakten oxå!


Det är helt sjukt vad mycket energi det går åt att älta det man inte kan förstå, jag är tacksam att jag bara har en mobil att bry mina celler med ........... tänk vad många som råkar ut för hemska tragiska saker och som ska bearbeta detta ......... VARFÖR är ett ord för dagen ........
  tjoho vad kul tycker lilla farbrorn när Magnus kryper runt i buskar och snår ........letar vi nåt??????


det skulle ju jobbas i helgen på mosters café, jag blev kvar hemma efter en sömnlös natt på jobbet ........... låg hela natten och retade upp mig på ett larm som stod och "knäppte" oregelbundet .........nu tänker vän av ordning att man kanske ska reagera om ett larm låter?? .........ja´ det kan jag göra om det tillför nåt, men detta är ett direktlarm till huset bredvid, vi kan larma om vi behöver hjälp när vi är ensamma, vilket vi inte behövt utnyttja på flera år, och med tanke på att det huset står tomt nu sen några månader så känns larmet verkligen inaktuellt ........... när man är trött funkar inte hjärnkontoret som det ska ...........när jag klivit upp på morgonen kom jag på att jag kunde skruva ur säkringen till det larmet ........... MEEN vad bra om jag tänkt på det mitt i natten!  det hade tydligen börjat knäppa i larmet efter åskovädret .........
Nåja tillbaka till moster i Huljen, eftersom hussen var på turné så lär jag ju dra med mig dom fyrbenta, vilket fick geniknölarna att börja arbeta, hade ju inte lust att ha dom sittande i bilen och fastknutna i kopplet är dom ju helt värdelösa på, det tar bara några minuter så är dom intrasslade som en kassler ....... 
Så en komposthage blev lösningen, har ju haft med det på utställning med lyckat resultat, men jag drog iväg och köpte 8 nya galler och en bunt strippor, satte ihop dessa på högkant och offrade en vaxduk till stänkskydd ........vilket oxå naturligtvis funkar finfint som solskydd ............ så nu behöver förhoppningsvis ingen bli nedslabbad när Aston Martin vill ruska lite på sig ..........och han behöver inte se allt som händer runt omkring heller, NÖJD!
  hmpfrr .......... omanligt att bli instäng bakom fjolliga tulpaner ...... hur f-n tänkte du nu matte???
Sötaste busbullen!
    Nu blev ju inte denna fantastiska skapelse använd för vi blev som sagt kvar hemma ........ men den finns ju kvar för framtida behov!  
   

Har besökt sjukgymnsten oxå ........... prima rygg och benmuskler ........dom skulle behöva lite hjälp av magmuskler är väl sammanfattningen .......... musklerna i ryggen är trötta och irriterade, ingenting tyder på inflammation eller på nåt större diskbråck ..........kan möjligen vara en liten utbuktning så nu ska det tränas ...........
  det blir ju helt ok bilder med den gamla mobilen iallafall .......... det gäller att tänka till vad man verkligen ska ha sin mobil till, numero ett på listan är att den går att ringa med, sen prioriterar jag faktiskt kameran, i min sinnevärld är det viktigare när jag är på vandring att kunna ta en bra bild än att kunna checka av folks statusuppdateringar på FB ........men det är ju jag det!


Nä, nu tror jag att jag ska ge mig på en liten genomkamning av lilla farbrorn ........... Camilla mumlade något om dreadlocks på skinkorna när jag hämtade honom igår .......  det är ju bara där han har päls ..............och en liten fästing på hjässan hade hon upptäckt oxå minsann, årets första!
Känns skönt att veta att Camilla tyckte den såg frisk ut ........inga otäcka smittor på det lilla äcklet .....det tackar vi för!  



Tur man glömmer fort ........jag sa till Camilla att Aston aldrig sett så här ämlig ut i pälsen som Lukas gör ........hmmm ........i ett blogginlägg för precis två år sedan liknas han vid en skabbräv och bara valda delar av hunden visas på bild .....typ nosen ........DÄR SER MAN!
ha det bra, om inte annat så kommer solen i augusti ........bara så att ni vet! / AC

 
 
Camilla

Camilla

18 juli 2011 13:53

haha, nä .. Aston har aldrig sett ut som en skabbräv ;)) det är nog tur att du kan titta tillbaka på gamla inlägg för att bli påmind om det ena och det andra.
Kamma på du ... så det pälsläsa lilla livet blir pälslöst mer jämnfördelat ;))).
Höres
Camilla

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards